Toon posts:

welke bestanden weggooien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd zoveel lopen ouwe hoeren met drivers van verschillende afkomst dat het een grootte zooi is geworden. De drivers werken nog wel goed maar allerlei functies zoals tv-out en twinview worden door elkaar gegooid. Wie o wie weet welke bestanden of mappen ik weg moet gooien zodat alles kwa videokaart drivers weer net zo schoon is als bij een nieuwe installatie?????

Verwijderd

Het klinkt waarschijnlijk afgezaagd, maar waarom niet een nieuwe install met vlak daarna een ghost?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
gewoon alle weggooien van je video kaart...

daarna nieuwste drivers zoeken (of dat als liefst eerst doen en backuppen)

daarna gelijk die nieuwste driver erop gooien...

als het alleen je videokaart betreft, betreft het heel windows, ja dan gewoon ff
code:
1
deltree windows

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

stap 1: Installeer de standaard VGA driver uit WIndows.
Stap 2: Ga eens rondsnuffelen of je nog bestanden ziet die van nVidia (Matrox, whatever) zouden kunnen zijn en verwijder die. Denk daarbij aan dll maar ook Inf bestanden.
Stap 3: Installeer de juiste drivert.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
nee ik bedoel welke bestanden van je video kaart in welke mappen staan die c:\windows\system ??
c:\windows\inf ??

:?

ik weet het ech niet

Verwijderd

Topicstarter
en trouwens over dat ghost. hoe kom ik aan norton ghost. Kopen neeeeeeee. :P te duur. hoe dan

Verwijderd

stap1: format c:
stap2: nieuwe windows install
stap3: nieuwste reference drivers erop

Werkt veel beter en is je syteem ook meteen helmaal opgeruimd. (Ik ga er wel vanuit dat je een nog een d: of e: drive hebt ofzo voor je belangrijke bestanden die evt op c: staan.) Windows loopt gewoon vol af en toe en het beste is altijd gewoon format c:, werkt altijd! >:)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 11 augustus 2001 14:20 schreef darkmarc het volgende:
nee ik bedoel welke bestanden van je video kaart in welke mappen staan die c:\windows\system ??
c:\windows\inf ??

:?

ik weet het ech niet
dan zou ik nogmaals de leadtek drivert installeren maar ditmaal met een uninstaller erbij. Die houdt automatisch bij welke bestanden bij de driver hoort, zelfs als ze niet geïnstalleerd worden omdat ze er al waren. Daarna kies je weer de VGA driver en haal je met de uninstaller alle files in 1 keer weg. Kijk anders op de homepage van leadtek. Misschien staat daar een lijst van de files. Als je het zelf niet weet en niet in staat bent om van een file de betekenis uit te vinden kan je maar beter een reformat doen.
Enne, naar warez kan je hier niet vragen. Daar heb je andere bronnen voor op het net.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 14:21 schreef darkmarc het volgende:
en trouwens over dat ghost. hoe kom ik aan norton ghost. Kopen neeeeeeee. :P te duur. hoe dan
Ghost is wel een heel goede manier om zo nu-en-dan een frisse backup van je systeem mee terug te zetten.
Ik gebruik Ghost zelfs om te wisselen van besturingssysteem.
Zo kun je heel wat besturingssytemen op een pc gebruiken.

Enneh, hoe je aan Ghost moet komen weet ik ook niet . . ;)
Pagina: 1