Stel ik heb onderstaande classes.
Een Project object bevat een Environment object die op zijn beurt weer 1 of meerder VirtualMachine objecten bevat.
Stel ik wil in een functie van de VirtualMachine class variabelen aanroepen van het "parent" project en de "parent" environment objecten. Hoe doe ik dat? Of moet ik dat als argumenten meegeven als ik het VM object aanmaak?
Een Project object bevat een Environment object die op zijn beurt weer 1 of meerder VirtualMachine objecten bevat.
Stel ik wil in een functie van de VirtualMachine class variabelen aanroepen van het "parent" project en de "parent" environment objecten. Hoe doe ik dat? Of moet ik dat als argumenten meegeven als ik het VM object aanmaak?
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Class Project { // ... [Environment] $environment Project ($name, $environmentName) { // ... $this.environment = [Environment]::New($this.environmentName, $this.name) } } Class Environment { // ... [VirtualMachine[]] $virtualMachines = $() Environment ($name, $projectName) { // ... foreach ($vm in $config.VirtualMachines) { $this.virtualMachines += [VirtualMachine]::New($vm) } } } Class VirtualMachine { // ... VirtualMachine ($vm) { // ... } } // ... |
[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 03-11-2020 14:19 . Reden: 100+ regels irrelevante code verwijderd. ]