Hallo,
Gezien ik 2 console generaties Game PC's links heb laten liggen ben ik niet meer helemaal thuis in de wereld van componenten vandaar is de hulp en het inzicht van de guru's hier wel gewenst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, gezien de huidige setup in huis gaat dit gebeuren op een hdmi2.0 55" 4K tv scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit rond de €2k aan budget. Dit is zonder case.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, op basis van benchmarks en de informatie die ik beoordeeld heb is mijn keuze op een AMD CPU en een nvidia GPU gevallen.
ASUS levert voor wat mij betreft prima hardware en uit ervaring zeker uitstekende support. Hier gaat dan ook de lichte voorkeur uit als het om een MB of GFX gaat.
Rest nog te melden dat ik niet zit te wachten op al die RGB poespas, dit omdat de kast zelf uiteindelijk niet tot nauwelijks zichtbaar zal zijn. Dit zie je ook terug in de gekozen componenten.
Ga je overklokken?
Staat momenteel niet hoog in het vaandel.
Wat verwacht je van ons?
Uiteraard een kritische blik op de samenstelling van componenten.
Gezien ik 2 console generaties Game PC's links heb laten liggen ben ik niet meer helemaal thuis in de wereld van componenten vandaar is de hulp en het inzicht van de guru's hier wel gewenst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, gezien de huidige setup in huis gaat dit gebeuren op een hdmi2.0 55" 4K tv scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit rond de €2k aan budget. Dit is zonder case.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, op basis van benchmarks en de informatie die ik beoordeeld heb is mijn keuze op een AMD CPU en een nvidia GPU gevallen.
ASUS levert voor wat mij betreft prima hardware en uit ervaring zeker uitstekende support. Hier gaat dan ook de lichte voorkeur uit als het om een MB of GFX gaat.
Rest nog te melden dat ik niet zit te wachten op al die RGB poespas, dit omdat de kast zelf uiteindelijk niet tot nauwelijks zichtbaar zal zijn. Dit zie je ook terug in de gekozen componenten.
Ga je overklokken?
Staat momenteel niet hoog in het vaandel.
Wat verwacht je van ons?
Uiteraard een kritische blik op de samenstelling van componenten.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800XT Boxed | € 337,78 | € 337,78 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B550-PLUS | € 135,05 | € 135,05 |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 | € 918,39 | € 918,39 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100x High Performance Liquid CPU Cooler | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K32G32C16U4B | € 284,74 | € 284,74 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 750W | € 127,90 | € 127,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,05 | € 101,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.994,91 | ||