Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis bellen met Prepaid gsm

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik las in de krant vandaag dat Justitie weinig kan doen tegen gsm-criminelen.

Er wordt melding gemaakt van 2 soorten gsm fraude:

- Abonnement afsuiten met vals identiteitsbewijs

- En deze vind ik zelf wel interessant, Het knoeien met de software in de toestellen waardoor er bijvoorbeeld ongelimiteerd gebeld kan worden met lege prepaid-kaarten.

Wie weet iets meer over die software en wat er dan wordt veranderd om gratis te kunnen bellen. Ik wil ook wel gratis bellen :)

Verwijderd

al zouden we het weten het is illegaal :+
maar interessant klinkt t wel :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:38 schreef Bram het volgende:
Ik wil ook wel gratis bellen :)
Just for the record: er wordt hier niemand geholpen met frauduleuze activiteiten.
Een algemene discussie over het hoe en wat, wie het doen, hoe het ongeveer gaat, enz enz is prima, maar bij voorbaat waarschuw ik alvast, software aanbieden, al dan niet via mail of iets in die richting, of het exact uitleggen wordt niet getolereerd.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Toen ik een tijdje in Engeland was kwam ik idd wel eens lui tegen met gehackte SIM kaarten. Dat waren dan prepaid kaarten waarmee je bijna gratis kon bellen. Zo af en toe werd dat ontdekt en dan werd zo'n SIM geblokkeerd en was je dus je telnr. kwijt. Later bleek deze vorm van fraude niet meer mogelijk omdat het nogal SIM-kaart (toestel?) afhankelijk was.

Verwijderd

maar word wel heel moeilijk om dat te doen.. moet je namelijk gaan knoeien met je sim heeft weinig te maken met de software lijkt me..
en om met je sim te gaan knutselen is niet erg handig en je hebt hem zo kapot gemaakt.. dit is dan ook alleen maar iets voor echte ervaren gsm-hackers die de apparatuur er ook voor hebben :+

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:39 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Just for the record: er wordt hier niemand geholpen met frauduleuze activiteiten.
Een algemene discussie over het hoe en wat, wie het doen, hoe het ongeveer gaat, enz enz is prima, maar bij voorbaat waarschuw ik alvast, software aanbieden, al dan niet via mail of iets in die richting, of het exact uitleggen wordt niet getolereerd.
We mogen toch wel weten hoe dit precies in zijn werk gaat. Ik vind het wel interessant om te weten. Ik wil gewoon de techniek erachter weten.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32

RvV

Op van die Ibazar sites zag ik wel eens van die telefoons waar bij stond dat er 10.000 gulden of onbepert beltegoed op zat. Best wel vaag.

Y'24

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:45 schreef Bram het volgende:

[..]

We mogen toch wel weten hoe dit precies in zijn werk gaat. Ik vind het wel interessant om te weten. Ik wil gewoon de techniek erachter weten.
Dat is idd prima :)
Maar je zegt dat je het ook wilt, en dat mag hier niet uitgelegd worden.

Verwijderd

[removed]
<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Ik geef hierboven duidelijk aan dat dat soort verzoekjes niet mogen.
Omdat je dat gewoon keihard negeert krijg je een offciële waarschuwing.</font>
<hr color="FF0000" size="1">
</blockquote>

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:03 schreef Guru.Inc het volgende:
[removed]
grapjas, ten eerste is dat niet de bedoeling maar dat maakt mij niet uit, maar je hebt helemaal nergens icq of emailadres staan dus dan wordt het moeilijker.
[edit johnny] ook hier even bericht weggehaald

Verwijderd

Volgens mij is dat niet zo erg moeilijk hoor.

Je moet alleen weten wat voor een info op de sim-kaart zit. Nou allereerst zit daar geen credit op want anders zou je met software geld bedragen er bij doen, zoeist als de telefoon kaart principe. DE IMEI ID zit ook niet op de sim-kaart want dan zou je als je een message bomb van de politie krijgt dat je de telefoongestolen hebt gewoon de sim-kaart om kunnen wisselen. DE IMEI ID is ook makkelijk te veranderen maar dat is nu niet aan de orde.
Maar wat voor een data zit er dan op de simkaart?
Ik heb zo'n vermoede dat er data op zit van de telefoon nummer. Als je belt zit de provider dat er gebeld word met dat telefoon nummer en worden voor dat telefoon nummer de kosten bijgewerkt.
Als je nou die data kon veranderen in een andere telefoon nummer dan zou dat erg mooi zijn en zou je waarschijnelijk op de kosten van iemand anders bellen, diegene waarvan je de telefoon nummer hebt gepaakt.
Je zou dan zelf de allermooiste telefoon nummers rippen en op de kosten daarvan bellen.

