Ik wil dus proberen om een tweede (kleine 14ah) batterij aansluiten op mijn solar charger om een tweede aparte batterij te hebben, enkel voor verlichting. Het probleem is dus dat ik niet weet of dit kan, ik gebruik een 12-24v laadregelaar ( https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www ) maar ik weet dus niet of ik hieruit dan 2 kabels naar de gewone batterij (een 12v agm batterij van 75ah) en dan 2 kabels naar de kleine batterij voor de verlichting (ook een 12v agm batterij maar van 14a). De laadregelaar zou dan voor zover ik weet ong 24 volt moeten geven als ze allebei leeg zijn maar maar 12v als de kleine al vol is, kan dit? De normale en kleine batterij zouden dan ook 2 aparte omvormers krijgen (eentje van 1000w en eentje van 150w) zodat het echt volledig apart is en zodat hopelijk de 1000w omvormer geen elektriciteit kan gebruiken van de kleine 14ah batterij.
De zonnepaneel die de energie voorziet is denk ik 24v volt maar als dit 12v zou zijn, zou dit dan een probleem zijn?
Ik heb zelf nog niet echt iets geprobeerd aangezien ik al eens een laadregelaar kapot heb gemaakt en dit wou ik niet weer doen.
Alvast bedankt!
De zonnepaneel die de energie voorziet is denk ik 24v volt maar als dit 12v zou zijn, zou dit dan een probleem zijn?
Ik heb zelf nog niet echt iets geprobeerd aangezien ik al eens een laadregelaar kapot heb gemaakt en dit wou ik niet weer doen.
Alvast bedankt!