Blu Ray / DVD speler met toslink aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:18
Mijn Popcorn Hour C-200 heeft het begeven (voeding) en wil voor de kids/vrouwlief een BluRay/DVD speler neerzetten, zodat de weinige schijfjes die we nog hebben bruikbaar blijven.

Ook de HD films gebrand op DVD moeten afspeelbaar zijn.

Belangrijkste eis is dat het apparaat een optical out (toslink) heeft voor het kunnen aansluiting op mijn toslink optische switch. Heb al veel gezocht, maar weinig opties met een optische output.

Een van de weinige, welke nog leverbaar is, is de Panasonic DP-UB424EGK.

Budget is maximaal 300 Euro.

Iemand nog andere alternatieven naar de genoemde Panasonic?

Beste antwoord (via bvsteyn op 07-11-2020 18:37)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Oude playstation 3/4/Xbox,https://tweakers.net/blu-...guS8xRsopWMrY0MlKKra2tBQA

[ Voor 132% gewijzigd door apis29 op 04-11-2020 16:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nooit geweten dat Optische Toslink zo zeldzaam was op Blu-rayspelers. Maar indien er wel Digitale Coax Out aanwezig is dan kan je die ook converteren middels een adapter. Kost je een paar tientjes en zal je keuze aanzienlijk vergroten. Andere optie zou nog een HDMI Audio Extractor kunnen zijn maar die liggen wat hoger in prijs, kan je wel elke Blu-rayspeler nemen aangezien HDMI wel standaard is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
FeaR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:30:
Nooit geweten dat Optische Toslink zo zeldzaam was op Blu-rayspelers. Maar indien er wel Digitale Coax Out aanwezig is dan kan je die ook converteren middels een adapter. Kost je een paar tientjes en zal je keuze aanzienlijk vergroten. Andere optie zou nog een HDMI Audio Extractor kunnen zijn maar die liggen wat hoger in prijs, kan je wel elke Blu-rayspeler nemen aangezien HDMI wel standaard is.
Converteren met een adapter had ik nog niet over nagedacht. Dat is natuurlijk ook een optie. Ga ik meenemen in de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
Als je nog maar weinig schijfjes hebt, kun je die niet beter RIPpen en dan een NVidia Shield of andere mediaplayer neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
PageFault schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:19:
Als je nog maar weinig schijfjes hebt, kun je die niet beter RIPpen en dan een NVidia Shield of andere mediaplayer neerzetten?
Dat was ook mijn melding thuis, maar kids nemen vaak dvd's mee vanuit de bibliotheek en ook vrouwlief gebruikt nog veel dvd's voor haar opgenomen video's. Dus ontkom ik er niet aan om toch een dvd speler neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
bvsteyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:33:
[...]

Dat was ook mijn melding thuis, maar kids nemen vaak dvd's mee vanuit de bibliotheek en ook vrouwlief gebruikt nog veel dvd's voor haar opgenomen video's. Dus ontkom ik er niet aan om toch een dvd speler neer te zetten.
Goed argument ;)

Dan zoals eerder is aangegeven: koop een converter blokje van coax naar toslink en kies de speler die je wilt en geen rib uit je lijf kost.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Oude playstation 3/4/Xbox,https://tweakers.net/blu-...guS8xRsopWMrY0MlKKra2tBQA

[ Voor 132% gewijzigd door apis29 op 04-11-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gesorteerd op prijs: https://tweakers.net/blu-...C5LzFGyilYyNDO0VIqtra0FAA

Goedkoopste met coaxial out is van Sony en kost je 7 tientjes. Ali convertertje naar optical er bij een paar euro max en je bent de man :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Ben eruit! Mede dankzij @apis29 gekozen voor de LG UBK90. Nadeel van een convertor blokje is dt ik daar ook weer een adapter voor nodig heb. De LG kan ik direct aansluiten. Dank voor de hulp!
Pagina: 1