Hoi, Ik heb een omen 15 laptop (2018 model) die ik in mag ruilen tegen het aankoopbedrag van 1000 euro:
(i5-8300h, 1060-3gb, 16 gb, 128gb ssd, 1 Tb hardeschijf).
Dus ik zoek een budget beste prijs/ kwaliteit laptop als upgrade. Belangrijkst vind ik een goede processor i5/i7, goede videokaart (minstens 1660 ti of 1060 6gb), goede thermal (dat die niet te warm wordt) en een stevige casing + goede accuduur.
Black friday is om de hoek, maar als er nu al een goede aanbieding is dan hoor ik dat graag.
Wat ga je met je laptop doen?
Alledaags gebruik, gamen (Ik speel nu world of warcaft, league of legends, ik verwacht geen triple A games op ultra settings te spelen. Misschien foto/ video bewerken.
Wat is je budget?
Budget is rond de 1000 euro als er voor een paar 100 euro extra een echt betere deal is qua prijs/ kwaliteit wil ik het overwegen, ik heb momenteel niet veel budget.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, voornamelijk thuis, vind 15 inch prima formaat. Zit misschien zelf 16/ 17 inch te overwegen, maar is misschien te groot, geen ervaring mee. Belangrijk vind ik wel een goede batterij die niet te snel op is en een solide casing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alle merken. Intel/ amd maakt mij niet uit, als het maar beste prijs/ performance is met goede cooling.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zoek eigenlijk een upgrade voor mijn oude laptop voor ongeveer dezelfde prijs maar met beste kwaliteit.
Musts:
Future proof laptop (zover mogelijk qua budget)[/b]
Goede processor, minstens i5, voorkeur i7.
Minstens 1660 ti/ 1060 6gb videokaart of beter -> voorkeur >6 gb
Goede cooling
Goede batterij
16gb RAM(voorkeur 2x8) (8gb mag ook, als er minstens de optie is om naar 16gb up te graden
Goede robuuste casing, HP pavillion voelt al wat zwak vergeleken de omen 15.
256 SSD + >500gb of >512 SSD
Scherm: IPS of beter.
Voorkeur (maar niet een must):
120/144 hz scherm
Makkelijk uit te halen accu.
Videokaart mag Max Q model zijn, maar is geen voorkeur
Laptop mag ook "schreeuwerig" eruit zien, maar hoeft niet. Bij voorbaat dank
(Ik heb zelf deze even snel gevonden: https://www.paradigit.nl/...1mh/80056646/product/3046) Alleen geen id hoe het beeldscherm, antiglare is dat fijn? Accu ziet er ook klein uit met 48 watt.
(i5-8300h, 1060-3gb, 16 gb, 128gb ssd, 1 Tb hardeschijf).
Dus ik zoek een budget beste prijs/ kwaliteit laptop als upgrade. Belangrijkst vind ik een goede processor i5/i7, goede videokaart (minstens 1660 ti of 1060 6gb), goede thermal (dat die niet te warm wordt) en een stevige casing + goede accuduur.
Black friday is om de hoek, maar als er nu al een goede aanbieding is dan hoor ik dat graag.
Wat ga je met je laptop doen?
Alledaags gebruik, gamen (Ik speel nu world of warcaft, league of legends, ik verwacht geen triple A games op ultra settings te spelen. Misschien foto/ video bewerken.
Wat is je budget?
Budget is rond de 1000 euro als er voor een paar 100 euro extra een echt betere deal is qua prijs/ kwaliteit wil ik het overwegen, ik heb momenteel niet veel budget.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, voornamelijk thuis, vind 15 inch prima formaat. Zit misschien zelf 16/ 17 inch te overwegen, maar is misschien te groot, geen ervaring mee. Belangrijk vind ik wel een goede batterij die niet te snel op is en een solide casing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alle merken. Intel/ amd maakt mij niet uit, als het maar beste prijs/ performance is met goede cooling.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zoek eigenlijk een upgrade voor mijn oude laptop voor ongeveer dezelfde prijs maar met beste kwaliteit.
Musts:
Future proof laptop (zover mogelijk qua budget)[/b]
Goede processor, minstens i5, voorkeur i7.
Minstens 1660 ti/ 1060 6gb videokaart of beter -> voorkeur >6 gb
Goede cooling
Goede batterij
16gb RAM(voorkeur 2x8) (8gb mag ook, als er minstens de optie is om naar 16gb up te graden
Goede robuuste casing, HP pavillion voelt al wat zwak vergeleken de omen 15.
256 SSD + >500gb of >512 SSD
Scherm: IPS of beter.
Voorkeur (maar niet een must):
120/144 hz scherm
Makkelijk uit te halen accu.
Videokaart mag Max Q model zijn, maar is geen voorkeur
Laptop mag ook "schreeuwerig" eruit zien, maar hoeft niet. Bij voorbaat dank
(Ik heb zelf deze even snel gevonden: https://www.paradigit.nl/...1mh/80056646/product/3046) Alleen geen id hoe het beeldscherm, antiglare is dat fijn? Accu ziet er ook klein uit met 48 watt.
[ Voor 10% gewijzigd door HansAnderson op 05-11-2020 21:02 ]