Hallo mede tweakers
Mijn vraag ik will mijn cpu overclocken naar all cores 4,7 ghz
Nou loop ik alleen tegen het probleem aan Power limit throtteling.
dit vind ik gek aangezien de binnen intel xtu de instellingen "turbo boost short power max en turbo boost max" bij standaard all op unlimeted staan en mijn hardware (denk ik) wel voldoen aan de specificaties
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: I7 8700k, Msi geforce gtx 1060 armor 6g, samsung evo m.2 nvme 500gb, samsung evo sata ssd 250gb, 16 gb kingston hyperx predator 2933mhz, corsair 1050 watt platinum 80+ msi z370 gaming pro carbon,
en een zalman cooler (ik weet niet precies welke
software: intel xtu
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op google naar oplossingen gezocht met niet veel resultaat die mij vooruit helpt.
ik heb binnen intel extreme tuning utility gezocht naar mogelijke instellingen die niet goed staan waar ik zelf niet weizer uit werdt.
ook heb ik in de bios gekeken naar instellingen maar hier kreeg ik ook niks gevonden
...
dus hierbij de vraag in het kort.
hoe kom ik van het power limit trothelling af?
Alvast bedankt.
Mijn vraag ik will mijn cpu overclocken naar all cores 4,7 ghz
Nou loop ik alleen tegen het probleem aan Power limit throtteling.
dit vind ik gek aangezien de binnen intel xtu de instellingen "turbo boost short power max en turbo boost max" bij standaard all op unlimeted staan en mijn hardware (denk ik) wel voldoen aan de specificaties
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: I7 8700k, Msi geforce gtx 1060 armor 6g, samsung evo m.2 nvme 500gb, samsung evo sata ssd 250gb, 16 gb kingston hyperx predator 2933mhz, corsair 1050 watt platinum 80+ msi z370 gaming pro carbon,
en een zalman cooler (ik weet niet precies welke
software: intel xtu
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op google naar oplossingen gezocht met niet veel resultaat die mij vooruit helpt.
ik heb binnen intel extreme tuning utility gezocht naar mogelijke instellingen die niet goed staan waar ik zelf niet weizer uit werdt.
ook heb ik in de bios gekeken naar instellingen maar hier kreeg ik ook niks gevonden
...
dus hierbij de vraag in het kort.
hoe kom ik van het power limit trothelling af?
Alvast bedankt.