Catalogus PDF bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaking
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Mijn vraag

Ik heb een aantal jaren geleden een programma gevonden waarin je PDF bestanden kon mee catalogeren/inventariseren die op je PC stonden.
Het las de bestanden iun en gaf een overzicht van de inhoud, de plaats waar het opgeslagen stond, een preview van de omslag enz.
Nu vind ik nergens nog zo een programma.
Heeft er iemand een idee hoe ik orde kan scheppen in de vele duizenden PDF-bestanden op mijn harde schrijven, vlug een PDF kan terugvinden aan de hand van een trefwoord, ...

Bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dat programma wil je zelf schrijven? Want je zit hier in Softwareontwikkeling ;)
Waar hoort mijn topic?

Ik zal je topic verplaatsen naar Client Software Algemeen, maar wil je wel verzoeken onze Quickstart even door te nemen voor een volgende keer; de vragen die er staan wanneer je hier een topic opent staan er namelijk niet voor niets ;)
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Seaking schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:19:

Ik heb een aantal jaren geleden een programma gevonden waarin je PDF bestanden kon mee catalogeren/inventariseren die op je PC stonden.
Het las de bestanden iun en gaf een overzicht van de inhoud, de plaats waar het opgeslagen stond, een preview van de omslag enz.
Nu vind ik nergens nog zo een programma.
Heeft er iemand een idee hoe ik orde kan scheppen in de vele duizenden PDF-bestanden op mijn harde schrijven, vlug een PDF kan terugvinden aan de hand van een trefwoord, ...
Er zullen wel meer tools zijn die dat kunnen maar bedoel je misschien downloads: Calibre 5.4.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaking
Bedankt voor de tip, maar deze software is veel te beperkt voor de vele duizende PDF-bestanden die ik archiveer. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je miljoenen had gezegd dan had ik je meteen geloofd, maar tenminste vele tienduizenden is er geen probleem mee.

Als het puur gaat om zoeken/indexeren zou tegenwoordig de Windows search (i.c.m. juiste ifilter) moeten kunnen voldoen. Vroegah heb ik veel gebruik gemaakt van dtSearch (https://dtsearch.com)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaking
Dit is het programma dat ik vroeger in gebruik had en dat prima werk leverde:
https://www.rttsoftware.com/pdfe.html
Maar ik heb de maker al gecontacteerd, maar krijg geen antwoord op de vraag of hij het programma nog verder ondersteund.
Een alternatief voor dit programma heb ik nog niet gevonden, vandaar de vraag...
(En ja, het gaat om enkele duizenden pdf bestanden, boeken, papers, verslagen, dossiers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Seaking schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:58:
(En ja, het gaat om enkele duizenden pdf bestanden, boeken, papers, verslagen, dossiers...)
Maar duizenden papers is voor dergelijke tools dus helemaal niet veel, afhankelijk van wat je wilt :)

Eventueel kan je kijken naar een DMS als je meer wilt metadateren etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1