Laptop meerder malen uit moeten zetten voordat die het doet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Mijn vraag

Ik heb een Lenovo laptop en ik moet hem meerder malen uitzetten via een harde reset. Na ongeveer 4 keer als ik dat heb gedaan doet hij het weer en kan ik overal opklikken.
Hiervoor heeft dit totaal geen zin.
Ik heb Windows al weer een keer opnieuw opgezet, Wat kan ik nog meer doen wat kan er aan de hand zijn.
In Taakbeheer zie ik ook niet echt of een programma erg druk is.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
windows opnieuw geïnstalleerd
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat bedoel je met totaal geen zin om ergens op te klikken?

Blijft het blauwe rondje draaien?
Blijft het scherm alleem zwart?

Om welke Lenovo gaat het, welke specificaties heeft-ie?
Heeft-ie al een SSD of zit er nog antiek draaiend roest in?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 13:42

BLACKfm

o_O

Wat heb je mogelijk gedaan/aangepast/geïnstalleerd voordat deze problemen zich opperde?
Gebruik je de juiste oplader? Ik ken gevallen waarbij een verkeerde adapter voor mindere prestaties zorgt (al heb ik die ervaring alleen bij Dell).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
nee hij gaat wel aan krijg ook gewoon het scherm maar kan niks aanklikken moet hem dus handmatig uitzetten.
Kan zelfs niet via de startknop om hem opnieuw op te starten.
Het gaat om de lenovo ideapad 510 met een SSD

dus hij start helemaal op alleen kan niks doen, en dit is 3 4 maal dat ik hem helemaal uit moet zetten.
Geen idee heb niks gedaan ook niks geïnstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Doet het toetsenbord het wel? Werkt het met een andere muis of touchpad wel?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
ja toetsenbord en muis doen het prima nadat ik die reset ook gedaan heb doet alles het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je kunt dus niks aanklikken met je muis, maar de cursor kan wel bewegen en het toetsenbord werkt wel? Dus de muisknoppen doen het niet? Dit lijkt op een probleem dat ik vorige week ook had. Bij mij bleek het een probleem met een driver te zijn.

Heb je een externe muis aangesloten op de laptop of gebruik je de ingebouwde touchpad? Als je een externe muis gebruikt; werkt deze wel naar behoren? Dus reageert de computer wel op klikacties van deze muis?

Als alleen de touchpad het niet doet, kun je proberen om de driver voor je touchpad naar de vorige versie terug te zetten. Dat kan via apparaatbeheer. (Windows-toets -> "apparaatbeheer" typen -> enter -> met pijltjestoetsen navigeren door het menu in apparaatbeheer en met enter je selectie bevestigen. Dan kom je in de eigenschappen van dat apparaat en kun je middels de tab-toets, de functie om de driver terug te zetten naar de vorige versie gebruiken). Als je klaar bent, laptop even opnieuw opstarten en dan zou het weer moeten werken. Mocht het niet lukken, kun je ook de driver van de site van Lenovo gebruiken. Misschien moet je de oude foutieve driver dan wel eerst verwijderen uit apparaatbeheer.

Overigens vind ik het wel raar. Bij een schone installatie zou je denken dat je geen driverissues hebt. Is het echt een herinstallatie en niet een upgrade met behoud van bestanden? Dus ben je al je bestanden en instellingen kwijt, of zijn deze nog intact?

EDIT: Dit komt trouwens door hoe Windows update werkt. Soms wordt een driver door Windows update geüpdatet. Dat wil weleens voor problemen zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 03-11-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
Ja klopt de muis beweegt wel en na een paar maal een harde reset doet alles het ook prima het is elke keer als ik hem weer opstart in de avond.

Ja het was een upgrade geen echte schone installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Maar heb je dit met zowel je touchpad en je aangesloten muis?
En ben je nu de drivers aan het herinstalleren?

Geef eens antwoord op alle vragen hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
robzutphen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:11:
Ja klopt de muis beweegt wel en na een paar maal een harde reset doet alles het ook prima het is elke keer als ik hem weer opstart in de avond.

Ja het was een upgrade geen echte schone installatie
Ik vind het altijd lastig wat een upgrade nou precies doet, maar blijkbaar lost het dit probleem dus niet op.

