Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de overstap maken van gamen op de console naar gamen op desktop. Systeem is bedoeld voor sim racing (ACC, iracing), maar het zou mooi zijn als ik straks ook Cyberpunk zou kunnen spelen.
Gamen ga ik voorlopig doen op 1440p 60hz. Ultra settings hoeft niet, high settings voor nu is prima.
Ik wil het systeem op korte termijn aanschaffen en ik hoef niet direct de laatste generatie GPU. Het systeem moet hier qua overige componenten wel klaar voor zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is €1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, midrange GPU, Snelle CPU en RAM geheugen, behuizing, voeding, SSD,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, best bang for bucks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB en de behuizing mag simplistisch en sober zijn.
Ga je overklokken?
Niet van plan, als de mogelijkheid er is dan zal ik daar zeker naar kijken als dat nodig blijkt te zijn
Wat verwacht je van ons?
Het is voor mij de eerste keer dat ik losse componenten aanschaf en daarmee zelf een systeem bouw.
Ik weet ook niet of deze componenten goed samen kunnen en überhaupt passen. Al met al ben ik niet heel erg thuis in de hardware, maar ik wil dit wel graag leren dus alle hulp is welkom en wordt enorm gewaardeerd!
Ik zoek naar hulp/advies op:
- de GPU voor wat betreft het nu (1440p 60hz High settings ACC + Cyberpunk).
- de overige componenten voor wat betreft het op een later moment kunnen upgraden van de GPU.
Het zou natuurlijk mooi zijn als het goedkoper kan, dus advies op best bang for bucks is ook welkom.
Ik ga de overstap maken van gamen op de console naar gamen op desktop. Systeem is bedoeld voor sim racing (ACC, iracing), maar het zou mooi zijn als ik straks ook Cyberpunk zou kunnen spelen.
Gamen ga ik voorlopig doen op 1440p 60hz. Ultra settings hoeft niet, high settings voor nu is prima.
Ik wil het systeem op korte termijn aanschaffen en ik hoef niet direct de laatste generatie GPU. Het systeem moet hier qua overige componenten wel klaar voor zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is €1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, midrange GPU, Snelle CPU en RAM geheugen, behuizing, voeding, SSD,
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6 | € 314,67 | € 314,67 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 59,17 | € 59,17 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 902,64 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, best bang for bucks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB en de behuizing mag simplistisch en sober zijn.
Ga je overklokken?
Niet van plan, als de mogelijkheid er is dan zal ik daar zeker naar kijken als dat nodig blijkt te zijn
Wat verwacht je van ons?
Het is voor mij de eerste keer dat ik losse componenten aanschaf en daarmee zelf een systeem bouw.
Ik weet ook niet of deze componenten goed samen kunnen en überhaupt passen. Al met al ben ik niet heel erg thuis in de hardware, maar ik wil dit wel graag leren dus alle hulp is welkom en wordt enorm gewaardeerd!
Ik zoek naar hulp/advies op:
- de GPU voor wat betreft het nu (1440p 60hz High settings ACC + Cyberpunk).
- de overige componenten voor wat betreft het op een later moment kunnen upgraden van de GPU.
Het zou natuurlijk mooi zijn als het goedkoper kan, dus advies op best bang for bucks is ook welkom.