Windows runnen op MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne Silvia
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-11-2020
Heeft er iemand ervaring met het runnen van Windows op een 2018 MacBook air?

Mijn voornaamste zorg is of alles langzamer gaat draaien en hoe het werkgeheugen met deze aanpassingen omgaat. Wie weet hier meer over?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anne Silvia schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:31:
Heeft er iemand ervaring met het runnen van Windows op een 2018 MacBook air?
Via Bootcamp of via een tool als Parallels of VMware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon installeren via Bootcamp en dan werkt het precies hetzelfde als een normale laptop.. Dat is het immers ook, alleen in een Apple schilletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne Silvia
Bedankt voor de vlotte reacties!

Bootcamp was het plan. Zo te horen is dat dus ook beter dan Parallels end?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08

Hoicks

Techno!

Bootcamp werkt prima. Je hebt dan twee USB sticks nodig. Een voor de bootcamp drivers en de andere voor Windows ISO.

Ik draai al jaren bootcamp op mijn Macbook pro en gebruik MACOS helemaal niet.

Bij Saxion was ik systeembeheerder en daar draaiden we een triple boot Windows/Mac/Linux op iMacs om te zorgen dat alle opleidingen er mee konden werken. Nooit klachten gehad over traagheid, instabiliteit of iets dergelijks.

[ Voor 36% gewijzigd door Hoicks op 03-11-2020 14:06 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne Silvia
Dat geeft vertrouwen! Super fijn om te horen en het blijft jammer imo dat Mac nog steeds zo veel applicaties end niet support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Anne Silvia schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:11:
Het blijft jammer imo dat Mac nog steeds zo veel applicaties end niet support.
Let op dat er natuurlijk ook veel Mac alternatieven zijn, wat zoek of mis je precies?

Mocht je ruimte willen besparen en een Externe SSD hebben dan kan je het zelfs daarop installeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 03-11-2020 14:16 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anne Silvia schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:03:
Bedankt voor de vlotte reacties!

Bootcamp was het plan. Zo te horen is dat dus ook beter dan Parallels end?
Bootcamp werkt heel anders dan virtualisatie oplossingen als Parallels en VMware. Het is niet “beter” maar elk heeft voor- en nadelen.
Voor Bootcamp is het voordeel dat Windows dan het enige Operating System is en dus de volledige processor, RAM en opslag voor zichzelf heeft.
Virtualisatie betekent dat er meer Operating System tegelijk draaien die processor, RAM en opslag moeten delen, maar dan kun je wel met één druk op een muisknop tussen MacOS en Windows switchen.
Multiboot is een compromis waarbij je door het herstarten van de computer kunt switchen tussen Operating Systems. Opslag moet je dan delen maar elk Operating System heeft wel de volledige processor en RAM ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08

Hoicks

Techno!

Wat Downtime zegt.

Virtualisatie is vooral handig om dat je:
  • Meerdere besturingssystemen tegelijkertijd op 1 fysieke machine kan draaien. Je deelt dan de hardware over de besturingsystemen.
  • Je snel snapshots kan maken en daardoor snel kan testen en de wijzigingen in een mum van tijd terug kan draaien zonder herinstallatie van het OS.
  • Je software kan draaien op een ander besturingsyssteem zonder je computer steeds opnieuw op te hoeven starten.(Snel wisselen tussen de besturingssystemen)
Persoonlijk kon ik niet wennen aan MacOS. Ik ben heel bedreven op commandline en GUI, zowel in Windows als op MacOS als op linux, maar ik vind Windows in de GUI flexibeler. Vind vooral dat Finder op MacOS teveel beperkingen kent in de grafische schil. Is dus puur op basis van persoonlijke voorkeur dat ik Windows fijner vind en deze daarom ook primair op de Macbook draai via Bootcamp.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne Silvia
Onwijs bedankt voor de uitgebreide reacties! Heeft me erg geholpen en nodigt ook uit om meer te gaan posten in de toekomst. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Tip: installeer Windows in Bootcamp.

Als je dan ooit Parallels aanschaft, kan die app je Bootcamp-installatie gebruiken en heb je het beste van beide werelden.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Pagina: 1