Outlook blijft om wachtwoord vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 12:20
Beste mede-Tweakers, wat ik nu meemaak,

In outlook komt om de haverklap de melding naar voren dat ik mijn wachtwoord moet veranderen, dit was met de instelling van POP en IMAP beide zijn geprobeerd, ook heb ik ondertussen het wachtwoord al gewijzigd bij Ziggo maar helaas ook geen effect.

De outlook is ook al opnieuw geïnstalleerd het gaat in deze om Office 2019 home en business.

Hopelijk heeft iemand eens het zelfde probleem gehad zodat hij of zij weet hoe dit op te lossen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50

Reptile209

- gers -

Kan je wel met die gebruikersnaam/wachtwoord combinatie inloggen op de webmail van Ziggo?
Staan er meerdere mailaccounts ingesteld (m.a.w. weet je zeker dat het dit Ziggo-account is dat problemen geeft)?
Mailaccount al eens opnieuw ingesteld (verwijderen - opnieuw instellen conform de instructies op de service pagina's van Ziggo)?
Heb je een virusscanner met mail-scan-functie? Mogelijk zit die nu als 'man in the middle' in de weg. Schakel je scanner eens tijdelijk uit.

En klinkt flauw, maar neem contact op met de Ziggo helpdesk (telefoon of chat), die praten je er waarschijnlijk zo doorheen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
Kan je wel met die gebruikersnaam/wachtwoord combinatie inloggen op de webmail van Ziggo?
Ja, dit gaat zonder problemen

Staan er meerdere mailaccounts ingesteld (m.a.w. weet je zeker dat het dit Ziggo-account is dat problemen geeft)?

Geen andere mail accounts, op ander account op de laptop staat wel een andere mail ingesteld en die heeft geen problemen.

Mailaccount al eens opnieuw ingesteld (verwijderen - opnieuw instellen conform de instructies op de service pagina's van Ziggo)?

Dat is ook al gedaan, zoals ik al zei ook zelfs als pop en imap dezelfde problemen.

Heb je een virusscanner met mail-scan-functie? Mogelijk zit die nu als 'man in the middle' in de weg. Schakel je scanner eens tijdelijk uit.

Wel een virusscanner maar niet met deze funties helaas.

Ziggo nog niet gebeld, kwam via internet meer mensen met dit probleem tegen, vreemde is dan alleen wel dat het dan vooral in combinatie met Exchange is, en dat is hier niet aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Probeer een nieuw profiel te maken in outlook.
Hiermee heb ik eenzelfde probleem recent opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
Piebas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:01:
Probeer een nieuw profiel te maken in outlook.
Hiermee heb ik eenzelfde probleem recent opgelost.
Helaas dat heb ik ook al meerdere keren geprobeerd, excuus dat was nog niet vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 18:55

muhda

Time & Space traveler

Vorig jaar het probleem ervaren nadat Office pakket was geupdate.

De volgende register key moest toegevoegd worden:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity:"EnableADAL"=dword:00000000

Link 1
Link 2

[ Voor 27% gewijzigd door muhda op 04-11-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
muhda schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:02:
Vorig jaar het probleem ervaren nadat Office pakket was geupdate.

De volgende register key moest toegevoegd worden:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity:"EnableADAL"=dword:00000000

Link 1
Link 2
Hopelijk werkt dit, we gaan het proberen, zodra ik meer weet kom ik erop terug! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
heb je misschien een VPN aan? Ik krijg nl. dit gedrag wanneer ik mijn VPN aanzet.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
Boeryepes schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:38:
heb je misschien een VPN aan? Ik krijg nl. dit gedrag wanneer ik mijn VPN aanzet.
Nee ook niet, op pc staat ook qua software weinig op, windows 10 > Office 2019 en windows defender.
Geen virus gevonden of malware bytes, maar zojuist de optie ingesteld van Muhda, dus is even afwachten.

Zoals gezegd als dit de oplossing is plaats ik het ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
petervdb1988 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:07:
[...]

