Gratis digital signage software gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Chungus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-05-2021
Mijn vraag
Bij een van onze klanten komt een Windows 10 desktop te staan waaraan een tv zit aangesloten. Op deze pc willen wij signage software plaatsen waarmee het logo / reclamefilmpjes / websites / app voor het weer etc. afwisselend moeten worden laten zien. Ik heb hiervoor een gratis versie van nodig. het enige wat ik tegenkom zijn free trials en apparaten die aangeschaft moeten worden. Iemand tips of aanraders?

Relevante software en hardware die ik gebruik
50 inch rca tv
i5 desktop

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:02
Is Powerpoint een optie? Hier op de zaak hebben wij namelijk wel eens geinformeerd naar zo'n Narrowcasting software en hardware maar toch al snel te duur.

Voor sommige televisies in de centrale gangen hebben we hier een simpel computertje aangehangen en speelt er standaard een powerpoint op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:42

Tys

Xibo is gratis als je deze zelf host, dus uiteindelijk ook niet helemaal gratis tenzij je resources over hebt op locatie en tijd hebt om het in te richten :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

Blokker_1999

Full steam ahead

zoeken bij google naar '=open+source+signage+software'

Waarom moet het trouwens gratis zijn? Je bent professioneel bezig, voor een klant. Ik neem aan dat die klant ook een verwachting heeft naar o.a. ondersteuning en juiste licenties. Neem bijvoorbeeld je weersinformatie die je ergens vandaan gaat halen. Ook dat moet weer een bron zijn die commercieel hergebruik toestaat.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 05-11-2020 18:06 . Reden: lmfgtfy is kinderachtig ;) ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Chungus
@Jordyz Had ik ook al aan gedacht maar op powerpoint is helaas geen optie. Daarop kan je bijvoorbeeld niet alles displayen wat onze klant vraagt.

@Tyson Bedankt ik ga hier even naar kijken.

@Blokker_1999 Het gaat puur om een afwisseling van een reclamefilmpje wat zelf gemaakt wordt, een logo van het bedrijf, hun website, en eventueel bijvoorbeeld het weer. Als dit gratis te regelen is waarom niet? Is o.a. de keuze van de klant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

Blokker_1999

Full steam ahead

Omdat de kost niet stopt bij de software. Je moet naar de TCO kijken. Jij moet nu een product gaan zoeken dat gratis is. Dat kost tijd. Als je eenmaal 1 gevonden hebt moet je het installeren. Dat kost tijd. Als er iets mis is met die software moet men jouw gaan bellen en moet jij tijd gaan vrijmaken om te troubleshooten. Dat kost tijd. En als het misloopt dan moet je ofwel van voor af aan beginnen of hopen dat je backups hebt, maar die backups opzetten en maken ... dat heeft tijd en resources gekost

En al die tijd kost geld. Zet daar een cloudservice tegenover die je enkele euro per maand kost en je hebt aan de kant van weergave en beheer welgeteld een browser nodig. Je krijgt er nog een helpdesk bij die je bij problemen kan helpen als je niet weet hoe iets moet ingevoegd worden. Loopt het mis? Dan heb je weer hun helpdesk. Backups? Daar moeten zij voor zorgen.

Van zodra er iets nodig is dat complexer is dan gewoon een presentatie of een filmpje op een loop zetten kom je vaak bij complexere software uit en dan loont het al snel als het maar om 1 scherm gaat om te kijken of je het niet beter kunt uitbesteden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Chungus
@Blokker_1999 Klopt helemaal, ons bedrijf kiest ervoor om juist zoveel mogelijk zelf te regelen en op te lossen, maar ik snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
code:
1
switchDesktopByNumber(n)

Knutsel in Autohotkey even eens scriptje in elkaar wat bij passiviteit continu van desktop wisselt.

De grootste uitdaging zal zijn de TV automatisch aan laten gaan op het juiste kanaal.

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen3 op 05-11-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik pas de topictitel even aan. 'Free Signage Software - help!' dekt de lading niet: er is geen letterlijk levensgevaar dus help! schreeuwen is wat overdreven, en je zoekt niet free as in speech dus ook dat klopt niet ;)

Maar, zoekende op die oude topictitel zoeken bij google naar 'free signage software' zie ik al meteen niet-trial opties? Beginnende met www.opensignage.com
Kan je uitgebreider aangeven wat er niet aan voldoet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Chungus
@F_J_K Ik heb opensignage geprobeerd maar dat werkt niet op het werkstation. Na downloaden en installeren van de setup blijft het met een full screen pop-up komen waarin het vast blijft hangen. Bij het sluiten hiervan komt er meteen weer dezelfde pop-up in beeld. Zelfs na het de-installeren krijg je die pop-ups maar dan met file not found. Hierna meteen weer opnieuw gedownload en geeinstalleerd met hetzelfde probleem. Vandaar dat ik naar andere opties zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan zou ik voorstellen (in een los topic) dat proberen op te lossen.

En de vele andere tools? Althans, ik zie lijsten als The Five Best Choices for Free Digital Signage Software, 29 Options For Free Digital Signage Software, 14 Best Free & Open Source Digital Signage Software, etc. Een deel is vast meuk en een ander deel stiekem wel betaald, maar allemaal? En zelf wat in elkaar zetten kan altijd ook met any CMS. Zonder feedback van jouw kant kunnen we niet weten wat je belangrijk vindt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1