Google Nest Hello aansluiten zonder gong

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Mijn vraag

Zo net heeft mijn broer uit onze meterkast een aansluiting gemaakt direct op een 24v transformator.
Nu is het zo, dat ik hiervoor nooit een bedraad deurbel heb gehad. Dus de kabels zijn gelegd en nu zit ik dus met een probleem.

Er zit een belaansluiting bij, maar waar ik ook kijk en welke tekening ik ook opzoek, alles word verwezen naar een opzet "met" gong. En ik heb helemaal niks daarvan.

De vraag is of ik niet gewoon de deurbel direct op de 24v transformator kan aansluiten zonder problemen? Ik wil namelijk het geluid via de google hub gebruiken als deurbel.
En ben ik verplicht de belaansluiting te gebruiken?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google afgestruind en wil me dik 100 euro besparen door eerst te zoeken en te vragen voordat ik een monteur moet inschakelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Xtr3me4me op 05-11-2020 19:32 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Beste antwoord (via Xtr3me4me op 05-11-2020 20:31)

Anoniem: 39993

Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:57:
[...]

Ok dus ik kan gewoon vanuit de 2 draden die uit de transformator komen, direct op de deurbel aansluiten en klaar? Geen belaansluiting die er tussen moet enzo? Want juist dat ding, maakte het gecompliceerd voor mij
Welke "belaansluiting" bedoel je precies dan? Een standaard klasieke bel bestaat uit:
- knopje zonder enige intelligentie
- een gong
- een trafo (als de gong niet op batterijen werkt)

Deze componenten verbind je in een "cirkeltje", zodat de stroom uit de trafo de gong laat afgaan zolang je het knopje ingedrukt houd.

Ga je 1 stapje "geavanceerder", dan zit de gong direct op de beltrafo aangesloten met + en - en zit de knop op de gong aangesloten. Dan kan de gong toch een heel riedeltje afspelen als je maar kort op de knop drukt.

Maar da's voor jou allemaal niet interessant. Jij wil gewoon een apparaat ophangen los van dit alles. Jij had waarschijnlijk alleen een 8 volt beltrafo en da's niet genoeg voor een Nest. Die werkt op 12-24 volt. Je had dus ook gewoon een 12 volt trafo kunnen doen.

Niet dat ik zelf een Nest bel heb overigens. Onze bel zit maar met 1 draadje aangesloten (een ijzerdraadje). Ben benieuwd hoe ze bij Google hadden bedacht dat ik die op een Nest aan kan sluiten. (Heb zelf wel een ideetje, maar om nou een servo o.i.d. tussen een Nest en de deurbel te zetten.... :))

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 05-11-2020 20:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://smartadvice.50fiv...gle-Nest-Hello-met-video-

Ik zie onder de vaag "Welke gong wil je gebruiken" als optie 1: Geen gong. En dan onder optie 2: Gong via een Google speaker....

Denk dat je daar wel verder mee zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:44:
https://smartadvice.50fiv...gle-Nest-Hello-met-video-

Ik zie onder de vaag "Welke gong wil je gebruiken" als optie 1: Geen gong. En dan onder optie 2: Gong via een Google speaker....

Denk dat je daar wel verder mee zou moeten kunnen.
Ja alleen de aansluiting klopt dan weer niet die eronder gemeld staat. Chime before en Chime after, ja leuk ik heb helemaal geen chime.

Bedoel als ik de videodeurbel zo direct aansluit op de transformator gaat dan de videodeurbel naar z'n grootje?
Ben ik verplicht de belaansluiting te gebruiken of niet? Niets op de site staat het duidelijk aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dit geval installeer je enkel de Google Nest Hello tegen de muur of deurpost en installeer je de app op je telefoon.
De Nest heeft + en - nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Ja ok, dat is wat uit de transformator komt. Blauw en Bruin. Dat houd in dat ik direct 24v door de deurbel pleur zonder enige bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:52:
[...]

Ja ok, dat is wat uit de transformator komt. Blauw en Bruin. Dat houd in dat ik direct 24v door de deurbel pleur zonder enige bescherming.
Ja? Ding heeft alleen stroom nodig om te kunnen werken. Al die ingewikkelde schema's zijn alleen maar als je je oude gong wil hergebruiken ,met of zonder de oude trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:55:
[...]

Ja? Ding heeft alleen stroom nodig om te kunnen werken. Al die ingewikkelde schema's zijn alleen maar als je je oude gong wil hergebruiken ,met of zonder de oude trafo.
Ok dus ik kan gewoon vanuit de 2 draden die uit de transformator komen, direct op de deurbel aansluiten en klaar? Geen belaansluiting die er tussen moet enzo? Want juist dat ding, maakte het gecompliceerd voor mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:57:
[...]

