Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een niet al te dure camera om mee te filmen. Ik wil gaan proberen om trouwerijen met deze camera te gaan filmen en mocht dit lukken gaan sparen voor betere apparatuur. Mijn budget ligt op dit moment rond de €350 - 400 euro (het mag een nieuwe of 2de hands camera wezen) en ik wil in 4k kunnen filmen.

Wat ik al gevonden heb

Ik kom voor deze prijs range en het 4k filmen vooral uit op de Panasonic Lumix FZ82, FZ300 of FZ1000 (2de hands).

Welke opties lijken jullie het beste ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Doe eerst onderzoek naar de markt, de prijzen en de tijd die het kost. Vergis je niet de concurrentie is groot, de prijzen laag. En de tijd die kost groot. Bedenk wel dat je ook het geheel moet editten.
Denk dat al die camera's prima zijn. Liefst wil je grote sensor en lichtsterke lens. Vergeet niet makkelijk is het niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik weet dat het veel werk is heb hier en daar al wat films gemaakt maar dan met een smartphone op een gimbal wat een leuk effect geeft maar ik mis gewoon net wat meer scherpte en diepte in de beelden.

Ik zie het meer als een hobby en er wat centen mee te kunnen verdienen als echt werk.

Deze 3 camera's zijn bridge camera's met een niet all te grote sensor alleen de 1000 heeft een 1 inch sensor. Dan als nog lijken mij deze 3 camera's een goede start camera maarja welke van de 3.