Mag ik een videokaart 2 week gebruiken, dan retourneren?

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFanNL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-04 14:19
Hallo! Ik heb zojuist een nieuwe GPU besteld van Alternate.nl, maar hij is mij toch een beetje tegen gevallen. Ik wil hem graag nog even houden tot en met de 16e van deze maand, en dan retourneren. Ik heb alles keurig nog in de doos, videokaart zal ik dus ongeveer 2 weken gebruikt hebben.

Zou dit mogen, en krijg ik het volledige aankoopbedrag terug als ik hem netjes zonder beschadingen ga retourneren na twee weken gebruikt te hebben? Groetjes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het idee is dat als je hem gaat gebruiken, je hem niet meer retourneert. Als je nu al weet dat je hem niet wilt houden, wees dan eerlijk en doe hem terug.

Na 2 weken gebruik komt er stof in en is hij niet meer als nieuw te verkopen.

Dit klinkt een beetje als een jurk kopen voor een gala en hem daarna weer terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Van mij mag het.

Maar ik hoop dat je je aankoopbedrag min een x percentage terug krijgt. Want daarvoor is wkoa en retour natuurlijk niet bedoeld.
Bv

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:43
Wet kopen-op-afstand is gemaakt omdat jij het product niet fysiek kan zien en kan zien werken in een winkel.

Als jij naar een winkel gaat, kun je het product bekijken. Is hij niet veel te groot of te klein? Is het wel de goede kleur? Kan ik het product even werkend zien? Dat soort dingen. Je kunt hem vasthouden en de verkoper kan laten zien wat hij kan en hoe het product werkt.

Met internet aankopen kun je hem niet even vasthouden en de verkoper kan niet even laten zien wat het product kan. Je mag het dan thuis even bekijken en voldoet hij niet, dan kan je hem terugsturen.

Het is dus NIET de bedoeling dat je iets 14 dagen gaat gebruiken als je nu al weet dat het niet naar je wens is.

Natuurlijk zul je vast je aankoopbedrag terug krijgen, maar je misbruikt nu deze wet. Dit is niet zoals je het zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Meestal krijg je niet volledig bedrag terug als je hem zoveel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als je weet dat je hemt niet wilt, na testen, dan dien je te stoppen met gebruiken. Hoewel lastig aan te tonen is dit niet toegestaan met de geldende regels van WKOA.

Als je toch al weet dat je de kaart niet wilt, waarom dan nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is vrij makkelijk op de website van Alternate (https://www.alternate.nl/...docId=7136&tk=118&lk=2478) te vinden. Daarnaast kan de verkoper deze vraag beter/makkelijker voor je beantwoorden dan wij.

Gezien ik hier verder weinig discussiewaarde in zie, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.