Toon posts:

2 Pc's 1 Monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Mede-tweakers, :)

Mijn situatie:
ik heb nu 2 pc's maar wil 'r maar 1 monitor aanhangen, wat zou ik dan 't beste kunnen doen want ik heb geen plek voor 2e monitor :)

Dus wat ik wil is 1 of ander kastje waar ik knopje moet indrukken ofzo dat ik beeld van andere pc op scherm krijg.

bij voorbaad dank. ;)
virtual

Verwijderd

heel simpel: koop een Iilyama 22" monitor.
Die heeft twee uitgangen die je op iedere compu aan kan sluiten. Wisselen kan je met een knop voor op de monitor doen. ghi ghi ghi

Verwijderd

Topicstarter
'k heb wel 2 monitors maar gewoon een plek dus liever een zinnige oplossing.. ;)

Verwijderd

Daar heb je speciale switches voor.
Gewoon een kastje met 2 ingangen en 1 uitgang. Kun je kopen bij de Vobis en heb ook wel es gehoord dat ze um bij de Makro hebben.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
check DEZE LINK

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Waarom een Liyama 22"? Mijn Philips 17" en Philips 20" van een jaar of 5 oud hebben dat ook al.

Beetje monitor heeft uiteraard BNC en Sub-D aansluiting.

Maar als je geen andere monitor wilt kopen, dan kun je een verdeelkastje kopen, bijvoorbeeld:

http://www.aragorn.nl/prijzen/onderdelen/kabels.html

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:54 schreef virtual het volgende:
Geachte Mede-tweakers, :)

Mijn situatie:
ik heb nu 2 pc's maar wil 'r maar 1 monitor aanhangen, wat zou ik dan 't beste kunnen doen want ik heb geen plek voor 2e monitor :)

Dus wat ik wil is 1 of ander kastje waar ik knopje moet indrukken ofzo dat ik beeld van andere pc op scherm krijg.

bij voorbaad dank. ;)
virtual
kijk daar zit ik nou ook mee niet dat ik geen plek voor een tweede monitor hebt maar ik gewoonweg nog geen geld genoeg hebt om mijn voorogend hebbende monitor aan te schaffen + grafische kaart.Dus ik zit met een tweede pc met scsi interface.

Dus ik vraag mijn ook af of het mogelijk is met een IIyama pro 400 17inch .En anders ff hard door sparen en een 21inch kanon aanschaffen.

Verwijderd

Ik gebruik 1 monitor, 1 keyboard en 1 muis bij 2 pc's.

Deze heb ik geschakeld met een Starview switch:
http://www.startech.com/ststore/detailframe.asp?product_id=sv201

Dealer zit in Heemstede.
De prijs lag net iets onder de fl 300,=.
Ook hebben ze speciale kabels om de boel aan te sluiten. (3-in-1 kabels, kosten een paar tientjes, maar zijn wel goed)

suc6

Intrigant

Verwijderd

Topicstarter
ik dank u allen :)
zal eens ff'tjes gaan rondkijken bij de URL's in jullie reply's

thx :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 15:11 schreef Intrigant het volgende:
Ik gebruik 1 monitor, 1 keyboard en 1 muis bij 2 pc's.

Deze heb ik geschakeld met een Starview switch:
http://www.startech.com/ststore/detailframe.asp?product_id=sv201

Dealer zit in Heemstede.
De prijs lag net iets onder de fl 300,=.
Ook hebben ze speciale kabels om de boel aan te sluiten. (3-in-1 kabels, kosten een paar tientjes, maar zijn wel goed)

suc6

Intrigant
Bestaat er ook zoiets voor dualhead?
Zodat ik met 2 computers en 2beeldschermen toch 2 computers dualhead kan hebben?

En heb je ook zoiets voor ook nog je boxen?

Dus een alles in 1 schakeldoos?

edit:

dus met 1 druk op de knop switchen '2 beeldschermen, toetsenbord, muis en boxen' over van computer 1 naar computer 2?

Lijkt me te wreed!!

Verwijderd

Euuh de 2 monitoren boven op elkaar zetten mischien ......?

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:59 schreef Jeuksel het volgende:
Euuh de 2 monitoren boven op elkaar zetten mischien ......?
:? volgens mij begrijp jij mij niet. Weet je wel wat dualhead is?

Maar weet iemand misschien of dat apparaatje ook voor dualhead bestaat? En het liefst ook nog met boxen erbij!
Pagina: 1