Goedemorgen, zoals de titel al zegt heb ik het volgende ervaren.
Toen ik bezig was in windows met wat office werk, kreeg ik ineens allemaal blokjes in mijn scherm waardoor vervolgens de pc uitviel.
Ik heb toen even gewacht met de pc opnieuw aanzetten. Toen ik dat deed starte de pc op. kwam in windows modus dat windows niet goed was afgesloten. heb gedrukt op opnieuw opstarten. Dit gaat goed tot aan het moment waarop windows opstart en het inlogscherm naar voren moet komen. Dan blijft alles grijs/zwart.
Geen inlogscherm.
In safemodus is ook niks raars te zien, de blokjes komen ook niet terug.
Ik heb het volgende geprobeerd.
- verschillende monitoren in verschillende poorten van de videokaart. allemaal zonder succes
- kaart eruit gehaald en opnieuw erin gezet
- connecteren opnieuw geplaatst
- safe modus opgestart (met succes)
Ik heb geen idee wat het kan zijn. ik vermoed de videokaart.
Dit zijn onderdelen van de pc. De pc is samengesteld in maart van dit jaar. De videokaart is een refurbished kaart die door de fabrikant is gemaakt.
- AMD ryzen 5 3600
- MSI B450 Gaming pro carbon AC
- Fractal design focus G blauw
- cruscial ballistix sport LT BLS2K16G4D32A
- Super Flower Leadex III Gold 550W
- Asus 8GB RTX2070Turbo
- Samsung EVo SSD uit 2014.
Alle onderdelen zijn nieuw aangeschaft voor deze build, op de SSD na die ik uit mijn vorige pc heb gehaald en de videokaart die door fabrikant ASUS is opgeknapt.
Wat zou ik kunnen doen? en waar zou het probleem kunnen liggen?
Ik vermoed of de videokaart of de SSD.
Toen ik bezig was in windows met wat office werk, kreeg ik ineens allemaal blokjes in mijn scherm waardoor vervolgens de pc uitviel.
Ik heb toen even gewacht met de pc opnieuw aanzetten. Toen ik dat deed starte de pc op. kwam in windows modus dat windows niet goed was afgesloten. heb gedrukt op opnieuw opstarten. Dit gaat goed tot aan het moment waarop windows opstart en het inlogscherm naar voren moet komen. Dan blijft alles grijs/zwart.
Geen inlogscherm.
In safemodus is ook niks raars te zien, de blokjes komen ook niet terug.
Ik heb het volgende geprobeerd.
- verschillende monitoren in verschillende poorten van de videokaart. allemaal zonder succes
- kaart eruit gehaald en opnieuw erin gezet
- connecteren opnieuw geplaatst
- safe modus opgestart (met succes)
Ik heb geen idee wat het kan zijn. ik vermoed de videokaart.
Dit zijn onderdelen van de pc. De pc is samengesteld in maart van dit jaar. De videokaart is een refurbished kaart die door de fabrikant is gemaakt.
- AMD ryzen 5 3600
- MSI B450 Gaming pro carbon AC
- Fractal design focus G blauw
- cruscial ballistix sport LT BLS2K16G4D32A
- Super Flower Leadex III Gold 550W
- Asus 8GB RTX2070Turbo
- Samsung EVo SSD uit 2014.
Alle onderdelen zijn nieuw aangeschaft voor deze build, op de SSD na die ik uit mijn vorige pc heb gehaald en de videokaart die door fabrikant ASUS is opgeknapt.
Wat zou ik kunnen doen? en waar zou het probleem kunnen liggen?
Ik vermoed of de videokaart of de SSD.