DisplayPort-splitter - Begrijp ik dit goed?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattjieu
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-07 08:55
Hey allen!

Een vrije simpele vraag voor anderen, hoop ik: Ik wil graag mijn computerbeeldscherm kunnen projecteren op mijn nieuwe TV (een 4K 120hz toestel, zie hieronder). Na wat ronddolen op het internet lijkt een DisplayPort-splitter zoiets te kunnen realiseren (zie hieronder een voorbeeld). Volgens mij zou deze constructie moeten kunnen werken, maar voor ik de bestelling plaats, hoop ik dat iemand dat voor mij kan bevestigen :)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G - [Heeft DisplayPort 1.4]
- MSI Optix MAG271C - [Aangesloten op m'n videokaart via DisplayPort]
- LG 49NANO866NA Zwart
...

Wat ik al gevonden heb:
https://tinyurl.com/y2hb7jfh
...
Mijn conclusie is dat ik via bovenstaand apparaatje, mijn PC-scherm in 4K op 60hz kan projecteren op mijn TV (DisplayPort-kabel van PC naar Hub. DisplayPort-kabel van Hub naar Monitor en HDMI-kabel van Hub naar TV) <<< Is dit correct?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:41
Wat wil je er precies mee bereiken?

De meeste grafische kaarten hebben doorgaans meer dan 1 output, ik zou eigenlijk geen recente kennen die dit niet heeft. Als geen DisplayPort, dan wel HDMI. Pricewatch geeft aan dat jouw kaart bijv. 3x displayport output zou hebben.

Ik kan mij dan ook weinig nut bedenken waarin je nog een displayport splitter nodig zult hebben, in plaats van gewoon een tweede display port kabel direct in je grafische kaart te steken en de TV als tweede scherm te hanteren.

Dus ik overzie mogelijk een zeer specifieke toepassing, of je overdenkt mogelijk de setup :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattjieu
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-07 08:55
Ha, ik denk vooral het laatste, dat ik denk dat er veel meer nodig is dan werkelijk het geval is. Enige puntje is dan dat de achterkant van m'n PC geen 'gat' heeft voor de overige Displayports van de videocard, maar dat lijkt me een stuk minder prijzig probleem.. Dank voor het werpen van een nieuw licht op mijn verwarde approach :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mattjieu op 06-11-2020 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Illusion

(the art of)

Als je ook echt 4k naar de televisie wilt sturen, dan kan dat niet via een normale splitter. Een splitter stuurt twee keer exact hetzelfde signaal uit, en je monitor ondersteunt geen 4k voorzover ik zie.

Je kan wel 1920x1080 naar beide sturen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:57
Je videokaart heeft 3x DP en 1x HDMI dus aansluitmogelijkheden genoeg. Zou je een foto willen posten van de achterkant van de pc?