Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 848evo86
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-11 07:14
Hoi allemaal,

Ik was bezig mijn gpu om te wisselen voor een andere, en toen viel me op dat het pci-e slot best wat troep er in heeft zitten.. geen flauw idee hoe.

Al geprobeerd weg te blazen met een busje perslucht, maar dit had geen effect, het zit waarschijnlijk wat vast doordat de gpu er tegenaan heeft zitten drukken.

Iemand een idee hoe dit veilig schoongemaakt kan worden?

PS, is ‘vocht’ uit een busje perslucht schadelijk voor contacten? Ik hou hem altijd recht maar er komen soms alsnog wat druppeltjes mee.

• ThePsycho
  • Laatst online: 28-11 18:25

ThePsycho

Biertje?

Eventueel met een satéprikker? als je zo min mogelijk druk zet zijn die vaak prima hiervoor. Ik gebruik ze ook met 3.5mm poorten.

[ Voor 9% gewijzigd door ThePsycho op 05-11-2020 14:56 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Verwijderd

Inderdaad, sateprikker/tandenstoker want hout geleid niet, en dan voorzichtig zijn.

• 848evo86
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht, goed idee 😆.

En wat betreft die vloeistof uit zo’n busje, kan dat kwaad? Het vervliegt altijd bijna direct, en om nou de contactjes in het slot af te drogen 🤔

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 13:30
Vocht kan op zich niet veel kwaad op die plek kwaad zolang er geen spanning op je systeem staat, zorg iig dat het droog is wanneer je de kaart er weer in stopt en de stekker weer in het stopcontact steekt.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 22:27
848evo86 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:07:
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht, goed idee 😆.

En wat betreft die vloeistof uit zo’n busje, kan dat kwaad? Het vervliegt altijd bijna direct, en om nou de contactjes in het slot af te drogen 🤔
De vloeistof uit het busje zelf kan geen kwaad. Dat verdwijnt super snel weer. Wel kan tijdens het vervliegen je moederbord zo afkoelen dat er een klein beetje vochtcondens uit de lucht op komt.

Te snel weer aanzetten zou op die manier een sluiting kunnen veroorzaken.

Even wachten tot alles weer droog is dus.

• 848evo86
De pc heeft inderdaad even gestaan, later de gpu er weer in, geen sluiting of gekke dingen gehad. Dus ik ga er vanuit dat het nu ook niet meer zal gebeuren dan. Nu nog even die troep er uit zien te vissen met een prikkertje 👍

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:44
Voor precies dit gehannes heb ik siliconen opvul units aangeschaft*. Alle USB/SATA/PCIe openingen netjes afgedicht. Ziet er verzorgd uit en (redelijkerwijs) garantie dat er geen meuk in komt.

*that's what she said

[ Voor 14% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 05-11-2020 18:02 ]

Team anti-scalp - wauw..

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@848evo86 Met een kwast geprobeerd ?
(stofzuiger erbij)

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 05-11-2020 18:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
Hackus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:10:
@848evo86 Met een kwast geprobeerd ?
(stofzuiger erbij)
Géén stofzuigers gebruiken in de buurt van electronica.

Stofzuigers geven vaak statische electriciteit, zeker met wat droger weer. Dit kan electronica kapot maken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RogerWilco2 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:14:
[...]

Géén stofzuigers gebruiken in de buurt van electronica.

Stofzuigers geven vaak statische electriciteit, zeker met wat droger weer. Dit kan electronica kapot maken.
Nooit last van gehad in alle jaren(+-30j) dat ik met PC's bezig ben. je moet sowieso je voeding van het stroom halen, en fan(s) even tegenhouden met oa satéprikker.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1