Hopelijk werkt dit, we gaan het proberen, zodra ik meer weet kom ik erop terug! _/-\o_
Helaas, na herstart pc kwam gelijk de melding van het wachtwoord weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:30
Een oud wachtwoord in de credential manager van Windows?
Zie: docs windows

Edit: Ik zie dat de melding is dat het wachtwoord veranderd moet worden, en niet dat outlook elke keer om het wachtwoord vraagt. Dus mijn reactie is denk ik niet heel erg helpzaam 8)7 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door ydderf op 06-11-2020 14:43 . Reden: Volgende keer toch iets beter de vraag van TS lezen...... ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 10:07
petervdb1988 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:07:
Aangezien je zo te zien geen problemen hebt met registeraanpassingen probeer deze ook eens: https://knowledgebase.cob...autodiscover-registry-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nielson schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:24:
[...]
Aangezien je zo te zien geen problemen hebt met registeraanpassingen probeer deze ook eens: https://knowledgebase.cob...autodiscover-registry-fix
Net als de ADAL registersleutel zal dit geen enkel nut hebben. Dit is alleen van toepassing voor Exchange verbindingen. TS maakt gebruik van de email dienst van de provider: Ziggo. Die doet niet aan Exchange, maar plain POP3/IMAP.

De stappen op https://helpdeskgeek.com/...sking-for-password-issue/ kan nog geprobeerd worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is er misschien sprake van MFA / een applicatiespecifiek wachtwoord? Dan zal je er daar een nieuwe voor kunnen maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er lijkt ergens iets veranderd te zijn bij Microsoft / Office365 want ik krijg die vraag om een wachtwoord op m'n MacBook en iPhone / iPad ook regelmatig sinds een paar dagen (outlook.com mailadres/box).

Registersleutels aanpassen is op die apparatuur niet echt een optie :+

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-11-2020 12:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:38
Idem hier. Alle apparaten krijgen het wachtwoordverzoek. Ook mijn ouders krijgen deze meldingen sinds een paar dagen.

Lijkt iets bij MS te zijn.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Panzer_V schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:09:
Idem hier. Alle apparaten krijgen het wachtwoordverzoek. Ook mijn ouders krijgen deze meldingen sinds een paar dagen.

Lijkt iets bij MS te zijn.
Mag ik jou vragen om eens naar het tijdstip van posten te kijken? Ergens staat me iets bij dat we onze posts hier niet rond ‘t middaguur op 6 November maakten maar pas later in de avond daarna 🤔

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:38
Will_M schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:14:
[...]

Mag ik jou vragen om eens naar het tijdstip van posten te kijken? Ergens staat me iets bij dat we onze posts hier niet rond ‘t middaguur op 6 November maakten maar pas later in de avond daarna 🤔
Ik postte gewoon rond enen in de middag hoor 😉

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
Helaas nog niets heeft geholpen van bovenstaande problemen.
Een herinstallatie lijkt zowat de enige oplossing, toch ben ik er bang voor dat dit ook niet werkt. Zoals gezegd, op een ander account met ander mailadres is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik had dit probleem ook op mijn iPhone met mijn outlook.com mail.
Heb dit opgelost door het account op mijn telefoon als Exchange toe te voegen ipv een Outlook.com account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

SjigEd schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:32:
Ik had dit probleem ook op mijn iPhone met mijn outlook.com mail.
Heb dit opgelost door het account op mijn telefoon als Exchange toe te voegen ipv een Outlook.com account.
Voor Hotmail etc kreeg ik het vandaag ook, daar was het duidelijk vanwege de MFA. Eenmaal nog eens via de tweede factor bevestigen was voldoende.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik snap even niet wat Hotmail/Exchange/O365, iPhone en MFA te maken hebben met het probleem van de TS: Outlook op Windows met mail van Ziggo.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 11-11-2020 17:08 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hero of Time schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:07:
Ik snap even niet wat Hotmail/Exchange/O365, iPhone en MFA te maken hebben met het probleem van de TS: Outlook op Windows met mail van Ziggo.
Gok mijnerzijds. De mail client geeft -bij mij- de incorrecte melding dat het password verkeerd is terwijl een MFA bevestiging voldoet.

De combi Outlook en ziggo mailserver gaat hier iig prima met ‘oud’ wachtwoord, voor wat het waard is.

Pagina: 1