Wat is het verschil tussen een particulier en handelaar V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzfeed
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:14
Tja wat is het verschil?

het standaard antwoord van frontpage mods = Je handelt op een grotere schaal dan een normale particulier, dus je moet aan de regels voor professionele handelaren voldoen...... Helemaal eens wanneer er een duidelijk scheidslijn ligt. Maar waar staat deze regel/richtlijn en hoe wordt deze toegepast en met welke criteria?

Dit ruime begrip geeft de mogelijkheid tot willekeur en maakt dat goedbedoelende tweakers aan de goden (admins) overgeleverd zijn zonder duidelijke regels.

Waar ligt de scheidslijn, hoe wordt deze gedefinieerd en waar staat deze regel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00

Detmer

Professioneel prutser

De belastingdienst stelt een aantal criteria: https://www.belastingdien...ernet_hobby_of_ondeneming

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 13:44
Ik kan het ook niet zo snel vinden in de algemene voorwaarden of het plan waarin het werd aangekondigd...

Ben ook wel benieuwd waar de grens ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzfeed
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:14
@Detmer inderdaad eens maar dat is niet waar de Mods meewerken. Deze hebben daar een eigen invulling van. Zie boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:56
Tja, als ik even kijk naar je V&A geschiedenis verkoop je bijvoorbeeld vrij veel Thinkpads (16 stuks in 1 jaar, tenminste, waarvan een beoordeling is geplaatst). Zonder dat er een beoordeling is geplaatst betreffende een aankoop van een Thinkpad.

Ik gok dat de moderators het vrij aardig in de smiezen hebben wie er een handeltje op na houdt. Overigens ben ik ook iemand die meerdere laptops in een jaar kan verslijten en verkopen, maar niet van hetzelfde type ;)

Is ook meer ter bescherming van kopers gok ik, en terecht in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:38
Zodra er een harde grens ligt, mis je flexibiliteit.

Wat nou als je, hypothetisch, een harde grens op 'x' aantal produkten stelt. En stel dat ik ga samenwonen met iemand die net zo'n gadget-liefhebber is als ik en je gaat naar een te klein huis - dan ga ik dat jaar ineens een hoop meer op V&A zetten en wellicht over die grens, terwijl het toch gewoon over een particuliere handelaar gaat. Terwijl een handelaar die jaar op jaar telkens weer 'x-1' produkten verkoopt vrijuit gaat.

En ja, het is flink vervelend als je advertenties gesloten worden door een (onjuist?) vermoeden van handelaar zijn. Maar juist het gebrek aan een harde grens geeft flexibiliteit, verwacht ik: ik denk dat als je met een geloofwaardig verhaal naar de mod toe uitlegt waarom je echt zoveel produkten te koop aanbiedt, de advertenties alsnog toegestaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 22:58
Er is geen grens want er valt geen grens te definiëren. Max 10 laptops per jaar bijvoorbeeld - hoe duur mogen die dan zijn? Is dat het zelfde als 5 dure? En hoe veel laptops is een Ipad Pro waard? En hoe zit dat met waardedalingen en -stijgingen?
Ook het aantal advertenties op zich zegt weinig. Ik verkoop wel eens spullen voor een familie lid of 'koop' gratis spul. Het aantal reviews dat iemand heeft != het aantal transacties dat die Tweaker heeft gedaan via V&A.

Hoe concreter de regels worden, hoe minder flexibel de mods kunnen zijn. Ook kunnen foute handelaren dan minder snel met de regels 'wapperen' en zeggen 'volgens regel X mag dit'.

Team anti-scalp - wauw..

Pagina: 1