Muur die voorzien is van spackspuit stuken of pleisteren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Ik heb in mijn huiskamer een lichte korrel op alle wanden en platfond. Nou heb ik wat klusbedrijven gesproken en de ene wil stuken en de andere pleisteren. Ik heb begrepen dat pleisteren voldoende is en goedkoper is. Mijn intentie is om de muur glad te hebben en daarna wil ik die laten latex spuiten. Kun je een muur die voorzien is van lichte korrel (spack spuiten of spachtel putz) pleisteren zodat het glad word?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rU_2cb_JGRhWH-JeEnzIGMyJtY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/je90eyamAchp8n2hEoDIf8Ka.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door adesign op 02-11-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is dat niet hetzelfde, stucen en pleisteren? Je stuct met pleisterwerk je muren glad.
Dat gezegd hebbende, wij hebben 1 slaapkamer gewoon met schuurmachine glad gemaakt (heeeel veel stof) en daarna 2 andere slaapkamers laten stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Met pleisteren bedoel ik dunpleisteren en met stuken bedoel ik een hele dikke laag stuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-05 12:02
adesign schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:01:
Met pleisteren bedoel ik dunpleisteren en met stuken bedoel ik een hele dikke laag stuken.
Dunpleisteren is prima voor een muur zoals getoond.
Ik had dit soort muren in mijn hele huis, en die heb ik allemaal afgewerkt met een dun laagje (1-2mm) fix and finish, en het is weer strak.
Ik vraag met wel af of de klusbedrijven die jij hebt benaderd met stuken ook geen dunne laag bedoelen.
Het lijkt mij stug/onnodig dat iemand hierop een hele dikke laag gaat aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een dikke laag doe je alleen bij enorme oneffenheden of als je een muur in een oud huis haaks wilt stuccen ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Kan ik ergens info vinden van hoe je dit zelf kan doen? Welke producten heb ik nodig voor het dunpleisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
adesign schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:01:
Een hele dikke laag om uit te vullen noemt een stukadoor (uit)rapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:47

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

adesign schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:55:
Kan ik ergens info vinden van hoe je dit zelf kan doen? Welke producten heb ik nodig voor het dunpleisteren?
YouTube: Zelf een muur stucen | GAMMA

Het lijkt mij niet heel moeilijk om zoiets op te zoeken?

Je zou ook kunnen proberen om het glad te schuren?

[ Voor 6% gewijzigd door Accretion op 03-11-2020 21:28 ]

Pagina: 1