Nieuw moederbord na overlijden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-01 20:34
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuw moederbord, nadat de oude is overleden

Wat is je budget?
Niet teveel, max 50-60 euro voor 2de hands

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het maar werkt :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In mijn huidige systeem is (waarschijnlijk) het moederbord overleden. Voeding werkt wel nog (groen en zwart doorverbonden). En heb tevens een andere voeding getest waarop hij ook geen gehoor geeft.

Het is een wat ouder systeem wat ik nog had staan. Deze draait xpenology NAS met een paar beveiligingscamera's doet prima zijn werk. Ben ook nog van plan om binnenkort hier 2 extra schijven aan te koppelen voor bestandsopslag.

Het huidig systeem bestaat uit:
Intel Core i3 4160
Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600 C9
Cooler Master Elite 110
Antec VP350P

Wie o wie kan me helpen hierbij een juist moederbord te selecteren? Het moet dus een Socket 1150 zijn, maakt de chipset nog iets uit?

[ Voor 21% gewijzigd door arjan445 op 03-11-2020 20:00 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
Moet een mini-ITX bordje zijn zeker? Zal niet meevallen, helaas wordt er niets in v&a aangeboden en nieuw zijn ze veel te duur.

Heb je op MP gekeken?

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-01 20:34
Uszka schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:03:
Moet een mini-ITX bordje zijn zeker? Zal niet meevallen, helaas wordt er niets in v&a aangeboden en nieuw zijn ze veel te duur.

Heb je op MP gekeken?
Heb nog niet op marktplaats gekeken.

Het is nu inderdaad een micro-atx behuizing. In principe hoeft dit geen micro-atx moederbord te zijn. Heb nog ergens een losse behuizing rondslingeren. En aangezien het in de meterkast staat hoeft het niet perse terug in de oude behuizing.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij heb ik hier nog een Gigabyte GA-H87N-WIFI liggen waar een 4130 op heeft gezeten. DM maar even als je interesse hebt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
arjan445 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:14:
[...]

Het is nu inderdaad een micro-atx behuizing.
Elite 110 is Mini-ITX. Daar past geen mATX bord in.