Marantz PM6005 klapt er uit op hoger volume

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewstherin82
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Mijn vraag
Wanneer ik het geluid harder zetten dan klapt mijn versterker er uit. In het verleden is het geluid echt wel harder gezet en waren er geen problemen. Tegenwoordig klapt hij eruit en gaat het rode led lampje knipperen wanneer ik het geluid harder zet.

Tv (YouTube) of CD worden via een optische kabel verbonden met de versterker

Relevante software en hardware die ik gebruik
Versterker: Marantz pm6005
Boxen: bowers & wilkins 685 s2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De box kabels gaan rechtstreeks in de versterker dus zonder een stekker ertussen. Een van de twee boxen heb ik inmiddels aangesloten met een banaan stekker met de hoop dat het opgelost zou zijn, maar helaas.

Misschien helpt het om overal banaanstekkers in te zetten?

Beste antwoord (via Lewstherin82 op 21-11-2020 16:10)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-06 12:12
2015 is wel erg jong. Dan kun je een probleem met de elco’s wel uitsluiten.
Controleer nog een keer alle aansluitingen (ook bij de speakers). Als dat het niet oplost, dan rest alleen de reparateur vrees ik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:28

FeaR

In GoT we trust

Banaanstekkers zouden alleen voordeel hebben als je huidige kabels niet goed in de terminals zitten en ergens elkaar raken/contact maken en zo kortsluiting veroorzaken.

Wordt de receiver ook warm als deze er uit klapt? Heb je de frequentie van het knipperen van het rode lampje door Google en/of de handleiding gehaald. Veelal is dit een code waaraan af te leiden is wat er mogelijk aan de hand is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:37
Als er verder niets is veranderd en eerst doet hij het wel en nu niet meer: die is stuk (aan het gaan). Misschien veel tegen de limiet gespeeld + leeftijd = defect. Moeilijk zeggen wat, maar kan bijv. de condensatoren (elco's) betreffen.

Rood knipperen en uitgaan =
"Protection circuit
This is a function to prevent damage to devices within the power supply when an abnormality such as an overload, excess voltage occurs or over temperature for any reason.
If a malfunction occurs in this unit, the power indicator blinks red and the unit switches to standby mode."

Zie ook.

[ Voor 47% gewijzigd door Propheticus op 03-11-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewstherin82
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
De versterker heb ik in 2015 nieuw gekocht. Hij kan al op protection gaan enkele seconden nadat hij aan is gezet, ik weet niet of dat hij dan heel warm is, maar dat lijkt mij te snel om warm te worden. Misschien inderdaad eens gaan uitsluiten: kabels testen opnieuw aansluiten etc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-06 12:12
2015 is wel erg jong. Dan kun je een probleem met de elco’s wel uitsluiten.
Controleer nog een keer alle aansluitingen (ook bij de speakers). Als dat het niet oplost, dan rest alleen de reparateur vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 17:06

Audione0

Strijdt der titanen

Wat ik weleens gehad heb met mijn hele oude SR4500 dat er veel stof in zat en daarom in de protectmode schoot terwijl de receiver niet eens echt warm werd.

Perslucht erdoor heen nadat ik de kap eraf had gehaald en vervolgens nog 2 jaar van dan ding kunnen genieten.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1