Members only: vraag
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[Voor 23% gewijzigd door FastForwardNL op 03-11-2021 07:25]
[Voor 23% gewijzigd door FastForwardNL op 03-11-2021 07:25]
8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topic • Haal meer uit je Envoy!
Vogeltjes zou kunnen. Kunnen die onder de dakpannen komen halverwege het dak?sypie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:
Vogeltjes? Een uitzettende verwarmingsleiding? De zon op je dak rond die tijd?
Ik denk het niet, maar zal er eens op letten als ik het weer hoor.ImNotnoa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:14:
Is het niet de wind die ergens onder komt of zo?
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Hoop het toch niet..T-Rut schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:23:
Een marter die je panlatten kapot probeert te kauwen, om z'n nest winterklaar te maken?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl
Opname is eerder gemaakt, niet van de laatste dagen.bonzz.netninja schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:29:
Ik zou zeggen...of iets dat hamert (dier dat staat te hakken, of nootjes open staat te breken oid?) of iets dat kleppert in de wind.
Aangezien het de laatste dagen hard waait...ga ik voor het laatste. Bij mij bleek na een jaar irritant getik gewoon de regenpijp niet helemaal meer vast te zitten
Ik woon in een vrijstaand huis, dus dat kan het niet zijn.The_Vice schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:34:
wasmachine bij de buren? als het zo typisch 's morgens is.
Ok...is het dan erger afgelopen dagen?FastForwardNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:37:
[...]
Opname is eerder gemaakt, niet van de laatste dagen.
[...]
Ik woon in een vrijstaand huis, dus dat kan het niet zijn.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl
Nee, altijd hetzelfde volume eigenlijk.bonzz.netninja schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:38:
[...]
Ok...is het dan erger afgelopen dagen?Dan kun je de wind misschien uitsluiten
ik dacht als eerste aan een specht...maar dat slaat nergens op...maar zo klinjt het wel een beetje. Daarna dacht ik aan een eekhoorn die een nootje kapot aan het beuken is.FastForwardNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:40:
[...]
Nee, altijd hetzelfde volume eigenlijk.
Klinkt mij als een beestje die bezig is, maar de vraag is wat het dan is..
Speel ook Airplane Manager en Repeat
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
the older I get, the better I was...
[Voor 41% gewijzigd door BCC op 04-11-2020 08:26]
Zink inderdaad
Ik ga van het weekend eens even gif en vallen kopen. Wellicht helpt dat.BCC schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:25:
Dat klinkt als een bosbuis imho, die maken een takkeherrie (hier 2x gehad) Wikipedia: Bosmuis - ik heb ze beide binnen een dag gevangen met deze jongen: https://www.bol.com/nl/p/...ie-2020/9300000008607156/
[Voor 53% gewijzigd door FastForwardNL op 04-11-2020 08:29]
[Voor 5% gewijzigd door BCC op 04-11-2020 08:31]
Gordingenkap? Sporenkap? Klapkap?FastForwardNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:28:
[...]
Zink inderdaad, een normaal schuin dak met dakpannen.
It's me Mario
𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!
Het is een nog een vrij nieuw huis. Volgens mij is het een scharnierkap.
Zonnepanelen zitten op andere plek. Maar als er een marter over mijn dak loopt verwacht ik dat hij daar wel keer aan gaat knagen.jeroen... schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:31:
Ligt de bekabeling van je zonnepanelen overal netjes vast? Dat zou kunnen klapperen in de wind.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[Voor 14% gewijzigd door SniperGuy op 04-11-2020 09:36]
Je moet eerst weten wat je probleem is.FastForwardNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:28:
Ik ga van het weekend eens even gif en vallen kopen. Wellicht helpt dat.
Dat is het probleem, het is een hoog huis en ik heb geen ladder.. Dus daar moet ik even achteraan.FRANQ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:02:
[...]
Je moet eerst weten wat je probleem is.
Anders kun je voor elke knaagdiersoort gif en vallen gaan kopen.
Even ladder tegen de gevel en waar je verwacht dat het geluid vandaan komt even onder een paar pannen kijken.
Heb je toevallig een boom waarvan de takken tegen het dak aan komen?
Dat geluid lijkt er inderdaad sprekend op!SniperGuy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:33:
Knaagdier
Diegene in gevangenschap maken hetzelfde geluid als ze ergens aan knagen.
Het lijkt erg hier op: YouTube: Sproetje tralieknagen
Het geluid is 'te snel' voor een vogel die een nootje tikt. Een kromsnavel zou in theorie kunnen, maar de in NL in het wild levende zijn alleen halsbandparkieten en die hoor je eerder aan het gekwetter dan aan het geknaag
[Voor 28% gewijzigd door dragonhaertt op 04-11-2020 11:02]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
[Voor 98% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:09]
Omdat die niet aan ongediertebestrijding doen en hiervoor dus niet zullen komen?jaikzelf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:29:
Maar nu even serieus, waarom neem je geen contact op met de vrijwillige brandweer?
Die kunnen dit mooi als oefening gebruiken, koffie/thee met wat lekkers erbij doet wonderen.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
[Voor 31% gewijzigd door Nijl op 04-11-2020 14:19]
You are NIJL-ed!
Hier ook een moeilijk bereikbaar dak (heel hoog).PVG10 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:54:
Weet je ondertussen welk dier het was? We hebben hier net hetzelfde geluid maar weten niet goed hoe dit aan te pakken. Zeer irriterend. Vrijstaand huis. Geluid komt helemaal van bovenaan (nok van het dak of in de spouwmuur). Zeer goed te horen op de (afgewerkte) zolder (= 2e verdieping), maar ook in andere kamers (op 1e verdieping en zelfs gelijkvloers -> spouwmuur?) tot zelfs aan de buitenkant van het huis. Helaas moeilijk bereikbaar (hoogwerker nodig -> niet bereikbaar met ladders).
[Voor 25% gewijzigd door Marzman op 19-03-2023 08:48]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Bedankt voor uw antwoord.Marzman schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:48:
Waarschijnlijk vogeltjes. Die hoor ik ook soms op het dak.
[edit]ah, bij ts waren het muizen.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details