Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
Mijn vraag
Welke proccesor upgrade is het beste voor mijn pc game Train Sim World 2

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core I5 9600KF
Geforce 2070 super 8gb
16 gb ram geheugen corsair 3600 mhz
MSI Z390 gaming plus moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ondervindt fps drops in de game Train Sim World 2 (https://store.steampowere...282590/Train_Sim_World_2/), de support van de uitgever van deze game raadt mij een processor upgrade aan om het spel vlot te kunnen spelen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Hoe kom je daarbij? Je zit aan alle kanten ruim boven de aanbevolen systeemeisen. Wat is de cpu belasting per core dan in die game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:18
Wellicht ook eens kijken naar je temperaturen.. kan me. zomaar voorstellen dat deze ietwat hoog uitvallen waardoor bijvoorbeeld de CPU gaat throttelen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
De cpu belasting per core is 30 procent, alle 6 cores worden gebruikt door de game en de temperatuur tijdens het gamen is 36 graden. Het spel staat op een Crucial P1 1 TB M2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
TSW2 is net als zijn voorganger gewoon een slecht geoptimaliseerd spel. In het begin had ik nog goede hoop dat het ooit opgelost zou worden maar blijkbaar is deel 2 net zo slecht geoptimaliseerd.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 04-11-2020 01:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

een snellere cpu zorgt er alleen maar voor dat de core belasting van 30% (is nagenoeg niks) naar 25% (nog minder niks) gaat. Niet doen dus.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
trainsim87 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:33:
De cpu belasting per core is 30 procent, alle 6 cores worden gebruikt door de game
Zolang er nog niets op 100% staat gaat een upgrade je niets opleveren.
Wanneer ervaar je framedrops? Is dat uit een log van MSI Afterburner te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Volgens hij heeft TSM gewoon een crappy engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een CPU op 30% belasting EN op kamertemperatuur is duidelijk geen winst te behalen - tenzij je ergens anders tegen de max aan loopt (GPU/Geheugen) lijkt het gewoon een crappy game engine te zijn. Daar kan je niet tegenop upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.