Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeB90
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 08:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking, 3D modeling / rendering. (After Effects, Premiere Pro, Cinema 4D, Blender (Cycles).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet duurder dan nodig maar ik wil niet binnen vier jaar iets bij moeten prikken.. 2.500 is wel absolute max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua componenten wordt alles nieuw, m'n oude bak gaat naar een vriend. Randapparatuur heb ik.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nvidia 3080, 64GB werkgeheugen en 2TB+ opslag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU (Gigabyte 3080 Gaming OC) sta ik al in de wachtrij bij Alternate. Verder geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig is mooi meegenomen. RGB geef ik niks om.

Ga je overklokken?
Nee dat denk ik niet. Heb er geen ervaring mee en met de huidige set-up zit ik volgens mij wel goed voorlopig.

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk alleen een final check. Een tijdje terug heb ik al goede tips gekregen van Djarune.
Ik wil gaan aanschaffen zodra de CPU op voorraad is.
Werken alle componenten samen? Zie ik iets over het hoofd? Sla ik ergens de plank mis?
Heb ik betere CPU koeling nodig?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 Pro€ 156,-€ 156,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G€ 899,-€ 899,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
2VentilatorenArctic P14 PWM PST, 140mm€ 11,95€ 23,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K32G36C16U4B€ 328,02€ 328,02
1VoedingenEnermax Revolution D.F. 750 watt€ 104,08€ 104,08
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,05€ 101,05
1Solid state drivesSamsung 870 QVO 2TB€ 191,61€ 191,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.935,02

Beste antwoord (via JdeB90 op 03-11-2020 23:46)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:19
Hmm, ik zat zelf even in verkeerde veronderstelling dat b550 maar 1x m.2 pci-e had, het bord heeft genoeg VRM, dus dat zit wel snor. Daar valt ook het excuus voor een 2 tb SSD vrijwel mee weg.

Qua behuizing is het voornamelijk: vind je de uitstraling "professioneel" genoeg staan als er een klant langs komt. (Ik vind het persoonlijk een heel mooie behuizing, maar tegelijkertijd niet geschikt voor een kantoor :P ) pricewatch: Fractal Design Define 7 Zwart heeft dan een strakker uitzicht.
(mocht het op je bureau moeten staan kan je nog denken aan zijn kleine broertje, al heeft die minder koelend vermogen :( voordeel is dat ze hier de 5.25 drive weg hebben gelaten, gezien je die toch (waarschijnlijk) niet meer gaat gebruiken. )

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 03-11-2020 09:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Je wilt 5 jaar doen met deze pc, en je wilt er 3d werk op gaan doen??
wat bedoel je exact met 3d werk? Is het je baan om modellen / omgevingen te maken en die dan aan klanten te laten zien met een bril oid? of bedoel je gewoon vrij simpel iets maken?

Ik zou mogelijk een wat duurdere behuizing pakken, gezien hij goed moet koelen en lang mee moet (en waarschijnlijk een professionele uitstraling moet hebben, dus liever zonder raampje ?)

pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB zou mogelijk een handigere SSD zijn, gezien je maar 1 m.2 nvme ssd kan installeren op een b550 bord.

Mogelijk een nog wat sterker bord. Gezien je pc richting de 2500 euro gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:55
99ruud99 schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:18:
gezien je maar 1 m.2 nvme ssd kan installeren op een b550 bord.
Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Hmmm raar geen idee. Toch 2 mogelijk, want pcie 4.0 gebruik je nu toch nog niet voor ssd, dus als je in toekomst een pcie 4.0 SSD koopt kan je de Kingston altijd nog op de 3.0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeB90
Je wilt 5 jaar doen met deze pc, en je wilt er 3d werk op gaan doen??
wat bedoel je exact met 3d werk? Is het je baan om modellen / omgevingen te maken en die dan aan klanten te laten zien met een bril oid? of bedoel je gewoon vrij simpel iets maken?
Bedankt voor je reactie! Ik heb het kennelijk iets te vaag omschreven, sorry daarvoor. Het gaat om 3D modeling / rendering (animatievideo's) voor mijn werk voorlopig met Cinema 4D maar op den duur wil ik over naar Blender.
Ik zou mogelijk een wat duurdere behuizing pakken, gezien hij goed moet koelen en lang mee moet (en waarschijnlijk een professionele uitstraling moet hebben, dus liever zonder raampje ?)
Ik had deze juist geselecteerd omdat deze een goede airflow moet hebben (door de mesh) en twee extra fans om die airflow nog iets te optimaliseren. In hoeverre kan dat nog beter dan?
Mogelijk een nog wat sterker bord. Gezien je pc richting de 2500 euro gaat kosten.
Welk bord zou dan een upgrade zijn en zou je kunnen vertellen wat het me extra biedt?

[ Voor 2% gewijzigd door JdeB90 op 02-11-2020 22:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Hmm, ik zat zelf even in verkeerde veronderstelling dat b550 maar 1x m.2 pci-e had, het bord heeft genoeg VRM, dus dat zit wel snor. Daar valt ook het excuus voor een 2 tb SSD vrijwel mee weg.

Qua behuizing is het voornamelijk: vind je de uitstraling "professioneel" genoeg staan als er een klant langs komt. (Ik vind het persoonlijk een heel mooie behuizing, maar tegelijkertijd niet geschikt voor een kantoor :P ) pricewatch: Fractal Design Define 7 Zwart heeft dan een strakker uitzicht.
(mocht het op je bureau moeten staan kan je nog denken aan zijn kleine broertje, al heeft die minder koelend vermogen :( voordeel is dat ze hier de 5.25 drive weg hebben gelaten, gezien je die toch (waarschijnlijk) niet meer gaat gebruiken. )

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 03-11-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeB90
99ruud99 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:37:
Qua behuizing is jouw voorstel wel een stuk strakker inderdaad. Omdat ik de pc thuis gebruik als zzp'er en om zelf weer verder te leren zal nooit iemand de pc zien. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de betere airflow met scherpere prijs. Maar bedankt voor het meedenken!

Lijkt erop dat ik m maar zo ga laten verder!
Pagina: 1