Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Elk jaar heb ik het weer, dan zit je weer aan het eind en dan ben je nog geen enkel keer naar de tandarts of fysio geweest maar wel alles betaald aan de verzekering.

Dan wil je toch alles voor volgend jaar regelen:
- Je gas en licht
- je zorgverzekeringen
- andere overstapzaken met welke je gewoon een stuk goedkoper uitkomt

Ik raak door de bomen het bos kwijt :F

Wat regelen jullie eind van het jaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:12
melkislekker schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:44:
Elk jaar heb ik het weer, dan zit je weer aan het eind en dan ben je nog geen enkel keer naar de tandarts of fysio geweest maar wel alles betaald aan de verzekering.

- Je gas en licht
- je zorgverzekeringen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:07
Alleen de zorgverzekering gaat per kalenderjaar.

Alle andere zaken kan ik de rest van het jaar naar kijken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

-Schenkingen (Familie als ANBI)
-Vermogen < Vermogensrendementsheffing
-Verzekeringen per jaar betalen.
-Zorgverzekering per jaar betalen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
aGraPusher schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:49:
[...]

Bijv vast internet, tv en je mobiel abonnement kun je aan je lijstje toevoegen.
Een keer in de zoveel tijd inloggen op je internet bankieren en kijken wat voor abonnementjes je heb lopen welke je wellicht totaal niet nodig bent kan ook lonen.

Voor je zorgverzekering: maak je er nog geen gebruik van? Zet dan lekker je eigen risico voluit en je bespaar +- 20 euro per maand welke je maar zo'n 3 jaar opzij hoeft te zetten om 'winst' te maken.
Hoe zit dat met de mobiele abonnementen? Wissel je ook om de 1/2 jaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Laatst online: 14:12
melkislekker schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:01:
[...]

Hoe zit dat met de mobiele abonnementen? Wissel je ook om de 1/2 jaar?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 38% gewijzigd door aGraPusher op 12-11-2020 20:15 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
2 belangrijke dingen:

- Maak een overzicht van AL je abonnementen.
Van zorg tot gwl tot telefoon.. wat betaal je per maand, bij welk bedrijf, en wat krijg je ervoor.

- Kijk welke er vaste of variabele data hebben.
Bijvoorbeeld zorgverzekering moet elk jaar grofweg december, maar veel hebben een 'stilzwijgend maandelijks verlengen' component waardoor je ZELF kunt beslissen waneer je dit gaat uitzoeken.

Als je dat overzicht hebt kun je heel makkelijk alles nalopen - en belangrijker nog dat doen wanneer JOU dat uitkomt, en is het geen eindejaars verplichting die per se rond kerst ertussen geduwd moet worden. En een maandje later uitzoeken is voor degene die op maandelijkse basis verlengd worden ook geen probleem.

Zo heb ik veel abbo's (gwl, telefoon/internet, mobiel, autoverzkering...) die ergens in mei pas weer toe zijn aan vernieuwing. En dat doe ik dan rustig ergens in april/mei weer. Is dan ergens een weekend kiezen, uurtje zitten, en klaar weer. Hoef ik nu in de 'drukke maanden' enkel de verplichte zorgverzekering na te lopen, eventueel belastingen na te lopen (denk aan VRH en uitgaven naar voren halen) en sint+kerst inkopen te doen.

offtopic:
Basisdingen als tandarts moet je gewoon echt elke 6 maanden de vaste controle doen. Dat mag geen einde-jaars verrassing zijn! Gelijk inplannen als je de behandelkamer uit loopt elke 6 maanden. Controles zijn vaak/altijd gedekt in de verzekering, net als de huisarts, maar als je na 5 jaar komt met een bek vol problemen ga je zo de 3-4 cijfers in. Terwijl je misschien slechts de 250,- vergoeding module hebt.. ga je constant op controle met af en toe een behandeling kost het (bijna) niets door de spreiding over verschillende jaren. Beetje handig plannen kan dus heel veel geld schelen

[ Voor 25% gewijzigd door Xanaroth op 05-11-2020 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

aGraPusher schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:05:
[...]

Ja gewoon het goedkoopste pakken. Nu bijv bij Simpel sim-only voor €11 pm en daar ook 2x 6 maand gratis gehad.

Vast internet is enkel glasvezel en geen tv abonnement. Lekker een Apple TV nemen met NLziet scheelt je ook alweer bijvoorbeeld.

Vast TV afnemen is +- €15 pm? NLziet €7?

Al je financiën in een overzichtelijk excel sheetje? Download mijn huishoudboekje: https://we.tl/t-gARAIjGYyV
Van inkomen en uitgaven, tot het berekenen van je gemeentelijke belastingen is mogelijk.

