Zal Windows 10 nog booten in nieuwe PC Build?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-01 16:49
Ik sta op het punt om mijn oude i7 860 Intel pc te vervangen door een Ryzen 5 3600 build. Dat wil zeggen; alles nieuw maar met behoud van mijn huidige Crucial MX SATA SSD met Windows 10.
Omdat er nog een oude Adobe Suite CS5 opstaat waarvan ik de install noch het wachtwoord meer heb, is het cruciaal dat die schijf nog boot.

Maar ik vrees ervoor met zoveel nieuwe hardware. Wat denken jullie?

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Tip: kloon de harde schijf met een andere SSD schijf en probeer het eens met de kloon van de harde schijf. Wat je eerst zou kunnen doen is voordat je hem herstart alle apparaten in apparaatbeheer (vooral CPU en moederbordcomponenten) verwijderen.

Mocht het niet werken, dan heb je de originele SSD schijf nog die in je oude systeem kan blijven werken.

Anders wordt het toch kijken naar een nieuwere versie van Adobe Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
hmmm, heb hier jammer genoeg geen SSD op overschot, zal er een moeten toevoegen aan mijn nieuwe build dus. Maar als het niet lukt, heeft de nieuwe build geen enkel nut, maar als de pc al gebouwd is, is de kans dat ik de onderdelen retour mag sturen natuurlijk 0.

Grootste schrik is dat ik zou moeten overstappen op Creative Cloud als het niet werkt. Ik heb indertijd €2000 betaald voor mijn Creative Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Woon je in omgeving Utrecht? Als jij een SSD koopt mag je hem wel even in mijn pc testen.

Of misschien pc van buren even vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:22
9/10 zal dat wel goed gaan.
Zelf van intel naar amd gegaan zonder probleem.
Later toch clean install gedaan voor de zekerheid maar het werkte gewoon.

Kan je niet met een tooltje die key recoveren van je huidige machine.
Installer vinden zal wel niet zo 'n groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08
Probeer eens je wachtwordt te achterhalen met een program ,
Siw kan je ,je licentie gegevens mee ophalen

https://www.gtopala.com/buy/
Of
aida64

https://www.aida64.com/downloads

[ Voor 14% gewijzigd door binbero op 04-11-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Bedankt voor het aanbod, maar ik woon in Lokeren, België.
Zal eens rondvragen voor een ongebruikte SSD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
De installer vinden is het probleem niet. Genoeg bronnen om die vandaan te halen. Key zou je gewoon moeten kunnen terugvinden in je huidige systeem:
https://community.adobe.c...p-cs5/td-p/8912996?page=1

Als je beide hebt kun je testen in een virtuele machine of dat allemaal werkt.

Zo ja, dan kun je met een gerust hart de SSD overzetten naar de nieuwe machine. Mocht het niet werken dan kun je alsnog een reinstall doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Craven schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:55:
De installer vinden is het probleem niet. Genoeg bronnen om die vandaan te halen. Key zou je gewoon moeten kunnen terugvinden in je huidige systeem:
https://community.adobe.c...p-cs5/td-p/8912996?page=1

Als je beide hebt kun je testen in een virtuele machine of dat allemaal werkt.

Zo ja, dan kun je met een gerust hart de SSD overzetten naar de nieuwe machine. Mocht het niet werken dan kun je alsnog een reinstall doen.
Bedankt voor de forum post, had die nog niet gevonden. Ik probeer deze avond eens of ik daar de serial kan vinden en dan hopen dat ik de exact install bij die serial kan vinden. Maar zoals de OP daar, als ik op mijn Adobe Account inlog, zie ik die vorige aankop dus nergens staan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Hij zal hoogstwaarschijnlijk booten zonder grote problemen. Windows 10 is een stuk flexibeler met het wijzigen van hardware dan eerdere versies. Het is niet een ideale manier om het te doen, maar het kan meestal wel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het KAN werken, maar dat is ook sterk afhankelijk van wat voor upgrade je gaat doen.

Als je Crucial in jou build nu ook op AHCI draait in ieder geval (kan je in de BIOS zien) dan heb je wel kans dat het werkt.

