Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen 3rd Gen Build voor Gaming en Virtualisatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen die-hard gamer maar doe een beetje gamen op de PC. Denk aan CS:GO, COD, Battlefield. V.
Verder draai ik op VM's op voor mijn werk en zelfstudie uiteraard.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een hard budget.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn monitor (LG 34UC99) en toetsenbord en muis mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock B550 Extreme4€ 175,05€ 175,05
1VideokaartenAMD Radeon RX 6800 XT€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 88,61€ 88,61
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12A€ 89,-€ 89,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3200C16Q-64GTZN€ 309,09€ 309,09
1VoedingenCorsair HX750 V2€ 158,-€ 158,-
1Solid state drivesSamsung 870 QVO 1TB€ 91,69€ 91,69
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 219,-€ 219,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.265,34

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft mij geen lichtshow te worden en ook geen show pc. PC staat onder mijn bureau en dient gewoon als PC en geen pronkstuk

Ga je overklokken?
Nee

[ Voor 3% gewijzigd door Khayma op 05-11-2020 13:23 ]

Alle reacties

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11 16:57
Wellicht kan je nog formuleren wat je van ons verwacht. Ik kan niet echt een vraag ontdekken in je post.

Wat mij in ieder geval opvalt:
Khayma schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:27:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft mij geen lichtshow te worden en ook geen show pc. Monitor staat onder mijn bureau en dient gewoon als PC en geen pronkstuk
Vanwaar dan de keuze voor deze kast en geheugen? En als je monitor onder je bureau staat (kan natuurlijk), lig je dan op de grond als je je pc gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door Baardhaas op 05-11-2020 13:21 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:32
Baardhaas schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:20:
Wellicht kan je nog formuleren wat je van ons verwacht. Ik kan niet echt een vraag ontdekken in je post.

Wat mij in ieder geval opvalt:

[...]

Vanwaar dan de keuze voor deze kast en geheugen? En als je monitor onder je bureau staat (kan natuurlijk), lig je dan op de grond als je je pc gebruikt?
Haha, dat zou een goeie zijn :9 . Maar ik bedoelde uiteraard PC. Kast had ik gekozen op basis van airflow en het geheugen vanwege bang for buck.

Ben helaas de vraag vergeten;

Maar de PC wil ik voor 70% gaan gebruiken voor virtualisatie en 30% gaming. Zijn er componenten die aangepast moeten worden in mijn lijstje voor mijn doeleinden of zit ik in de goeie richting?

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11 16:57
De kast zal ongetwijfeld goed koelen met zo'n open voorkant. Zou er wel nog een outtake ventilator bij nemen aan de achterzijde, eventueel nog een tweede aan de bovenzijde.

Je RAM is allesbehalve bang for buck, de winkel die het op voorraad heeft vraagt er € 325,- voor.
Als je 2x dit setje neemt: pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS bespaar je € 100,-. Gek genoeg is de kit van 4 van dit type duurder dan 2x een kit van 2.

Overigens zou ik nog even op de benchmarks wachten van de CPU die jij op het oog hebt. Wellicht dat deze cpu veel baat heeft bij sneller geheugen.

Voor de rest past je systeem goed samen, dat wil zeggen, de fysieke afmetingen kloppen. Uit één van de reviews begrijp ik dat je de HDD cage wel uit de kast moet verwijderen om de voeding kwijt te kunnen.

Je zou her en der wat kunnen besparen. Je component keuze is nogal aan de prijs.