Verkeer andere talen filteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
Mijn vraag

De website die ik momenteel aan het configureren ben in Google Analytics, heeft één domein en meerdere talen. Elke taal is afzonderlijk bereikbaar via de URL, behalve Nederlands. De URL structuur ziet er zo uit:

www.ditismijndomein.com (Nederlands)
www.ditismijndomein.com/fr/ (Frans)
www.ditismijndomein.com/de/ (Duits)

Ik heb 1 account in Google Analytics gemaakt (ditismijndomein) en daaronder 1 property (ook ditismijndomein). Verder heb ik voor elke taal een weergave gemaakt en binnen deze weergave heb ik doelen gedefinieerd. Bij deze doelen heb ik de volledige URL inclusief taalcode geplakt.

En dan gaat het mis, want als ik de realtime weergave open voor /de, dan krijg ik toch alle pagina's te zien die onder de andere talen vallen. Wat doe ik verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Analytics

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse blogs, waarbij gesproken wordt over filters en dergelijke. Maar als ik die instel, dan komt is er geen data beschikbaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Ik heb nu deze link gevonden en het anders ingesteld:
https://www.datadrivenu.c...racking-google-analytics/

Maar toch blijf ik op de realtime pagina de pagina's zien van de andere talen. Vreemd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Het klinkt alsof je de pagina's van/met de andere talen ook als exclude moet toevoegen. Dat werkt in dergelijke gevallen vaak zelfs beter/makkelijker dan een include, hoe vreemd het ook klinkt.

Probeer dat eens, en kijk dan eens bij de de-view of je dan nog andere talen ziet.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Het is gelukt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je dan ook nog even post hoe/wat je dan gedaan hebt dan hebben andere mensen die in de toekomst op je topic stuiten met een zoekmachine wellicht ook nog iets aan je topic ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakathefox
RobIII schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:23:
[...]

Als je dan ook nog even post hoe/wat je dan gedaan hebt dan hebben andere mensen die in de toekomst op je topic stuiten met een zoekmachine wellicht ook nog iets aan je topic ;)
Was ik ook van plan, alleen zat ik achter de telefoon. De oplossing zat 'm inderdaad in het excluden van alle talen in de filters en het includen van de juiste taal op de andere pagina's. Dat ik het resultaat niet meteen zag had te maken met het feit dat reeds aanwezige bezoekers nog niet uitgefilterd werden + het feit dat mijn voorganger nog andere filters actief had staan. Die heb ik allemaal verwijderd, waarna het wel correct werkte.
Pagina: 1