Zo een tijd geleden dat ik op het forum rond liep, maar ik ben een tijdje uit de running geweest en ik kom er zelf niet goed uit. Hoop dat jullie me met deze specifieke problemen kunnen helpen. Korte achtergrond van mij, ik heb in het verleden talloze eigen pc's gebouwd, maar de laatste was 10 jaar geleden schat ik. Er is in de tussentijd aardig wat veranderd met regenboogkleurtjes (RGB dingen) en m2 ssds.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ok het is een beetje aparte build, maar dit gaat puur gebruikt worden om gekoppeld te worden met een dentale 3d scanner. Het gaat om de medit i500, hier meer informatie te vinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer ergens rond de 2000 euro uit te komen, maar mag richting 2500 gaan als dat duidelijke snelheidsvoordelen opleverd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee begin vanaf 0. Op de website van de scanner stellen ze wel wat specifieke eisen, waaronder minimaal 32gb RAM en een Nvidia kaart, ik vermoed omdat ze specifieke optimalisaties hebben voor dat merk. Een vriend van mij heeft al een scanner uit kunnen proberen en de " load" is voornamelijk op de CPU/RAM, de videokaart wordt nauwelijks benut.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal dit dus:
[list]
• Above Intel Core i7-8700
• Above 32GB
• Above NVIDIA GeForce GTX 1060
[/list]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Poeh altijd wel beetje zwak gehad voor AMD omdat dit " vroeger" de beste was, de nieuwe Ryzen serie lijkt ook erg goed. Vandaag als het goed is komt de Ryzen 9 5900X (
) uit, ik twijfel of dat misschien de moeite waard is..?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het gaat in een dichte kast, uiterlijk vertoon en geluid interesseren met eigenlijk weinig. Het risico bestaat dat een assistent of patient per ongeluk de stroom eruit trekt tijdens operaties dus ik zoek ook nog een APC die korte tijd kan overbruggen. Hier heb ik echt nul verstand van en het lijkt dat de prijzen erg verschillen. Als iemand hier anders voor heeft graag!
Verder is het dus vooral CPU intensief en de bestanden zijn 1 gb onbewerkt en eenmaal verwerkt 100 mb. Dus op zich valt dat wel mee allemaal.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Dus kort samengevat:
- denken jullie dat dit voor mij de beste keuze is qua prestaties/geld?
- RAM heb ik nu 3200, omdat ik bij Ryzen specs dit zie als max. Of kan je ook 3600 nemen?
- ik ga nu voor 2x m2 ssds samsung in raid 1, misschien 2x Kingston A2000 1TB ook al prima? of heeft Samsung 980 Pro 1TB veel meerwaarde?
- Welke APC heb je nodig om 5 min evt door te kunnen draaien? Zoiets?
- Videokaart is misschien ook beetje overkill, maar misschien dat er in de toekomst meer optimalisaties komen vandaar dat ik nu toch een vrij dikke kaart neem.
Deze lijst heb ik tot nu samengesteld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ok het is een beetje aparte build, maar dit gaat puur gebruikt worden om gekoppeld te worden met een dentale 3d scanner. Het gaat om de medit i500, hier meer informatie te vinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer ergens rond de 2000 euro uit te komen, maar mag richting 2500 gaan als dat duidelijke snelheidsvoordelen opleverd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee begin vanaf 0. Op de website van de scanner stellen ze wel wat specifieke eisen, waaronder minimaal 32gb RAM en een Nvidia kaart, ik vermoed omdat ze specifieke optimalisaties hebben voor dat merk. Een vriend van mij heeft al een scanner uit kunnen proberen en de " load" is voornamelijk op de CPU/RAM, de videokaart wordt nauwelijks benut.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal dit dus:
[list]
• Above Intel Core i7-8700
• Above 32GB
• Above NVIDIA GeForce GTX 1060
[/list]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Poeh altijd wel beetje zwak gehad voor AMD omdat dit " vroeger" de beste was, de nieuwe Ryzen serie lijkt ook erg goed. Vandaag als het goed is komt de Ryzen 9 5900X (
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het gaat in een dichte kast, uiterlijk vertoon en geluid interesseren met eigenlijk weinig. Het risico bestaat dat een assistent of patient per ongeluk de stroom eruit trekt tijdens operaties dus ik zoek ook nog een APC die korte tijd kan overbruggen. Hier heb ik echt nul verstand van en het lijkt dat de prijzen erg verschillen. Als iemand hier anders voor heeft graag!
Verder is het dus vooral CPU intensief en de bestanden zijn 1 gb onbewerkt en eenmaal verwerkt 100 mb. Dus op zich valt dat wel mee allemaal.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Dus kort samengevat:
- denken jullie dat dit voor mij de beste keuze is qua prestaties/geld?
- RAM heb ik nu 3200, omdat ik bij Ryzen specs dit zie als max. Of kan je ook 3600 nemen?
- ik ga nu voor 2x m2 ssds samsung in raid 1, misschien 2x Kingston A2000 1TB ook al prima? of heeft Samsung 980 Pro 1TB veel meerwaarde?
- Welke APC heb je nodig om 5 min evt door te kunnen draaien? Zoiets?
- Videokaart is misschien ook beetje overkill, maar misschien dat er in de toekomst meer optimalisaties komen vandaar dat ik nu toch een vrij dikke kaart neem.
Deze lijst heb ik tot nu samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 435,04 | € 435,04 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming | € 309,90 | € 309,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Netwerkadapters | Asus PCE-AC51 | € 23,90 | € 23,90 |
| 1 | Monitoren | Iiyama X2481HS-B1 Zwart | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 238,91 | € 238,91 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 95,- | € 95,- |
| 2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 127,90 | € 255,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.749,13 | ||