Welke "belaansluiting" bedoel je precies dan? Een standaard klasieke bel bestaat uit:
- een gong

Deze componenten verbind je in een "cirkeltje", zodat de stroom uit de trafo de gong laat afgaan zolang je het knopje ingedrukt houd.

Ga je 1 stapje "geavanceerder", dan zit de gong direct op de beltrafo aangesloten met + en - en zit de knop op de gong aangesloten. Dan kan de gong toch een heel riedeltje afspelen als je maar kort op de knop drukt.

Maar da's voor jou allemaal niet interessant. Jij wil gewoon een apparaat ophangen los van dit alles. Jij had waarschijnlijk alleen een 8 volt beltrafo en da's niet genoeg voor een Nest. Die werkt op 12-24 volt. Je had dus ook gewoon een 12 volt trafo kunnen doen.

Niet dat ik zelf een Nest bel heb overigens. Onze bel zit maar met 1 draadje aangesloten (een ijzerdraadje). Ben benieuwd hoe ze bij Google hadden bedacht dat ik die op een Nest aan kan sluiten. (Heb zelf wel een ideetje, maar om nou een servo o.i.d. tussen een Nest en de deurbel te zetten.... :))

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 05-11-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:03:
[...]

- een gong

Dank je wel! het is me gelukt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 10:12
Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:31:
[...]

Dank je wel! het is me gelukt _/-\o_
Ik ben benieuwd hoe je dit nu gedaan hebt. De 2 kabels uit de trafo direct op de bel? En dat ronde nest ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Nadser schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:44:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je dit nu gedaan hebt. De 2 kabels uit de trafo direct op de bel? En dat ronde nest ding?
Vanuit de meterkast 1 van de groepen daar stroom afgetapt (middels de kopstuk van een verlengsnoer eraf te halen)
De kabels eraan koppelen, daarna een ander verlengsnoer en daarvan 1 kan de kopstuk eraf halen en andere kant in de stekkerdoos stoppen. En dan de kabels aan de afgesneden kopstuk verbinden aan de trafo en van daaruit 2 kabels naar de deurbel en voila.

Ik kan nu zelfs de stroom van de deurbel uitschakelen door middel de switch op de stekkerdoos uit te zetten.

Werkt prima.

Dat ronde nest ding (witte ding met die kabeltjes eraan) is alleen nodig als je al een gong hebt, heb je die niet dan moet je eerst een gong plaatsen.
Heb je een Google hub of Google Hub Max, dan heb je geen gong nodig. Je koppelt je deurbel met de google hub en die functioneert als deurbel + je ziet meteen wie er voor de deur staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Xtr3me4me op 15-12-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:52:
Zeker weten ? Meeste beltrafo's zijn AC

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:07:
[...]

Zeker weten ? Meeste beltrafo's zijn AC
Het werkt anders uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Xtr3me4me schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:48:
[...]

Vanuit de meterkast 1 van de groepen daar stroom afgetapt (middels de kopstuk van een verlengsnoer eraf te halen)
De kabels eraan koppelen, daarna een ander verlengsnoer en daarvan 1 kan de kopstuk eraf halen en andere kant in de stekkerdoos stoppen. En dan de kabels aan de afgesneden kopstuk verbinden aan de trafo en van daaruit 2 kabels naar de deurbel en voila.

Ik kan nu zelfs de stroom van de deurbel uitschakelen door middel de switch op de stekkerdoos uit te zetten.

Werkt prima.

Dat ronde nest ding (witte ding met die kabeltjes eraan) is alleen nodig als je al een gong hebt, heb je die niet dan moet je eerst een gong plaatsen.
Heb je een Google hub of Google Hub Max, dan heb je geen gong nodig. Je koppelt je deurbel met de google hub en die functioneert als deurbel + je ziet meteen wie er voor de deur staat.
Eerste deel begrijp ik weinig van maar wat ik er uit opmaak is dat de kabels uit de trafo direct naar de Nest Hello mogen.

Ik ga het eerst proberen met het geluid van de bel over mijn Arc, mocht dat niet voldoen dan installeer ik wel een gong of koop een hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Nadser schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:20:
[...]

Eerste deel begrijp ik weinig van maar wat ik er uit opmaak is dat de kabels uit de trafo direct naar de Nest Hello mogen.

