Rooted Toon ism Techneco Elga?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbuijzen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 07:57
Ik heb een Techneco Elga hybride warmtepomp in samenwerking met een Remeha Calente CV ketel. Beiden worden aangestuurd door een Toon thermostaat, dit werkt allemaal prima.

Ik ben nu aan het denken om de Toon te rooten, zodat ik geen abonnementskosten meer heb bij Eneco (scheelt toch weer 50 euro per jaar). Heeft iemand ervaring met een geroote Toon in samenwerking met de Elga? Blijft dit gewoon functioneren? Ik heb de servicedesk van Techneco gebeld, maar die konden mij niet helpen.

Bedankt!

Groeten Floris

14350 Wp Solaredge | Techneco Elga 5 kW HWP | Tosot Airco x 2 | Renault Zoe '17 | Volvo XC60 '24

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Volgens mij moet dat gewoon blijven werken. Mits je Toon gewoon Opentherm richting je ELGA blijft babbelen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
De software op de Toon wordt er niet anders van. Rooten geeft je zelf toegang tot de Toon waardoor er allerlei apps op geïnstalleerd kunnen worden. Werking blijft dus zoals die is.
Vergelijk het met het rooten van een android telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door jobr op 03-11-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbuijzen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 07:57
Bedankt allebei voor het snelle antwoord!

14350 Wp Solaredge | Techneco Elga 5 kW HWP | Tosot Airco x 2 | Renault Zoe '17 | Volvo XC60 '24