Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik zoek een open-back koptelefoon met geluidskwaliteit vergelijkbaar met de DT 990 Pro maar met een 3 tal dingetjes net even anders.

Ik heb deze hoofdtelefoon nu sinds april 2019 en qua geluidskwaliteit en comfort ben ik er heel tevreden over. Ik leef achter m'n PC met het ding op. Dat betekent ook dat de oorkussens snel vies worden, en daar zit m'n grootste probleem met het ding.

Je kunt vervangende kussens krijgen, en de kussens zijn op zich op z'n minst op te frissen (niet alles gaat er af, maar dat is te verwachten met licht grijs materiaal). Het is alleen een hel om ze er weer op te krijgen. Daarnaast is de hoofdtelefoon ook niet super degelijk, wil nog wel eens vallen en nu is er een stukje van de oorschelp afgebroken.

Wat is een goed alternatief dat "made to last" is? Met name het makkelijk kunnen vervangen en schoonmaken van de kussens is belangrijk. Als de kussens goed verkrijgbaar en niet te duur zijn is het schoonmaken minder belangrijk. Verder wil ik niet inleveren en geluidskwaliteit en comfort. Ik heb een groot hoofd.

Budget tot max 300 euro.

Edit: de DT 1990 Pro zit er goed uit, maar is wel wat duurder dan ik in gedachten had.. :|

[ Voor 4% gewijzigd door 448191 op 03-11-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:20
448191 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:46:
Wat is een goed alternatief dat "made to last" is? Met name het makkelijk kunnen vervangen en schoonmaken van de kussens is belangrijk. Als de kussens goed verkrijgbaar en niet te duur zijn is het schoonmaken minder belangrijk. Verder wil ik niet inleveren en geluidskwaliteit en comfort. Ik heb een groot hoofd.
Schoonmaken/onderhouden van (nep)leren kussens is makkelijker dan stoffen.
Nadeel is dan weer dat dit warmer is dan de stoffen.
Je zou ook kunnen kiezen voor de donkere stoffen kussens. Ik heb deze op mijn MMX300.
Geen idee of deze snel vuil zullen worden want ik heb hem nog geen week, maar ik doe even de aanname dat het vuil minder zichtbaar is dan op de blekere kussens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Philips Fidelio X2 met Brainwavz earpads. Die dingen passen en kun je gewoon eenvoudig vernieuwen als ze op zijn. :)
http://www.just-hifi.com/...elio-X2_10479189-615.html

Een andere optie is een Sennheiser HD600 met adapters voor de Brainwavz pads. YouTube: How to Guide - Installing the Brainwavz adapter Ring on the Sennhei...

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in, hoe kan het ook anders, Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 448191
Negakinu schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:14:
Philips Fidelio X2 met Brainwavz earpads. Die dingen passen en kun je gewoon eenvoudig vernieuwen als ze op zijn. :)
http://www.just-hifi.com/...elio-X2_10479189-615.html

Een andere optie is een Sennheiser HD600 met adapters voor de Brainwavz pads. YouTube: How to Guide - Installing the Brainwavz adapter Ring on the Sennhei...
Philips Fidelio X2HR besteld (na het bekijken van wat reviews). Thanks :thumbsup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 448191
Geen spijt van. Hele fijne koptelefoon.
Pagina: 1