onboard audio gedisabled, maar toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb hier een ECS K7VZA en daar zit een audiochippe op. Op zich is dat best wel goed, maar ik heb een SBlive liggen en die moet erin. Nou heb ik in win98se in "system" de onboard sound al weggehaald. Ben toen gaan resetten en heb in het bios "onboard legacy audio" gedisabled. Toen weer win98 opgestart, maar toen ging ie de drivers weer installeren voor de onbaord audio.
Hoe kan dat?
En kan ik gewoon de Live erbij installeren?

Verwijderd

Hij vind een kaart zonder drivers dus hij gaat ze installeren. Dit moet je gewoon laten gebeuren, maar dan wel via Control Panel / System even de kaart disablen in alle profielen :)
Dan hoor je d'r nooit meer wat van

Verwijderd

Misschien zit er nog een jumpertje op het moederbord voor. Bij mij heeft ie em op die manier wel helemaal uitgeschakeld.. zelfs de bios opties van de geluidskaart zijn bij mij dan weg.. Maar ja ik heb wel een ander bord..

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Er zit wel een jumper op het mobo, maar die is alleen om te switchen voor de onboard en de AMR slot.
Ik zal het in 98 wel gaan uitschakelen en kijken wat ie doet.

Verwijderd

je zou hem ook op amr kunnen zetten als daar niks in zit vind ie ook niks om te installeren denk ik..

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Das ook een optie. Ik doe eerst optie 1, en als dat niet werkt jou idee.
Moet eerst ff wachten tot iemand langskomt met de driverCD, want die ben ik mkwijt. Zal zo wel komen.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Zet hem inderdaad ff op de amr, en ik denk dat het dan wel goed is.

Freelance tweaker

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb hem gedisabled in 98 zelf en daarna de live erin gezet. Het werkt nu goed.
Mochetn er problemen ontstaan, dan zet ik hem alsnog wel op AMR.
Tnx allemaal
Pagina: 1