Aankoopadvies 40/43'' TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in de zoektocht naar een nieuwe TV.

Ik zoek een?
Nieuwe TV voor mijn ouders. Zij hebben nu al een jaar of 8 een Sony TV (zie hieronder in de lijst) en het is wel eens tijd voor een nieuwe... ;)

Wat is je budget?
Lastig. Ik begon met €500/€600. Als ik echter een dikke upgrade voor €700 kan maken, dan is dat prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hier komt het probleem.... Moeders is vooral druk bezig met de afmetingen(!) van de TV. Hij mag niet heel veel groter worden dan dat hij nu is. Het vervelende is dat er op de Samsung The Frame (32", 2020) geen fatsoenlijke 32" TV op de markt is... Mijn inziens kom ik niet anders uit dan op een 40'' of 43''. Maar ik hoop dat iemand mij kan verrassen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al een tijdje opzoek. Tot nu toe heb ik het volgende lijstje samen kunnen stellen.

Naam Inch € Breed Hoog
Op dit moment: Sony KDL32BX400 32'' 80,4cm 53,2cm

1) Samsung The Frame (2020) 32'' € 599 pricewatch: Samsung The Frame QLED (2020) 32" (Full HD) Wit, Zwart 72,9cm 45,2cm

2) Panasonic TX-40GXW804 40'' € 629 pricewatch: Panasonic TX-40GXW804 Zwart 90,1cm 57,4cm

3) Sony KD-43XG8305 43'' € 744 pricewatch: Sony KD-43XG8305 Zwart 96,5cm 62,8cm

4) Samsung QLED 43Q60R 43" € 599 pricewatch: Samsung QLED 43Q60R Zwart 97cm 63,5cm

Welke vragen heb je hier nog over?
De pricewatch heb ik bekeken. Een fatsoenlijke 32" komt er niet uit (op een paar oude Sony's na). Wie o wie heeft een idee?

Dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Ik wilde net eenzelfde topic openen, maar het heeft geen zin, want mijn ouders hebben bijna dezelfde eisen als de jouwe. Mijn moeder vindt nogsteeds de grootte van een tv bij andere mensen thuis omgekeerd evenredig met het IQ. Toch is ze 10 jaar geleden gezwicht op mijn aanraden voor een 37 inch LCD van Panasonic ipv 32. Eentje met enorme randen. Die tv wordt nu vervangen. 37 inch bestaat niet meer, dus het wordt alweer groter ;) Ik kijk dus ook in de 40 inch tot 43 inch markt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesHisense 43A7500F Zwart€ 434,57€ 434,57
1TelevisiesPanasonic TX-40GXW804 Zwart€ 629,-€ 629,-
1TelevisiesPhilips 43PUS8505 Zilver€ 519,-€ 519,-
1TelevisiesSamsung QE43Q60T Zwart€ 579,-€ 579,-
1TelevisiesSony KD-43XG8305 Zwart€ 744,-€ 744,-

Ik heb zo'n beetje dezelfde lijst en heb alvast wat onderzoek gedaan. Wat ik van de andere topics begrijp is dat een goede HDR weergave in dit segment en grootte niet echt mogelijk is, maar dat het wel in de buurt komt. Ik begrijp ook dat VA een betere zwart weergave geeft t.o.v. IPS. De Panasonic heeft een VA paneel. De Hisense ook. De Samsung Q60R / Q60T is onduidelijk. Sommige hebben een VA paneel en sommige een IPS paneel. Ik weet niet of je dat van te voren kan zien aan de doos / serienummer etc. The Frame vind ik alleen mooi aan de muur, en dat is bij mijn ouders niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hierboven is het meeste al benoemd. HDR komt alleen ook niet in de buurt, hooguit slecht v.s. redelijk. Dolby Vision ondersteuning helpt al wat in dit segment. Verder moet je de verschillen zoeken in smartplatform, design, features en LCD-type. Sony, LG en Philips gebruiken IPS panelen. Samsung gebruikt bij 43" zowel VA als IPS (PLS). Hisense en de Panasonic zijn VA.

De beste tv in dit formaat is waarschijnlijk de GXW804: VA, WCG, goede afstelling, multi-HDR, HCX-beeldprocessor en 'Dynamic HDR Effect' voor meer kleur en impact bij HDR. Alternatief is de Hisense A75F. Beide hebben naast Netflix, Yoututbe en Prime weinig andere apps. Voor IPS-type zou ik een LG UM/UN7-serie nemen en een Philips wellicht voor Ambilight. Meer uitgeven heeft geen zin. 32'' tja, als de kijkhoek van het VA-paneel een probleem vormt, dan kan je nog de Sony WD75x (IPS) overwegen.

De Panasonic is hier scherp te krijgen en de Hisense komt na registratie met 3 jaar extra garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
@benbaba Is de GXW804 hetzelfde als de GXW830 uit jouw link? Als ik namelijk de Webshop bekijken (ken hem niet, dan ben ik altijd een beetje wantrouwend...) is deze webshop een Belgische met een Nederlandse domeinnaam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
PetrCech_3 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:44:
@benbaba Is de GXW804 hetzelfde als de GXW830 uit jouw link? Als ik namelijk de Webshop bekijken (ken hem niet, dan ben ik altijd een beetje wantrouwend...) is deze webshop een Belgische met een Nederlandse domeinnaam...
Ja, zie ook mijn reactie hier. Audiomix is inderdaad Belgisch: een beetje vergelijkbaar met Art&Craft.

PlatteTV om een deal vragen kan ook nog. Het is een 2019 model en (in naam) opgevolgd door de HXW dus hij zou wat spelingsruimte moeten hebben.