[Afbeelding]
Met als kanttekening dat je dan dus qua zenderaanbod wel met minder genoegen moet nemen. Geen BBC First bijvoorbeeld, die toch regelmatig leukere series aanbieden dan de brol op SBS/RTL.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
En daarbij kost NLziet 7,95 en een gemiddeld tv abonnement ergens tussen de 7,5 en 10 (zonder terugkijken).
Het grootste voordeel zit dus m.n. in oude programmas kijken zonder reclame (persoonlijk vind ik dat wel wat waard, ware het niet dat ik bijna geen tv kijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlack
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:14
Zorgverzekering check ik aan het einde vh jaar, rest van abonnementen en verzekeringen door het jaar heen.

Ih algemeen: ik hou alleen verzekeringen aan die verplicht zijn (bvb WA) & verzekeringen die een risico afdekken welke je zelf niet kunt dragen (eigen huis verzekeringen). En waar mogelijk maximaal eigen risico.

Vwb abonnementen, kan geen kwaad om eens na te denken over welke abonnementen echt iets voor je toevoegen. Zo hebben we dit jaar onze vaste lijn en 'kabel tv' opgezegd (en internet heronderhandelt). Scheelt weer EUR 25pm en gebruikten we toch amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Laatst online: 12:14
aGraPusher schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:49:
[...]
Voor je zorgverzekering: maak je er nog geen gebruik van? Zet dan lekker je eigen risico voluit en je bespaar +- 20 euro per maand welke je maar zo'n 3 jaar opzij hoeft te zetten om 'winst' te maken.
Precies, slimme tip! Doe dit nu ook al enkele jaren en zet er 20 EUR per maand voor opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Daar heb je lijstjes voor :) Het is niet meer dan dat toch? Gewoon een todo lijst bijhouden. Via bijv. Independer een andere zorgverzekering afsluiten is ook 15 minuten werk ofzo.
Vooral jaarafsluiting m.b.t. mijn administratie. Maar die moet ik toch elk kwartaal netjes hebben en dus heb ik een mooie stok achter de deur, anders krijg ik een vervelende blauwe brief.

Verder kijk ik aan het eind van het jaar eigenlijk alleen naar de zorgverzekering. Sporadisch kijk ik of energie ergens anders goedkoper kan, maar da's vaak zulk centenwerk dat ik het niet veel waard vindt. Zelfde geldt ook een beetje voor zorgverzekeringen; de verschillen zijn niet zo heel groot als je een extreme basisverzekering hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door Hydra op 05-11-2020 20:13 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 22:03
Welke site vergelijken jullie tv/internet?
Betreft Internet; welke snelheid heb je nodig wanneer het enkel tv kijken of werken is vanuit huis met heel veel teams meetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Richard familie als anbi? Die moet je even uitleggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Ik heb niet alle tips volledig gelezen, maar de tip die ik sowieso zou willen meegeven: Zet een reminder in je agenda bij het afsluiten van een nieuw jaarabonnement voor over 10 maanden.
Bijvoorbeeld de energielevering heb ik paar weken geleden afgesloten om weer over te stappen per 1/12 en direct heb ik een reminder voor oktober 2021 in mijn agenda gezet om weer over te stappen.
Kost een paar seconden tijd, scheelt 100+ euro elk jaar (of zelfs 300+). @Hydra : Geen idee hoe jij maar 'centen' kan besparen, mogelijk door zeer laag verbruik. Bij ons is het gasverbruik vrij hoog (~2000 m³) en dan is een schommeling van 5-6 cent per kuub al een flink verschil.

Zelfde voor zorgverzekering, zet nu al in je agenda rond de helft van december 2020, 2021, 2022, etc. (want dat tijdstip verandert niet) om te controleren/vergelijken of overstappen nuttig is.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
DarkKnight schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:50:
@Hydra : Geen idee hoe jij maar 'centen' kan besparen, mogelijk door zeer laag verbruik. Bij ons is het gasverbruik vrij hoog (~2000 m³) en dan is een schommeling van 5-6 cent per kuub al een flink verschil.
Nouja, ten eerste heb ik geen plantage op zolder. Ten tweede geeft onze aanbieder een behoorlijke korting voor 'trouwe' klanten. Dus de prijs op de vergelijkingssites is veel hoger dan de werkelijke prijs. Maakt het vergelijken flink lastig.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier hebben we een vast 'pakket' wat we aan het einde van het jaar regelen.
• Zorgverzekering
• Energie
• Televisie/internet
• Mobiele telefoon

Kost wel wat uurtjes om het allemaal uit te zoeken! Maar ik probeer het wel allemaal in hetzelfde weekend te doen (eind november/begin december).
Ik ben er toch wel wat tijd aan kwijt, maar het levert vaak ook wel aardig wat centjes op. Leuk is anders, overigens, met al dat uitzoeken, maar dan ben ik er weer voor een jaar vanaf.