Wat lost het probleem (waarschijnlijk) wel op:
1. Vorige versie van de driver installeren (heb ik al uitgelegd in mijn vorige post)
2. Windows herinstalleren (lijkt mij een drastische maatregel)
3. Driver van de site van Lenovo downloaden en deze installeren (misschien eerst deïnstalleren van de huidige driver nodig)
4. Externe muis gebruiken

Trouwens, wat bedoel je met telkens als ik de computer opstart in de avond? Bedoel je dat het probleem tijdsgebonden is? Dus als ik 's ochtends opstart, heb ik geen problemen, maar als ik 's avonds opstart heb ik wel problemen? Of bedoel je: "Als ik 's avonds voor de eerste keer deze dag mijn computer opstart, heb ik problemen. Het probleem blijft tot ik de computer 4x opnieuw heb opgestart. Dat een probleem van deze aart tijdsgebonden zou zijn, klinkt mij een beetje raar in de oren.

Overigens als je er niet uitkomt, kan ik je wel via Teamviewer helpen. Mocht je liever naar een computerwinkel willen gaan; zij zijn er niet meer dan 10 minuten mee bezig. Dus houd daar een beetje rekening mee in de kosten. Meer dan een 10'tje vind ik eigenlijk afzetterij.

[ Voor 9% gewijzigd door hoi1234 op 03-11-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
ja ik heb het met zowel me touchpad als me muis ( is een externe muis)

ik bedoel er mee dat ik alleen in de avond op mijn laptop zit dus als ik hem zo uit doe en morgenavond weer opstart gebeurd het weer dus het is niet tijdgebonden.

heb net bij de drivers gekeken maar die zijn allemaal upp too date

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
robzutphen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:28:
ja ik heb het met zowel me touchpad als me muis ( is een externe muis)

ik bedoel er mee dat ik alleen in de avond op mijn laptop zit dus als ik hem zo uit doe en morgenavond weer opstart gebeurd het weer dus het is niet tijdgebonden.

heb net bij de drivers gekeken maar die zijn allemaal upp too date
Installeer eerst eens dit:
https://pcsupport.lenovo....e,%20Pen%20and%20Keyboard

[ Voor 29% gewijzigd door jodeltje op 03-11-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Niet per se verwijderen, maar voor "vorig stuurprogramma" kiezen. Dat is waarschijnlijk al voldoende.

@robzutphen het probleem is niet dat de drivers verouderd zijn, maar dat Windows update waarschijnlijk een driverwijziging heeft doorgevoerd die problemen veroorzaakt.

Overigens moet je de melding dat er geen nieuwe drivers gevonden kunnen worden met 2 kilo zout nemen. Ik heb vaker gehad dat er geen driver geïnstalleerd was, maar er ook geen gevonden kon worden of er wel een nieuwere versie is, maar Windows deze niet kan vinden. Als het op drivers aankomt: overal met je tengeltjes van afblijven, tenzij het niet werkt. Dan moet je handmatig een andere versie installeren of de driver terugzetten naar een werkende toetstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
vanavond mijn laptop maar weer eens opgestart en maar weer een paar maal uitgezet :-(
Heb gisteren nog wel de nieuwe drivers erop gezet maar heeft niet geholpen dus. alleen nu zie ik dat HOI123 zegt dat ik naar de vorige stuurprogramma toe moet, maar ik kan dit niet vinden.
Heb ook de mousepad geprobeerd maar die deed het ook niet.

Heb alleen een vraag het is toch vreemd dat hij het wel doet als ik hem een paar keer aan en uit heb gezet en dat die het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
Helaas meteen gekeken maar kan de optie vorige stuur programma niet aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Heb je al eens gekozen voor verwijder driver? Daarna kun je de driver die je al gedownload had installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Installeer Lenovo Vantage, daarmee kan je in 1 keer al de juiste drivers en updates voor je Lenovo laptop installeren.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
Heb nu een hele schone windows erop dus ook alle bestanden verwijderd en zelfs nu doet hi het niet goed moet ik 3 tot 4 keer de laptop uitdrukken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
robzutphen schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:20:
Heb nu een hele schone windows erop dus ook alle bestanden verwijderd en zelfs nu doet hi het niet goed moet ik 3 tot 4 keer de laptop uitdrukken :-(
Ok, heb je Lenovo Vantage al geïnstalleerd? Die zorgt ervoor dat alle drivers, systeem updates en je buis worden bijgewerkt.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Om te kijken of het aan Windows ligt zou je even de BIOS in kunnen gaan om te kijken of het daar wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzutphen
Ja heb lenovo vantage al geinstaleerd en alles is geuppdate.

Waar moet ik in de BIOS naar kijken?
Pagina: 1