Op zoek naar een 43" voor PS5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necoroyals
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-06 11:37
Ik zoek een?
televisie met schermdiagonaal 43" met goede picture quality.

Wat is je budget?
max 1300-1500 euro, afhankelijk van prijs-kwaliteit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te gamen met de nieuwe Playstation 5 en Netflix te kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Verschillende modellen, ik heb een nadruk gelegd op een 4K 10-bit paneel om een zo goed mogelijke HDR weergave te krijgen. Enkele kandidaten zijn

-Samsung Q60T
-Sony XH85
-Panasonic HXW944
-LG UN71006LB
-Phillips PUS78 & PUS85 (deze hebben wel hogere inputlag)

Nieuwe suggesties zijn absoluut welkom! Hierbij heb ik nog niet echt rekening gehouden met dimming features. Vroeger had ik een Sony XH95 (49"), maar deze heb ik teruggebracht wegens de grootte, de beeldkwaliteit hiervan vond ik wel schitterend!

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik hoor heel wat reviews omtrent bovenstaande modellen dat desondanks het 10-bit paneel, de HDR-performance niet schitterend is. Zelf twijfel ik ook tussen 50Hz en 100Hz. 100Hz zorgt sowieso voor vloeiende beelden, maar dit wordt denk ik niet de standaardoutput van de PS5. Meeste games spreken over 4K60fps performance mode of 4K30fps graphical mode. Ten slotte ben ik ook een beetje bang dat dit verschil tussen fps en Hz voor scheurtjes en dergelijke in het beeld zullen zorgen, of dat is toch wat men adverteert, maar miscchien is dit marketing talk? Mocht dat toch waar zijn, dan is het misschien veiliger om voor 50Hz te gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Necoroyals op 02-11-2020 19:50 . Reden: Extra gevonden modellen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Geen enkele van deze tv's heeft een echt 10-bit paneel ...; HDMI 2.1 ook niet en 50 of 100Hz is eigenlijk 60 of 120Hz (50 en 100 zijn de traditionele termen in Europa hiervoor maar tegenwoordig zijn het gewoon 60 of 120Hz panelen). Voor HDR ook allemaal ongeschikt omdat ze al geen dimming zones hebben, de Panasonic heeft er misschien nog twee (de linker en rechter helft van het scherm).
Met dat budget kan je netzo goed naar een 48" OLED gaan kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 02-11-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necoroyals
apis29 schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:46:
Geen enkele van deze tv's heeft een echt 10-bit paneel ...; HDMI 2.1 ook niet en 50 of 100Hz is eigenlijk 60 of 120Hz (50 en 100 zijn de traditionele termen in Europa hiervoor maar tegenwoordig zijn het gewoon 60 of 120Hz panelen). Voor HDR ook allemaal ongeschikt omdat ze al geen dimming zones hebben, de Panasonic heeft er misschien nog twee (de linker en rechter helft van het scherm).
Met dat budget kan je netzo goed naar een 48" OLED gaan kijken.
Dit budget is ook enkel als het een écht goede TV is die significant beter is dan de andere opties. De 48" LG CX houd ik sowieso in de gaten, zeker met Black Friday om de hoek, maar deze zal waarschijnlijk ook te groot zijn voor onze woonkamer.
Ik besef al te goed dat 43" heel wat beperkingen oplegt ten opzichte van de grotere modellen, maar ik probeer een zo goed mogelijke ervaring te vinden, deze beperkingen indachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Necoroyals Hou ook onderstaand topic in de gaten, de 48CX is al rond dat bedrag weggegaan.

