Desktop boot pas na vervangen RAM of CMOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:58
Hallo medetweakers,

Sinds deze week wil mijn pc zonder enige reden niet meer fatsoenlijk aan. Als hij een tijdje uit heeft gestaan en ik druk op de knop gaan alle lampjes branden, maar geen beeld. Als ik hem dan uitzet door de knop ingedrukt te houden komt hij in een bootloop. Hier lijkt hij verschillende soorten bootconfiguraties uit te proberen, maar geen met succes. (Soms zie ik de F1, F12, DEL opties, maar hij reageert dan niet op toetsaanslagen en begint een nieuwe boot)

Via verschillende forumposts geprobeerd eruit te komen zonder succes. Er werd aangeraden naar het RAM te kijken. Dus wat ouwe stickjes gepakt en mijn huidige vervangen en toen wilde hij opstarten! zelfs na even uitzetten en opnieuw aan.

HELAAS: Volgende ochtend gebeurde precies hetzelfde. CMOS batterij eruit, gewacht, weer erin, en hij wilde weer opstarten. Vanochtend - weer geen boot. Oude RAM vervangen voor huidige sticks, nu boot hij wel. Je snapt het ondertussen wel. Wat moet ik doen of vervangen?

Specs:
CPU - Intel i7-4770k
MOBO - Gigabyte Z87-D3HP
GPU - XFX AMD R9 290X 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:34
CMOS batterij al vernieuwd?
In BIOS fast boot uitgeschakeld?
In BIOS gezien of er problemen/fouten zijn?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:01
Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
beascob schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:12:
CMOS batterij al vernieuwd?
In BIOS fast boot uitgeschakeld?
In BIOS gezien of er problemen/fouten zijn?
Waar kan ik in de BIOS zien of er problemen of fouten zijn? Wanneer de pc gewoon wil opstarten en ik dus de BIOS in kan, lijkt alles normaal.

Ik zal eens de CMOS vervangen en fastboot uitschakelen, maar denk dat ik morgenochtend pas resultaten kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
Uszka schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:17:
Welk merk en type voeding heb je?
Een Sharkoon WPM 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Juist, behoorlijk waardeloos ding. Test eens met een andere, en dit keer fatsoenlijke, voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
Ik heb niet zomaar een tweede voeding liggen. Als ik bereken hoeveel Watt ik nodig heb, kom ik ook zeker niet boven de 600 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Het gaat niet om het vermogen maar om de kwaliteit.
Pagina: 1