Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem bouwen dat een aantal jaar meekan. Ik wil erop gamen op een 1440p monitor en in VR, eventueel op een 4K TV in de toekomst. Daarnaast zal ik het systeem gebruiken als werk pc, waarbij het zwaarste wat machine learning experimenten zijn. Vooral om lokaal code te testen, echt zware berekeningen zullen extern worden uitgevoerd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Redelijk flexibel, vind het vooral belangrijk dat het een aantal jaren meekan, maar ongeveer 1800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een pre-order staan voor een RTX 3080. 1440p60 monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet nieuw systeem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Geen specifieke merkvoorkeuren, maar door de betere GPGPU toepassingen een Nvidia videokaart./i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wifi op het moederbord omdat ik pas later een kabel ga trekken en het ook wel handig vind om wifi/bluetooth te hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Een check of deze onderdelen bij elkaar passen met een aantal concrete vragen:
• Ik las dat de 5000 series van AMD gebaat is bij 3600 MT/s geheugen. Is het gekozen geheugen een goede keuze in combinatie met het moederbord en de processor?
• Ik ben vooral nog op zoek naar een geschikte kast aangezien de 3080 niet in een Fractal Meshify C past, die aanvankelijk mijn voorkeur had. Welke kast zorgt voor een koel en stil systeem? Ik heb nog twee moederborden in mijn lijstje staan omdat ik voor het MSI bord ga als de kast een USB-c aansluiting aan de voorkant heeft.
• De RTX 3080 gebruikt vrij veel energie en produceert nogal wat warmte. Is de voeding geschikt voor het systeem? Zijn er nog extra ventilatoren nodig naast de bijgeleverde?
• Aangezien ik nog even geduld moet hebben voordat ik de 3080 krijg, zou ik tot die tijd een oude videokaart (Nvidia GTX 750) kunnen gebruiken om de rest van het systeem alvast te bouwen? Is er enige reden dat deze oude videokaart niet zou werken qua aansluiting etc?
Eventuele andere aanbevelingen zijn ook welkom.
Ik wil een systeem bouwen dat een aantal jaar meekan. Ik wil erop gamen op een 1440p monitor en in VR, eventueel op een 4K TV in de toekomst. Daarnaast zal ik het systeem gebruiken als werk pc, waarbij het zwaarste wat machine learning experimenten zijn. Vooral om lokaal code te testen, echt zware berekeningen zullen extern worden uitgevoerd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Redelijk flexibel, vind het vooral belangrijk dat het een aantal jaren meekan, maar ongeveer 1800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een pre-order staan voor een RTX 3080. 1440p60 monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet nieuw systeem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Geen specifieke merkvoorkeuren, maar door de betere GPGPU toepassingen een Nvidia videokaart./i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wifi op het moederbord omdat ik pas later een kabel ga trekken en het ook wel handig vind om wifi/bluetooth te hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Een check of deze onderdelen bij elkaar passen met een aantal concrete vragen:
• Ik las dat de 5000 series van AMD gebaat is bij 3600 MT/s geheugen. Is het gekozen geheugen een goede keuze in combinatie met het moederbord en de processor?
• Ik ben vooral nog op zoek naar een geschikte kast aangezien de 3080 niet in een Fractal Meshify C past, die aanvankelijk mijn voorkeur had. Welke kast zorgt voor een koel en stil systeem? Ik heb nog twee moederborden in mijn lijstje staan omdat ik voor het MSI bord ga als de kast een USB-c aansluiting aan de voorkant heeft.
• De RTX 3080 gebruikt vrij veel energie en produceert nogal wat warmte. Is de voeding geschikt voor het systeem? Zijn er nog extra ventilatoren nodig naast de bijgeleverde?
• Aangezien ik nog even geduld moet hebben voordat ik de 3080 krijg, zou ik tot die tijd een oude videokaart (Nvidia GTX 750) kunnen gebruiken om de rest van het systeem alvast te bouwen? Is er enige reden dat deze oude videokaart niet zou werken qua aansluiting etc?
Eventuele andere aanbevelingen zijn ook welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 175,05 | € 175,05 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 178,05 | € 178,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G | € 966,79 | € 966,79 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 95,86 | € 95,86 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 157,91 | € 157,91 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 108,65 | € 108,65 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.909,89 | ||