Geschikte versterker voor mijn Bowers en Wilkins 603's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danlouw
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Kort geleden heb ik een set Bowers & Wilkins 603 vloerstaande speakers gekocht. Als versterker heb ik een Bluesound Powernode 2i. Op zich klinkt het geluid goed, maar ik mis toch een deel van de lage en middenlage frequenties.

Hoge tonen zoals stemmen en gitaar, komt er kraak en kraakhelder uit. Laag is wat minder vertegenwoordigd en ik heb het idee dat de versterker dus niet krachtig genoeg is.

Ik heb mij laten adviseren dat een NAD C368 eventueel met BluOS module of Node 2i een betere match is voor mijn speakers. Ik kom nog maar net om de hoek kijken in HiFi wereld dus ik heb er nog niet veel verstand van.

Daarom ben ik erg benieuwd wat een geschikte versterker kan zijn voor mijn speakers en waar ik op moet letten? Mijn budget ligt ook een beetje rond de prijs van de C368.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze ook gehad een aantal jaren geleden. Toendertijd werden deze bi-wired aangestuurd door een Yamaha RX-V630. Die versterker kreeg daar echt wel power uit, meer dan je woonkamer en je buren lief is.

Als hoog er goed uitkomt maar laag niet dan kun je nog naar je DSP kijken, of een EQ instelling op je versterker. Hier zou ik eerder naar kijken dan naar een andere versterker. Pas als je zeker weet dat het aan je versterker ligt zou ik daar naar op zoek gaan. 9 van de 10 keer komen dit soort verschijnselen niet door de versterker maar door andere oorzaken.

EDIT:
Wat ook niet meewerkt is dat op de website van Bluesound nergens te vinden is, ook niet in de handleiding, wat het vermogen is wat geleverd kan worden richting je speakers. Daar heb je dus ook niet zoveel aan. In de handleiding (eigenlijk meer een pagina met daarop de in- en uitgangen aangegeven) staat ook nergens hoe je eventueel kunt instellen dat je geen subwoofer aan je versterker hebt gekoppeld. Mocht de Bluesound dat verwachten dan klopt het wel dat je lage tonen niet opvallen vanuit je speakers, die worden dan simpelweg naar een andere uitgang gestuurd. Het signaal wat via de sub-uitgang verstuurd wordt kun je niet op je speakers aansluiten, er wordt namelijk een actieve subwoofer verwacht.

Kortom: leuk apparaatje die Bluesound maar niet voor het doel waar jij 'm nu voor wilt gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door sypie op 04-11-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-10 17:12
Beetje vervelend dit: maar die bluesound kan je niet zoveel meer mee dan je nu doet: streamen en op 2 luidsprekers aansluiten eventueel een subwoofer. Als dit niet helemaal is wat het is, dan is die bluesound gewoon overcompleet en moet je opnieuw beginnen :-(

De basics: je hebt een streamer nodig en een versterker/receiver. soms zijn die in 1 behuizing zoals die NAD C368, maar je kan die twee natuurlijk ook los kopen.

en bij een versterker moet je voor jezelf afvragen, wat wil ik ermee doen? Wat is handig voor de toekomst? wil je alleen audio streamen? of wil je ook je tv/ spelcomputer, cd speler platenspeler hier ooit nog een keer op aansluiten? Wil je nog eens een keertje surround films ermee afspelen?

Dan de streamer: die heeft ook nog een keertje specs, moet je ook nog rekening mee houden,

Het is een ingewikkeld verhaal, maar ik zou beginnen op een rijtje te zetten wat je op de versterker wil aansluiten en of je surround film ermee wil kijken.