Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
Vraag
Alle reacties
Mocht het niet werken, dan heb je de originele SSD schijf nog die in je oude systeem kan blijven werken.
Anders wordt het toch kijken naar een nieuwere versie van Adobe Suite.
Grootste schrik is dat ik zou moeten overstappen op Creative Cloud als het niet werkt. Ik heb indertijd €2000 betaald voor mijn Creative Suite.
Of misschien pc van buren even vragen?
Zelf van intel naar amd gegaan zonder probleem.
Later toch clean install gedaan voor de zekerheid maar het werkte gewoon.
Kan je niet met een tooltje die key recoveren van je huidige machine.
Installer vinden zal wel niet zo 'n groot probleem zijn.
Siw kan je ,je licentie gegevens mee ophalen
https://www.gtopala.com/buy/
Of
aida64
https://www.aida64.com/downloads
[ Voor 14% gewijzigd door binbero op 04-11-2020 14:47 ]
Zal eens rondvragen voor een ongebruikte SSD.
https://community.adobe.c...p-cs5/td-p/8912996?page=1
Als je beide hebt kun je testen in een virtuele machine of dat allemaal werkt.
Zo ja, dan kun je met een gerust hart de SSD overzetten naar de nieuwe machine. Mocht het niet werken dan kun je alsnog een reinstall doen.
Bedankt voor de forum post, had die nog niet gevonden. Ik probeer deze avond eens of ik daar de serial kan vinden en dan hopen dat ik de exact install bij die serial kan vinden. Maar zoals de OP daar, als ik op mijn Adobe Account inlog, zie ik die vorige aankop dus nergens staanCraven schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:55:
De installer vinden is het probleem niet. Genoeg bronnen om die vandaan te halen. Key zou je gewoon moeten kunnen terugvinden in je huidige systeem:
https://community.adobe.c...p-cs5/td-p/8912996?page=1
Als je beide hebt kun je testen in een virtuele machine of dat allemaal werkt.
Zo ja, dan kun je met een gerust hart de SSD overzetten naar de nieuwe machine. Mocht het niet werken dan kun je alsnog een reinstall doen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Als je Crucial in jou build nu ook op AHCI draait in ieder geval (kan je in de BIOS zien) dan heb je wel kans dat het werkt.
Kijk ook even hoe je kwa bootinstellingen zit - is het een GPT of MBR setup. Je zit met je oude build net rond die tijd dat het beide kan zijn. Je kan dat zien door in de boot-volgorde te kijken in BIOS. Is dat Windows Boot Manager, dan is het GPT en zit je goed met een kans van slagen.
Heb al wat rondgevraagd maar nergens een reserve SSD op overschot.
Kan ik ook een kloon maken op een SATA HDD? Daarvan heb ik wel nog een lege liggen.
Beter investeren in goede backup/procedure dan risico's nemen met 1 op 1 install doen of dat nu goed gaat of niet.
[ Voor 74% gewijzigd door akimosan op 01-01-2021 16:46 ]
Ik heb ooit een virtual machine image van mijn windows os gemaakt.Pure GraphX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:37:
Grootste schrik is dat ik zou moeten overstappen op Creative Cloud als het niet werkt. Ik heb indertijd €2000 betaald voor mijn Creative Suite.
Microsoft heeft daar een tooltje voor.
Vervolgens heb ik die vm opgestart en een tooltje gebruikt om alle ongebruikte hdd bytes te zetten op 0.
Daarna met virtualbox de virtuele disk verkleint.
Nu draait mijn cs4 in die Windows VM.
Gebruik alleen nog maar OSX en GNU/Linux, maar heb nu dus de VM op mijn computers mocht het sporadisch nodig zijn.
Vraag is natuurlijk of je voldoende hebt aan een VM met CS5.
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Voorstellen voor kloonsoftware, EaseUS?
SSD opnieuw installeren is plan B omdat ik niet zeker ben of ik de juiste Adobe CS5 installer heb gevonden. Dus als SSD gewoon boot in nieuwe pc is dat een zorg minder.
Dit werkt altijd. Er rolt een .wim bestand uit wat zegmaar een kloon is van je Windows. Die kloon kun je gewoon weer installeren met de standaard setup van Windows, ook op andere hardware. Het enige wat je nodig hebt is een externe harddisk. Als je de procedure van het artikel volgt dan kun je de externe harddisk die je voor het backuppen gebruikt ook gebruiken om je eigen Windows weer te installeren.
[ Voor 14% gewijzigd door PhilipsFan op 03-01-2021 23:15 ]
Met een kort HDMI kabeltje de pc toch even aan een monitor gehangen en pc toonde bij booten een alert voor nieuwe hardware, vooral mobo en memory en bleef de boot dus in de MSI BIOS hangen. Geen idee wat ik daar moest aanpassen. Een restart kwam weer in de BIOS uit.
Aangezien ik nog enkele dagen moet wachten op de DP en HDMI kabels, heb ik SSD weer in de oude pc gestoken en gelukkig startte die wel nog normaal op.
Binnen een paar dagen dus nogmaals proberen en desnoods SSD toch van 0 installeren. Hoe maak ik een Windows installatie op bvb USB? K heb geen dvd lezer meer in nieuwe pc.
-Te huur