Toon posts:

Series X review lijkt een stuk te missen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Paul Hulsebosch ik zie dat je in je review het ecosysteem aanhaalt als pluspunt, maar ik zie dat dit nergens in de review volledig wordt behandelt. In alle communicatie van de afgelopen maanden heeft Microsoft enorm veel nadruk gelegd op wat ze deze generatie gaan doen met Gamepass. Als je de reacties online ook gevolgd hebt de afgelopen maanden, dan zie je ook dat Gamepass een van de belangrijkste redenen is om dit keer voor een Xbox te kiezen. Daarom vind ik het opmerkelijk dat er op twee wegwerpzinnetjes na nul aandacht naar uitgaat. Ben je ergens vergeten een alinea online te zetten? Want als je als pluspunt het ecosysteem benoemt, is het gek om het paradepaardje niet mee te nemen in je bespreking daarvan.

Vergeet ook niet dat EA Play ook onder GPU valt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Nee, dat is met opzet. Het gaat hier toch om de console. Dat die in een goed ecosysteem valt, is natuurlijk erg prettig, maar we hebben het hier over de nieuwe hardware. Om die reden hebben we ook bewust niet al te veel aandacht geschonken aan de games die nog op stapel staan. Maar de Game Pass is zeker een argument dat (wat mij betreft) mee hoort te spelen in de afweging om voor Xbox of PlayStation te kiezen. In de video gaan we er iets uitgebreider op in (maar om dezelfde reden ook niet zo heel veel meer).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul Hulsebosch schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:18:
Nee, dat is met opzet. Het gaat hier toch om de console. Dat die in een goed ecosysteem valt, is natuurlijk erg prettig, maar we hebben het hier over de nieuwe hardware. Om die reden hebben we ook bewust niet al te veel aandacht geschonken aan de games die nog op stapel staan. Maar de Game Pass is zeker een argument dat (wat mij betreft) mee hoort te spelen in de afweging om voor Xbox of PlayStation te kiezen. In de video gaan we er iets uitgebreider op in (maar om dezelfde reden ook niet zo heel veel meer).
Ik neem aan dat er een dezer dagen ook een review over Gamepass komt? Ze zetten hier letterlijk de Netflix van gaming op de markt en het is niet meer dan 2 zinnetjes waard? Is een review niet bedoelt om de gebruiker een beeld te laten krijgen van wat je nu eigenlijk koopt?

Nog opmerkelijker is dat het blijkbaar wel de moeite van het vermelden was in de preview?
reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de consolegamer ...

Gaan we voortaan bij elk stuk hardware optionele betaalde services negeren? Dat is toch gewoon een onderdeel van de gebruikerservaring...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2020 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Een review schrijven is keuzes maken. Welke aspecten bespreek je wel of niet en zo ja: hoe uitgebreid? In dit geval hebben we ons dus meer op de hardware gericht. Onder andere ook omdat de aantrekkingskracht van de Game Pass in het artikel dat je aanhaalt al eens aan bod was gekomen. Ik snap dat jij de review wellicht anders had geschreven en dat zou ook heel goed te verdedigen zijn. Wij hebben een iets andere keuze gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul Hulsebosch schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:36:
Een review schrijven is keuzes maken. Welke aspecten bespreek je wel of niet en zo ja: hoe uitgebreid? In dit geval hebben we ons dus meer op de hardware gericht. Onder andere ook omdat de aantrekkingskracht van de Game Pass in het artikel dat je aanhaalt al eens aan bod was gekomen. Ik snap dat jij de review wellicht anders had geschreven en dat zou ook heel goed te verdedigen zijn. Wij hebben een iets andere keuze gemaakt.
Je hebt de review geschreven vanuit het standaard raamwerk van een console. Het doel van Microsoft met het Xbox platform is compleet anders. Het is gek om daar geen aandacht aan te besteden.
quote: Phil Spencer
Membership in Xbox isn't about one device, it can be multiple devices.It is a fundamental difference than the traditional 'console wars' people talk about. How many consoles do I sell versus how many consoles does another company sell. That's not our approach. If that was our approach we wouldn't put our games on PC. We wouldn't put our games on Xbox One, we wouldn't do xCloud and allow people to play games on their phones,"
De review trekt nu dingen van elkaar los die als een geheel moeten worden gezien.

Maar zelfs als we bovenstaande negeren, is het nog steeds opmerkelijk dat de beslissing is genomen dat het voor mensen die geïnteresseerd zijn in consoles het niet interessant is om te weten hoe het ecosysteem tegenwoordig in elkaar steekt. Kan je mij uitleggen waarom het voor mensen niet relevant is om te weten dat als je dit apparaat koopt je de mogelijkheid hebt om voor €13 per maand toegang te krijgen tot online gamen (het bevat namelijk ook Gold), honderden games (niet alleen op de console, maar ook op de PC, en incl. EA Play) die ook nog eens kan streamen op je Android telefoon.

Kan je mij uitleggen wat voor jou het doel van een review is (los van pageviews), oftewel wat wil jij aan de potentiële koper meegeven? Als het puur een hardware review is, dan gaan we ook nog een ecosysteem en software review zien in de toekomst?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Volgens mij zijn we het eens over het belang van de Game Pass voor het succes van de Xbox Series X en de aantrekkingskracht van het abonnement. Daarom noemen we het ecosysteem ook. We lichten het in de scorekaart zelfs uit als een van de pluspunten. Daar genoemd als ‘ecosysteem’ omdat het wat mij betreft meer is dan alleen de Game Pass, maar ook bijvoorbeeld dat er tegelijk een Series S op de markt komt, die wat prijs betreft veel interessanter is dan de concurrerende PS5 DE van Sony. Maar de Game Pass is niet nieuw. In deze review wilden we ons daarop concentreren, op de hardware, die wel nieuw is. Maar dat de Game Pass één van de argumenten is die de Series aantrekkelijk maakt is duidelijk. Zie de pluspunten in de review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:21:
Volgens mij zijn we het eens over het belang van de Game Pass voor het succes van de Xbox Series X en de aantrekkingskracht van het abonnement. Daarom noemen we het ecosysteem ook. We lichten het in de scorekaart zelfs uit als een van de pluspunten. Daar genoemd als ‘ecosysteem’ omdat het wat mij betreft meer is dan alleen de Game Pass, maar ook bijvoorbeeld dat er tegelijk een Series S op de markt komt, die wat prijs betreft veel interessanter is dan de concurrerende PS5 DE van Sony. Maar de Game Pass is niet nieuw. In deze review wilden we ons daarop concentreren, op de hardware, die wel nieuw is. Maar dat de Game Pass één van de argumenten is die de Series aantrekkelijk maakt is duidelijk. Zie de pluspunten in de review.
Ik zie dat er ondertussen een link naar de preview staat, dat lijkt mij een goede oplossing. Want voordat dat er stond werd er wel gezegd dat Gamepass voordelen had, maar werd nergens uitgelegd wat die voordelen daadwerkelijk waren.

Als de prijs van de console interessant is, kijk ik in ieder geval uit naar jullie mening over de prijsverhogingen van Sony op dat gebied. En de wens van Sony dat je games niet over meerdere generaties kan spelen met dezelfde aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2020 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Ik zie dat er ondertussen een link naar de preview staat, dat lijkt mij een goede oplossing.
Ik ben niet ongevoelig voor je argumenten ;)
Pagina: 1