Toon posts:

Midi keyboard voor pc

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand zich nog die kleine keyboards herinneren voor je pc?
Dat ding met alleen maar een reeks toetsen.
Ik heb het over een ding zoals een midi keyboard.
Speciaal voor de pc.
Ik kan ze nergens meer te koop vinden.
Weet iemand mischien een adres?

access

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06-2025
Ja ik weet waar je het over hebt. Kon je vroeger vaak op de beurs vinden. Ik ken wel een zaak ik denk dat de prijs zo rond de 100 - 150 gulden is. ff looken. Die winkel is in einhoven maar je kan online bestellen.

Musicplayer
tel:040-2372298
http://www.europeanmusician.com

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Volgens mij zag ik er gisteren nog een liggen bij Dijman op de Rozengracht in Amsterdam.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

jezus!
elke (synth)muziekzaak verkoopt ze!
Roland, Evolution, etc. etc.

beter kijken dus |:(

ohja en die dingen gaan door het leven als "Masterkeyboards". Verkrijgbaar vanaf 2 oktaven t/m volledige pianoklavieren.
hier een review van de meest gangbare modellen: http://www.computermusic.co.uk/reviews/h2hmidikey1/key1main.asp

Verwijderd

afhankelijk van hoe serieus je muziek wilt maken kosten deze snel 350 / 500 gulden. Misschien moet je ook eens overwegen een goedkope tweedehands synth te nemen met midi. Heb je gelijk geluiden erbij. Kijk bijvoorbeeld naar de Yamaha DX7. Moet je met wat zoeken kunnen vinden voor 600 gulden.

• HellevUUr
Keyboards zijn tegenwoordig ook synths wel een stuk goedkoper dan :)
Ik ben zelf op zoek naar een nieuw keyboard. Maar ik wil niet meer dan 600 piek uitgeven voor een nieuwe. En voor 600 kan je best een mooie keyboard kopen.

• Rhy

Rhy

hmm ja goedpunt :)
als je dan gelijk 2dehands gaat shoppen, ga dan voor de legende ... de Yamaha CS1x.
Afbeeldingslocatie: http://www.keyboardmuseum.org/pic/y/yama/CS1X.jpg
De allerbeste prijs/prestatie instapsynth die er is. Voor reviews en meer info, zie: http://www.sonicstate.com/synth/yamaha_cs1x.cfm

kost 2dehands tussen de 500-800 gulden

maargoed dan gaan we de synthwereld al in en dat is offtopic geloof ik :9
Wat ga je aansturen met het midikeyboard eigenlijk? synth hardware, je soundblastertje? ;)

updatje ... wat de cs1x vooral interessant maakt voor computergebruikers is dat midi via serialport gestuurt kan worden (scheelt zooitje midi kabels) en dat de 6 knoppen op de synth programmeerbaar zijn met elke willekeurige midiparameter ... geen phatboy meer nodig dus ;)
dus ... je krijgt 61 toetsen aanslaggevoelig klavier + miniphatboy + xg klank module voor vrij weinig, echt het overwegen waard

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

ik gebruik ook een gewoon keyboard met midi, maar ook Cubase met VST plugins dus heb je alsnog synths (bv. dynamo, model-E, LM-4, ppg-wave, Native Instrumens Soundforum synth + pro-52)en Rebirth, Subsyth, Simsyth, SythEdit, Cyclonix Vocoder, TechnoToys, SoundForge en nog veel meer :P

My Discogs

• Rhy

Rhy

laten we aub geen dingen door elkaar gooien HellevUUr :)
keyboard is heeeeeeeel wat anders als synthesizer

- masterkeyboards; klavieren zonder sounds
- keyboards; klankenbankjes met arrangers)
- tja synths :) ; klankenbankjes met beperkt aantal presets waar elke parameter van de sound is aan te passen, of de echte (virtual) analog synths waar je 'uit het niks' sounds creerd mbv golfvormen enzo.

en wat betreft softsynths ... Leuke dingetjes, maar de goede softsynths kosten veeeel geld en afgezien daarvan, het vreet pc performance. Iets waar je ook op moet letten dus.
Maar met soundfonts en soundblaster behaal je ook al leuke effecten.

Maareh accessoverride, de oplossing is heel eenvoudig, loop een goede professionele muziekzaak in (http://www.feedback.nl is er bijvoorbeeld 1), vertel wat je wil en laat je door hun adviseren.

Verwijderd

Hier maak je toch wel een vergissing. Tegenwoordig zijn er veel masterkeyboards met ingebouwde sounds. Anders kunnen ze er wel los ingezet worden als optie. Denk aan de masterkeyboards van bijvoorbeeld Oberheim.

• Rhy

Rhy

zijn altijd wel uitzonderingen ;)
Oberheim MC serie, Roland A-70/A-90
ik was gewoon aan het generaliseren :)

maar dat valt denk ik even buiten de topic, zijn toch masterkeyboards van 2000+ gulden.

• HellevUUr
Op zaterdag 11 augustus 2001 17:32 schreef erniemars het volgende:
zijn altijd wel uitzonderingen ;)
Oberheim MC serie, Roland A-70/A-90
ik was gewoon aan het generaliseren :)

maar dat valt denk ik even buiten de topic, zijn toch masterkeyboards van 2000+ gulden.
maar wel keyboards dus met synth capabilities. ;)

• Rhy

Rhy

wil je horen dat je gelijk hebt? JA JE HEBT GELIJK :P
laten we gewoon on topic blijven, door in de juiste prijsklasses te blijven ;)

on second thought ... zijn dat niet gewoon keyboards met klankmodules?
Roland A-90 heeft bijvoorbeeld VDR1 board ofzoiets en dat is eigenlijk gewoon een soundcanvas (en das geen synth) *D
doet er verder ook niet toe

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:06 schreef erniemars het volgende:
updatje ... wat de cs1x vooral interessant maakt voor computergebruikers is dat midi via serialport gestuurt kan worden (scheelt zooitje midi kabels) en dat de 6 knoppen op de synth programmeerbaar zijn met elke willekeurige midiparameter ... geen phatboy meer nodig dus ;)
dus ... je krijgt 61 toetsen aanslaggevoelig klavier + miniphatboy + xg klank module voor vrij weinig, echt het overwegen waard
Ken je toevallig meer masterkeyboards behalve de Yamaha CS1x/2x die programmeerbare MIDI controllers hebben?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Voor goede midi-keyboards check Edirol Europe :)

My Discogs

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Heb hier een Roland PC-200 MKII liggen, beetje in een vage bui gekocht niet echt gebruikt, zelf de originele batterijen werken nog ;)

http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Roland/PC-200-MKII-Midi-Keyboard-Controller-01.html

Zo iets bedoel je denk ik.

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Waar jullie naar verwijzen zijn pure MIDI keyboard controllers, met hoogstens een Modulation wheel

Ik weet niet of jullie de Phat.Boy MIDI controller kennen:

Afbeeldingslocatie: http://www.ibazar.nl/pictures/LH/33/LF340848LH338776.GIF

Die heb ik pas verkocht. Ik zoek een MIDI keyboard zoals jullie bedoelen, maar *met* programmeerbare MIDI controller knopjes zoals wat de Phat.Boy heeft.

De Yamaha CS1x en CS2x hebben dat, en het lijkt me sterk als dat de enigste zijn die dat hebben...

(voor alle duidelijkheid, ik zoek dus iets in een 'hogere klasse' dan wat de topicstarter bedoelt)
Pagina: 1