Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste doeleinde is gamen. Het liefst met een aardige FPS en op hoge settings. Eenvoudige Indie games, maar ook bijvoorbeeld Cyberpunk 2077 en Total War.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 - €2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een volledig nieuw systeem, behalve de monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor processor en Nvidia voor GPU. Verder geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De diepte van de kast mag maximaal 412mm zijn, omdat deze dan net in het vakje onder het bureau past.
Tevens zou ik een kast willen met een goede airflow. In de toekomst wil ik misschien wel overklokken, maar dan niet met waterkoeling.
Moederbord met Wifi, aangezien ik geen UTP-kabel gemakkelijk naar mijn PC krijg.
Ga je overklokken?
In de toekomst wil ik wellicht overklokken, maar dit is niet een doel op zich.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een systeem dat een goede bang voor zijn buck heeft. Ik hoef nu geen 4K gaming na te streven. De monitor die ik nu heb, vind ik mooi genoeg. Beetje RBG is leuk, maar geen must.
Verder graag advies of ik aan een Zen3 processor zou moeten denken of dat ik beter voor een Zen2 processor ga ( en dan over 2-3 jaar een goedkopere Zen3 kopen). Ook twijfel ik tussen een GTX 3070 of GTX 3080. Het verschil in prestatie is best groot, maar het verschil in prijs ook. Ik weet niet of ik, aangezien ik geen 4K monitor heb, een GTX 3080 wel echt meerwaarde heeft.
Ook vraag ik me af of een tweede SSD voor alleen Windows handig is. Ik speel meestal hooguit twee/drie games naast elkaar.
Ik sta open voor alle adviezen!
Belangrijkste doeleinde is gamen. Het liefst met een aardige FPS en op hoge settings. Eenvoudige Indie games, maar ook bijvoorbeeld Cyberpunk 2077 en Total War.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 - €2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 34GN850-B | € 899,- | € 899,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 899,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een volledig nieuw systeem, behalve de monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor processor en Nvidia voor GPU. Verder geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De diepte van de kast mag maximaal 412mm zijn, omdat deze dan net in het vakje onder het bureau past.
Tevens zou ik een kast willen met een goede airflow. In de toekomst wil ik misschien wel overklokken, maar dan niet met waterkoeling.
Moederbord met Wifi, aangezien ik geen UTP-kabel gemakkelijk naar mijn PC krijg.
Ga je overklokken?
In de toekomst wil ik wellicht overklokken, maar dit is niet een doel op zich.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een systeem dat een goede bang voor zijn buck heeft. Ik hoef nu geen 4K gaming na te streven. De monitor die ik nu heb, vind ik mooi genoeg. Beetje RBG is leuk, maar geen must.
Verder graag advies of ik aan een Zen3 processor zou moeten denken of dat ik beter voor een Zen2 processor ga ( en dan over 2-3 jaar een goedkopere Zen3 kopen). Ook twijfel ik tussen een GTX 3070 of GTX 3080. Het verschil in prestatie is best groot, maar het verschil in prijs ook. Ik weet niet of ik, aangezien ik geen 4K monitor heb, een GTX 3080 wel echt meerwaarde heeft.
Ook vraag ik me af of een tweede SSD voor alleen Windows handig is. Ik speel meestal hooguit twee/drie games naast elkaar.
Ik sta open voor alle adviezen!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 311,89 | € 311,89 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 175,05 | € 175,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G | € 966,79 | € 966,79 |
| 1 | Behuizingen | Gamdias ATHENA M2 | € 78,48 | € 78,48 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 ARGB Plus | € 68,10 | € 68,10 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C18D-32GTZN | € 152,90 | € 152,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 108,65 | € 108,65 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 127,90 | € 127,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.989,76 | ||
/f/image/60UVKijYdk8aomKt8GLFgybQ.png?f=fotoalbum_large)