Houten vloer voorzien van olie of lak?

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Hey allemaal,

Ik heb verschillende leveranciers gesproken en de ene beweerd dat je gewoon je Eiken houten vloer moet voorzien van olie en de andere zegt weer van lak . Wie kan mij vertellen hoe het zit? Ik heb 3 kinderen en die kunnen nogal morsen op de grond. Ik hoop dat de kleur dezelfde kleur behoud voor een lange periode.

*Ik heb een eiken houten vloer en die wil ik weer opknappen. De ene leverncier zegt dus dat schuren en olien voldoende is ookal heb ik 3 kids. De ander zegt nee! met Lak is het juist beter als je kinderen hebt. Snap er niks meer van. Help me out!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAAM2o1_8e0Yjpeg0Mw7Q2LNkJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JgX3TCNggoF8mAZuFirjvotB.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door adesign op 02-11-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04 21:55
Olie zorgt er meestal voor dat de kleuren wat beter uit komen en ziet er vaak wat natuurlijker uit (glanst minder, over het algemeen) Daarnaast kan je kleine beschadigingen zelf repareren. Nadelen zijn dat de vloer vaak iets minder vlekbestendig is en dat het wat meer onderhoud vergt (eens in het jaar in de onderhoudsolie)

Lak is vaak vlekbestendiger maar is niet zelf te herstellen bij beschadigingen en ziet er (meestal) wat onnatuurlijker uit. Maar ook dat is persoonlijk.

Zelf hebben we de eiken vloer in naturel laten oliën en hebben ook 1 kleine en die ontziet de vloer echt niet. Wij vinden het juist wel mooi dat die er geleefd uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 20:49
Lak blijft wel langer goed. We hebben een houten vloer. Idealiter gebruik je speciale reinigingsmiddelen, en geen allesreiniger. Ook moet je toch wel om de paar jaar oliën.

Wat dat betreft : lak. Maar dan is het ook weer heel erg definitief voor de komende tien jaar.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Graag verder gaan in je andere topic, dit is een beetje dubbelop.
Zelf je houten vloer schuren en olien/lakken

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.