Lenovo Thinkbook 13S factory reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een Lenovo Thinkbook 13s met Win 10 Pro voorgeïnstalleerd die tijdens de setup procedure in slaapstand is geraakt, voordat de gehele setup doorlopen is. Met het wachtwoord van de user (AAD, organisatie account) kan niet ingelogd worden, terwijl zeker weten het wachtwoord goed is en de user niet geblokkeerd is (user kan op alle andere systemen normaal inloggen).

Via F2 kom ik in de BIOS setup en kan ik kiezen voor System Recovery --> Problemen Oplossen --> Deze PC opnieuw instellen. Ik moet dan de bitlocker key instellen, die weet ik uiteraard niet en deze is alleen niet zichtbaar in het account van de user (via https://aka.ms/aadrecoverykey). Het maakt me ook niet uit, want ik vind het prima als dat niet hersteld wordt. Ik wil gewoon de laptop terug naar fabrieksinstellingen zodat ik opnieuw de uitrol kan starten. Als ik kies voor 'Dit station overslaan' gebeurt er niets en is de laptop ook niet terug naar fabrieksinstellingen.

Iemand nog een tip?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Zo maar een long shot want verder kan ik je niet helpen: kan het zijn dat het systeem zich zodanig heeft opgehangen dat de capslock is ingeschakeld. M.a.w dat je je ww invoer nu "invers" moet ingeven. Hoofdletters waar je kleine letters moet ingeven en kleine letters waar je hoofdletters moet omgekeerd? Bij het gebruik van grafische karakters kan het moeilijk zijn te bepalen wat je moet ingeven.
Een soortgelijk verhaal kun je bedenken als de toetsenbord indeling nog anders staat als wat je standaard gekozen hebt. Het is maar een wild idee.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?