Ik ga het eerst proberen met het geluid van de bel over mijn Arc, mocht dat niet voldoen dan installeer ik wel een gong of koop een hub.
Ik zal er een tekening van maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnmVru2ev12s0zSgjnB9kNtrLWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kc8dcYXY1d27Nn0Dv06Kcrph.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Xtr3me4me op 15-12-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Xtr3me4me schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:30:
[...]

Ik zal er een tekening van maken. :P
Haha prachtig, dank voor de moeite. Het is me duidelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Nadser schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:44:
[...]

Haha prachtig, dank voor de moeite. Het is me duidelijk nu.
:P gelukkig.

Die rode lijnen zijn gewoon draden van verlengsnoeren. Dus gewoon 2-3 stekkerdozen gekocht van bepaalde lengte en daarvan de kabels gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkykong
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-04-2021
Mijn hello krijgt wel spanning. Maar de blauwe ring licht telkens maar heel kort op en dooft dan weer. Dit herhaald hij om de 30 seconden. Ik heb al een resset uitgevoerd, maar hij blijft het zelfde doen en wordt niet de de app gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Krijgt het wel voldoende spanning? Vereist 24v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkykong
De ssannning is ok. Ik heb ondertussen ondekt, dat het blauwe knipperen betekend, dat mijn hello Offline is. Ik heb hem al geresset, maar krijg hem niet uit de offline modus. Zolang hij offline staat, kan ik hem niet instaleren op de app.

Dus wie weet hoe ik de hello uit de offline modus krijg?

Gr DK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Mijn hello hangt en werkt ondertussen. Alleen vind ik de melding over mij sonos arc via google home niet voldoende.. is er een mogelijkheid om dit met een nest mini knap in te stellen, dus ook echt een gong/chime geluid?

• donkykong
Ondertussen heb ik een halve dag met de google helpdesk via twitter zaken uitgeprobeerd. Het probleem is nog steeds niet opgelost en Google weet ook geen oplossing meer.

De Nest Hello blijft blauw oplichten en weg faden en doet verder helemaal niets.
Aansluiting is ok
Trafo is ok
Spanning is ok
Het probleem ligt echt bij het apparaat. :-(

Maarja als Google het zelf al niet meer weet?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
donkykong schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:00:
Ondertussen heb ik een halve dag met de google helpdesk via twitter zaken uitgeprobeerd. Het probleem is nog steeds niet opgelost en Google weet ook geen oplossing meer.

De Nest Hello blijft blauw oplichten en weg faden en doet verder helemaal niets.
Aansluiting is ok
Trafo is ok
Spanning is ok
Het probleem ligt echt bij het apparaat. :-(

Maarja als Google het zelf al niet meer weet?
Lijkt erop dat je dan een defecte nest hello dan hebt. Geen mogelijkheid om het RMA te sturen?

Wat voor trafo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkykong
ik heb een friedland trafo, deze worden geleverd voor de nest. Ook doot Google gecheckt en goed bevonden.
Wat is een RMA?

gr Dk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Rma is dat het defect is. Dat je het terugstuurt als rma en een nieuwe eist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Retourneren met autorisatie, dan moet de fabrikant of leverancier akkoord gaan. Doen ze dat niet dan heb je wel pech.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• jotabak
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik heb sinds een week het zelfde probleem. Hoe heb jij dit opgelost donkey kong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennethVndb
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-05-2021
Hallo allemaal,
Wij hebben ook de Google nest deurbel gekocht met transfo van 24V. We hebben alles geïnstalleerd en aangesloten, maar de gong doet het niet. Heeft iemand dit ook mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieke H
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-08-2021
Mag ik een lekenvraagje stellen: waarom kan je niet direct vanuit je meterkast naar je transfo koppelen maar steek je nog een stekkerdoos ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Mieke H schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:19:
[...]

Mag ik een lekenvraagje stellen: waarom kan je niet direct vanuit je meterkast naar je transfo koppelen maar steek je nog een stekkerdoos ertussen?
Ik wilde nog een extra stopcontact daar hebben, zodat ik powertools buiten voor kan gebruiken, zonder een lange verlengsnoer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb gewoon een oude adapter van 18v gebruikt voor de nest hello. Had ik nog over van een oude router en deze werkt prima.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieke H
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-08-2021
Top, ik mag dus gewoon een transfo in m'n meterkast hangen en de nest hello daar rechtstreeks op aansluiten? Die transfo verbind ik dan met een een automaat van 6A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Party247
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 16:35
KSR schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:17:
Ik heb gewoon een oude adapter van 18v gebruikt voor de nest hello. Had ik nog over van een oude router en deze werkt prima.
Vraagje is dat een AC-AC trafo of een AC-DC trafo en wat is het verschil ?
Pagina: 1