Als je alles rond dezelfde tijd doet is het makkelijker bij te houden.

Ik heb wel sommige dingen een tijdje (bijv half jaar extra) door moeten laten lopen om het synchroon te krijgen. Dát is het moeilijkste, vond ik, omdat je snel geneigd bent om weer even een nieuwe aanbieding voor een jaar te regelen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:40
DarkKnight schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:50:
Ik heb niet alle tips volledig gelezen, maar de tip die ik sowieso zou willen meegeven: Zet een reminder in je agenda bij het afsluiten van een nieuw jaarabonnement voor over 10 maanden.
Dit! Wen je aan om dit steevast te doen. Bij vast internet (kpn) loont het zich zelfs om dit nog eerder te doen. Standaard draaiscript is daar "na 9 maanden bellen voor korting -> gaat niet -> vragen voor doorverwijzing naar afdeling opzeggen/opnieuw bellen -> aangeven dat partij x goedkoper is -> onderhandelen, gewoon voet bij stuk houden dat je voor minder dan nieuwe klanten korting opzegt -> nieuw contract gaat gelijk in."

Hetzelfde geldt ook wel voor verzekeringen. Vaak zijn er acties dat verzekeraars je huidige verzekering inc voorwaarden overnemen tegen een iets gereduceerd tarief (-10% of -25%). Als je dat een aantal jaar vol houdt is het een race to the bottom.

Qua nutsvoorzieningen zou ik de overstaptimer op 1 oktober zetten. Historisch gaan die namelijk failliet in de winter. Door je moment van overstappen sta je dan vaak in de schuld op het moment dat ze omkiepen. En dat is een stuk beter dan dat je nog geld van ze moet krijgen dan.

Maar het belangrijkste is om het consequent te regelen. En ik denk dat je met 12 abo's/verzekeringen maar eentje per maand hoeft na te lopen. Zo erg is dat toch niet? Kan ook allemaal in één keer, is maar net wat je wilt.

Maar ik durf dat je, door je even een dag de moeite neemt, je al snel een 500 euro per jaar kunt besparen door naar de volgende punten te kijken:
-Vast internet
-Autoverzekering
-Electra/gas
-zorgverzekering

[ Voor 7% gewijzigd door scoobs op 06-11-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Er zijn hier al een aantal hele goede tips genoemd. Ik wil als tip nog meegeven: als het uitkomt om over te stappen, doe dat dan rond Black Friday.

Heb je dan gegarandeerd de beste aanbieding die in een jaar voorbij komt? Niet per se. Maar er zijn dan wel vaak scherpe aanbiedingen (geen aansluitkosten, langer dan normaal X periode korting, etc) die je bijvoorbeeld in een random maand als september niet of veel minder krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dit is wel een moreel dubieuze manier om naar verzekeringen te kijken.

Als je denkt dat je geen gebruik hoeft te maken van diensten, verzeker je er dan niet voor.

Misschien bedoel je het niet zo, maar zoals dit overkomt scheelt niet veel met mensen die een nieuwe camera claimen als ze terug komen van vakantie omdat ze nou eenmaal de verzekering hadden afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:30
BaBoK schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:15:
Welke site vergelijken jullie tv/internet?
Betreft Internet; welke snelheid heb je nodig wanneer het enkel tv kijken of werken is vanuit huis met heel veel teams meetingen?
Volgens mij kun je met het meest simpele abonnement wel met het hele gezin gelijk in teams werken. Bandbreedte per meeting is zo'n 2 of 3 Mbps, terwijl veel internetaansluitingen bij zo'n 50 Mb beginnen. Het wordt vooral leuk als je tegelijk wilt netflixen. Maar ook dan is het eerder de wifi die te beperkt is dan je internetaansluiting.

Ik kijk daarbij vooral ook wat ik naast het internet wil. Ik wil bijvoorbeeld gewoon TV kijken met BBC 1 en 2. Maar sommige mensen hebben ook voorkeur voor bepaalde sportzenders (eredivisie, premier league, formule 1). Dan kan het soms handiger zijn om een provider te kiezen die dat er gratis bij aanbiedt in plaats van dat je er een apart abonnement bij moet afsluiten. Bij sommige vergelijkingssites kun je dat aangeven en dan houden ze daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:30
- Je gas en licht
- je zorgverzekeringen

Alleen zorgverzekering. Van de rest weet ik wel ongeveer wat ik kwijt ben en af en toe kijk ik, door het jaar heen, of er nog interessante aanbiedingen zijn.

Bij gas en licht sluit ik ongeveer een jaar na de vorige overstap weer een nieuw contract af. Dat is in mijn geval niet bij de jaarwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 22-09 17:47

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Illegale diensten mogen niet besproken worden.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 06-11-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 06-11-2020 16:57 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1