Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampel12
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-08 10:02
Ik heb een (niet eens zo) oude micro SD-kaart in mijn dochter haar moto e6s gestopt. Daarop enkele kinderfilms (vnl. AVI's).
SD kaart werkt al tijden goed in een tablet. In windows gecheckt op fouten: geen fouten. Alle bestanden zijn goed in Android bestandsbeheer te zien..

Maar VLC mediaplayer herkent er maar 1 van. Via andere apps en bestandsbeheer kan ik ze ook niet afspelen: foutmelding..

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? het is altijd een gedoe met codecs, maar ik geloof nooit dat dit voor 20-30 filmpjes allemaal een probleem is. Bovendien lijkt het (met deels dezelfde films) in mijn zoon zijn Moto g7 wel te werken...

Thx,
HaMPeL

Beste antwoord (via hampel12 op 04-11-2020 21:34)

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

SD kaartje formatteren? Overigens heb ik ook een SD kaart die het wel doet op de PC maar niet meer in mijn mobiel. Waar dat aan ligt? Joost mag het weten. Voor weinig heb je een nieuwe dus ik kon mij daar niet druk over maken.

Ninety percent of everything is crap.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@hampel12 probeer ze eens af te spelen met MX Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampel12
Thx. ga ik vanavond proberen (telefoon is nu even weg), maar ik meen me te herinneren dat dat één van de alternatieve apps was die ik de vorige keer ook tevergeefs had geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Probeer anders VLC, die speelt echt alles af.

[ Voor 86% gewijzigd door Smartphonetips op 04-11-2020 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampel12
zie boven. die heb ik dus als default geïnstalleerd, maar speelt ze niet af....MX player ook niet...

Wat kan het dan zijn? Bestanden staan wel allemaal in de lijst. SD-kaart lijkt ook niet corrupt...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

SD kaartje formatteren? Overigens heb ik ook een SD kaart die het wel doet op de PC maar niet meer in mijn mobiel. Waar dat aan ligt? Joost mag het weten. Voor weinig heb je een nieuwe dus ik kon mij daar niet druk over maken.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als een verschil in encoding. De ene Avi is de andere niet. Kijk even op een pc naar de bestandseigenschappen.
Having said that, vlc is een redelijke allesvreter. Die al eens weggegooid en opnieuw geïnstalleerd? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hampel12
SD kaart opnieuw geformatteerd en het lijkt gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
hampel12 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:06:
zie boven. die heb ik dus als default geïnstalleerd, maar speelt ze niet af....MX player ook niet...

Wat kan het dan zijn? Bestanden staan wel allemaal in de lijst. SD-kaart lijkt ook niet corrupt...
oeps, verkeerd gelezen. Fat32 heeft een limiet qua bestandsgrootte dacht ik, je formatteert je geheugenkaart best als exfat.
Pagina: 1