Paul Hulsebosch schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:36:
Een review schrijven is keuzes maken. Welke aspecten bespreek je wel of niet en zo ja: hoe uitgebreid? In dit geval hebben we ons dus meer op de hardware gericht. Onder andere ook omdat de aantrekkingskracht van de Game Pass in het artikel dat je aanhaalt al eens aan bod was gekomen. Ik snap dat jij de review wellicht anders had geschreven en dat zou ook heel goed te verdedigen zijn. Wij hebben een iets andere keuze gemaakt.
Je hebt de review geschreven vanuit het standaard raamwerk van een console. Het doel van Microsoft met het Xbox platform is compleet anders. Het is gek om daar geen aandacht aan te besteden.
quote: Phil Spencer
Membership in Xbox isn't about one device, it can be multiple devices.It is a fundamental difference than the traditional 'console wars' people talk about. How many consoles do I sell versus how many consoles does another company sell. That's not our approach. If that was our approach we wouldn't put our games on PC. We wouldn't put our games on Xbox One, we wouldn't do xCloud and allow people to play games on their phones,"
De review trekt nu dingen van elkaar los die als een geheel moeten worden gezien.
Maar zelfs als we bovenstaande negeren, is het nog steeds opmerkelijk dat de beslissing is genomen dat het voor mensen die geïnteresseerd zijn in consoles het niet interessant is om te weten hoe het ecosysteem tegenwoordig in elkaar steekt. Kan je mij uitleggen waarom het voor mensen niet relevant is om te weten dat als je dit apparaat koopt je de mogelijkheid hebt om voor €13 per maand toegang te krijgen tot online gamen (het bevat namelijk ook Gold), honderden games (niet alleen op de console, maar ook op de PC, en incl. EA Play) die ook nog eens kan streamen op je Android telefoon.
Kan je mij uitleggen wat voor jou het doel van een review is (los van pageviews), oftewel wat wil jij aan de potentiële koper meegeven? Als het puur een hardware review is, dan gaan we ook nog een ecosysteem en software review zien in de toekomst?
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 05-11-2020 20:16
]