Je koopt gewoon zo'n chip lezer dat gewoon in nederland legaal is te kopen en je veranderd de data en BINGO!!!!

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:10 schreef sinterklaasrulez het volgende:

[..]

grapjas, ten eerste is dat niet de bedoeling maar dat maakt mij niet uit, maar je hebt helemaal nergens icq of emailadres staan dus dan wordt het moeilijker.
Lol is waar, nee maar ik bedoel dat ik niet weet hoe het moet, wel hoe het gebeurt.. ze kraken de authenticatie sessie, zodat vrij op het netwerk kan gelogd worden, zo moet je het zien ongeveer

Verwijderd

[removed]
<blockquote>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">En voor jou geldt precies hetzelfde als voor Guru.inc
Ook een waarschuwing.
Ik geef duidelijk van te voren al aan dat dat niet mag, maar toch doe je het gewoon.</font>
</blockquote>

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:15 schreef wired het volgende:
[removed]
<blockquote>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">En voor jou geldt precies hetzelfde als voor Guru.inc
Ook een waarschuwing.
Ik geef duidelijk van te voren al aan dat dat niet mag, maar toch doe je het gewoon.</font>
</blockquote>
Hmmm leuk is dat , mag je soms geen contact meer leggen met iemand?

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:20 schreef wired het volgende:

[..]

Hmmm leuk is dat , mag je soms geen contact meer leggen met iemand?
Ik geef boven aan dat dat niet mag, dus dan moet je je daar nou eenmaal aan houden.
Als je het daar niet mee eens bent, mag je mij daarop aanspreken of een topic in [forum=15] openen.

Verwijderd

ik zeg toch alleen maar hoe het werkt!!... ik zeg toch niet hoe je het moet doen????... over je adsl modem tweaken maak t niemand een probleem, en daar staat precies hoe het moet, denk je dat kpn dit wel toelaat? onterecht waarschuwing in mijn ogen!!!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:23 schreef Guru.Inc het volgende:
ik zeg toch alleen maar hoe het werkt!!... ik zeg toch niet hoe je het moet doen????... over je adsl modem tweaken maak t niemand een probleem, en daar staat precies hoe het moet, denk je dat kpn dit wel toelaat? onterecht waarschuwing in mijn ogen!!!
:Z daar is Lieve Adjes voor

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:48 schreef RvV het volgende:
Op van die Ibazar sites zag ik wel eens van die telefoons waar bij stond dat er 10.000 gulden of onbepert beltegoed op zat. Best wel vaag.
ja ok, maar het grappigste is nog wel dat je het gelooft :)

ik kan ook zo een advertentie daar neerplaatsten met:

NOKIA 8850 NIEUW MET 10000 EURO BELTEGOED NU MAAR 100 GULDEN!!!

zou je dat ook geloven? :)

Verwijderd

volgens mij is het niet mogelijk het beltegoed illegaal op te hogen.

Op de simkaart staat een id, die gekoppeld is aan een telefoonnr ergens in de centrale. In die centrale staat ook je beltegoed geregistreerd en meer gegevens van je.

Op de sim is voor de rest nog wat ruimte vrij voor data zoals, foonboek enzo..

Als ik met groningen(kmc) bel om iemand beltegoed op te hogen omdat iemand (uit de winkel) een foutje heeft gemaakt moet ik er echt voor zeiken, ze moeten zich kunnen verantwoorden waarom ze iets deden. Het is niet mogelijk het even ongemerkt te verhogen.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:12 schreef wired het volgende:

Je koopt gewoon zo'n chip lezer dat gewoon in nederland legaal is te kopen en je veranderd de data en BINGO!!!!
reken maar dat dat beveiligd is :) Er zit geloof ik ook nog een of andere encrytpie sjit op het gsm netwerk dat aan de hand van verschillende codes, in je sim en op de centralen word gebruikt. Het is dus niet mogelijk om alleen een id te veranderen en het werkt. Zit nog een hoop sjit achter. Plus er kunnen niet twee foons met zelfde nr op het netwerk geregistreerd staan.

ik kan geen link meer vinden over hoe het nu psies zat met die encryptie ik had er een keer een 80 pagina dik ding over. heb wel dit gevonden is alleen heel kortaf: http://www.option.co.za/howagsm.htm

dit is wat uitgebreider, heb geen zin om te lezen: http://spyhard.narod.ru/phreak/gsm-secur.html . of zoek met google naar "gsm encryption"
Pagina: 1