Kijk ook even hoe je kwa bootinstellingen zit - is het een GPT of MBR setup. Je zit met je oude build net rond die tijd dat het beide kan zijn. Je kan dat zien door in de boot-volgorde te kijken in BIOS. Is dat Windows Boot Manager, dan is het GPT en zit je goed met een kans van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
Recent een pc omgebouwd van 2600k intel naar 3700x AMD, alles vervangen behalve videokaart. Harde schijf met Windows 10 install zonder problemen naar een nieuwe SSD gekloond en daarmee opgestart, Windows 10 is bijzonder fool proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Pc onderdelen zijn ondertussen besteld. Hebben jullie een idee of de SATA SSD kan "kapot" gaan als de boot in de nieuwe pc failt? Zou het kunnen dat die nadien ook niet meer gaat booten in de oude pc?
Heb al wat rondgevraagd maar nergens een reserve SSD op overschot.
Kan ik ook een kloon maken op een SATA HDD? Daarvan heb ik wel nog een lege liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beter een backup maken op de SATA HDD. Dan kun je gewoon een clean install doen op de SSD. Maakt het ook allemaal niets uit.

Beter investeren in goede backup/procedure dan risico's nemen met 1 op 1 install doen of dat nu goed gaat of niet.

[ Voor 74% gewijzigd door akimosan op 01-01-2021 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Pure GraphX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:37:
Grootste schrik is dat ik zou moeten overstappen op Creative Cloud als het niet werkt. Ik heb indertijd €2000 betaald voor mijn Creative Suite.
Ik heb ooit een virtual machine image van mijn windows os gemaakt.
Microsoft heeft daar een tooltje voor.
Vervolgens heb ik die vm opgestart en een tooltje gebruikt om alle ongebruikte hdd bytes te zetten op 0.
Daarna met virtualbox de virtuele disk verkleint.
Nu draait mijn cs4 in die Windows VM.

Gebruik alleen nog maar OSX en GNU/Linux, maar heb nu dus de VM op mijn computers mocht het sporadisch nodig zijn.

Vraag is natuurlijk of je voldoende hebt aan een VM met CS5.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
@akimosan morgen idd kloon maken op SATA HDD en zien of die boot dan ben ik alvast 100% zeker dat oude pc blijft werken.
Voorstellen voor kloonsoftware, EaseUS?

SSD opnieuw installeren is plan B omdat ik niet zeker ben of ik de juiste Adobe CS5 installer heb gevonden. Dus als SSD gewoon boot in nieuwe pc is dat een zorg minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Ken je c'twimage? Da's een hele coole tool om een bestaande Windows te backuppen. Je maakt als het ware een image van je systeempartitie. Hiervoor worden gewoon tools van Microsoft gebruikt, geen gekke dingen en het is gratis.

Dit werkt altijd. Er rolt een .wim bestand uit wat zegmaar een kloon is van je Windows. Die kloon kun je gewoon weer installeren met de standaard setup van Windows, ook op andere hardware. Het enige wat je nodig hebt is een externe harddisk. Als je de procedure van het artikel volgt dan kun je de externe harddisk die je voor het backuppen gebruikt ook gebruiken om je eigen Windows weer te installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door PhilipsFan op 03-01-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Vandaag de pc gebouwd, maar wat ik dacht dat een DP kabel was, bleek mini-DisplayPort, dus echt testen is nog niet gelukt.
Met een kort HDMI kabeltje de pc toch even aan een monitor gehangen en pc toonde bij booten een alert voor nieuwe hardware, vooral mobo en memory en bleef de boot dus in de MSI BIOS hangen. Geen idee wat ik daar moest aanpassen. Een restart kwam weer in de BIOS uit.

Aangezien ik nog enkele dagen moet wachten op de DP en HDMI kabels, heb ik SSD weer in de oude pc gestoken en gelukkig startte die wel nog normaal op.

Binnen een paar dagen dus nogmaals proberen en desnoods SSD toch van 0 installeren. Hoe maak ik een Windows installatie op bvb USB? K heb geen dvd lezer meer in nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
SSD wou dus niet booten voorbij de BIOS. Zat niets anders op dan Windows en alle software opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb toevallig vorige week een zelfde situatie gehad waarbij ik de installatie van een oude schijf omgezet heb naar een nieuwe build. Hierna moest ik opnieuw inloggen bij Adobe om het te kunnen gebruiken dus voor zover mij bekend is kun je dit niet zomaar wisselen zonder opnieuw in te loggen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
Inloggen? Dan heb je CC wellicht ipv CS. Installatie CS ging vlot en serial werd direct aanvaard. Een nieuwe Windows installatie is eigenlijk best wel eens aan te raden zo nu en dan. Kruipt wel wat tijd in, maar je OS is weer opgekuist.

Pagina: 1