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@Necoroyals een 48CX scheelt 10cm in de breedte en maar 4 in de hoogte tov een 43HXW944 (met voet) bijv.
De Sony ook 10 in de breedte en maar 2 in de hoogte, hier had ik een filmpje van de Sony gepost en zo lijkt het echt een klein ding: apis29 in "[LCD/OLED] Sony 2019 line-up"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1dldJtSYZutZvteSiZcyvjHgSc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F0suUUdjc82wes8t0Nf8su1M.png?f=user_large

Qua 43" zou ik er dan wel iig eentje uitzoeken met Dolby Vision, dat helpt nog aardig mee voor het HDR effect op qua hardware beperkte tv's. Dan is er nog de keuze tussen een IPS of VA paneel waarbij voor zover ik weet de Panasonic, Philips 85x5 en Sony over een IPS paneel beschikken en volgens een russische review de Philips 78x5 een VA paneel. De genoemde LG en Philips 78x5 missen dan ook nog het bredere kleurenspectrum voor HDR weergave om nog iets te noemen waar je rekening mee moet houden (dan heb je gewoon pseudo HDR wat je met een beetje spelen met de instellingen ook met een 'normale' tv tevoorschijn kan toveren)
40GXW804 Panasonic ook een VA paneel trouwens ...

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 02-11-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necoroyals
apis29 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:12:
@Necoroyals een 48CX scheelt 10cm in de breedte en maar 4 in de hoogte tov een 43HXW944 (met voet) bijv.
De Sony ook 10 in de breedte en maar 2 in de hoogte, hier had ik een filmpje van de Sony gepost en zo lijkt het echt een klein ding: apis29 in "[LCD/OLED] Sony 2019 line-up"
Ja ik ga misschien de 48CX uitproberen indien hij zakt in prijs. Eerder hadden we een Sony 49XH95 maar daar kregen we toch last van na een tijdje. Soms hadden we enkele uren kijkplezier zonder problemen, andere momenten zware vermoeidheid en merkten dat het toch zwaar op de ogen werkten. We zitten op ongeveer 2,5m te kijken. Heel wat mensen kijken naar grotere schermen op dezelfde afstand, dus ik twijfel toch een beetje of het aan de grootte lag, misschien had ik wat meer met de settings moeten spelen.
Qua 43" zou ik er dan wel iig eentje uitzoeken met Dolby Vision, dat helpt nog aardig mee voor het HDR effect op qua hardware beperkte tv's. Dan is er nog de keuze tussen een IPS of VA paneel waarbij voor zover ik weet de Panasonic, Philips 85x5 en Sony over een IPS paneel beschikken en volgens een russische review de Philips 78x5 een VA paneel. De genoemde LG en Philips 78x5 missen dan ook nog het bredere kleurenspectrum voor HDR weergave om nog iets te noemen waar je rekening mee moet houden (dan heb je gewoon pseudo HDR wat je met een beetje spelen met de instellingen ook met een 'normale' tv tevoorschijn kan toveren)
40GXW804 Panasonic ook een VA paneel trouwens ...
Welk soort paneel is aan te raden? Moet ik ook een onderscheid maken in Hz voor mijn gebruik? Games met een output van 120FPS worden waarschijnlijk de uitzondering, maar zorgt het in het algemeen niet voor een smoother beeld om te gamen op een 120Hz paneel? Of vergroot dat juist het risico op problemen wegens de lage FPS input en hoge refresh rate?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In 43" ga je niks vinden wat meerwaarde zal bieden met HDR of wat ook maar in de buurt komt van de XH95. Een VA paneel van Panasonic, Hisense of TCL met Dolby Vision zal je het minste problemen bij hdr geven maar geen impact.

Het enige wat in me opkomt is de 43" Phillips Momentum monitor, maar dan ben je gelimiteerd tot 60Hz. Zijn local dimming is niet geweldig, maar hij heeft wel een degelijke piekhelderheid.

Kleine tv's krijgen geen aandacht meer. De laatste die wat met HDR kon was volgens mij de 43" KS7500 uit 2016

[ Voor 11% gewijzigd door benbaba op 02-11-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necoroyals
benbaba schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:27:
In 43" ga je niks vinden wat meerwaarde zal bieden met HDR of wat ook maar in de buurt komt van de XH95. Een VA paneel van Panasonic, Hisense of TCL met Dolby Vision zal je het minste problemen bij hdr geven maar geen impact.

Het enige wat in me opkomt is de 43" Phillips Momentum monitor, maar dan ben je gelimiteerd tot 60Hz. Zijn local dimming is niet geweldig, maar hij heeft wel een degelijke piekhelderheid.

Kleine tv's krijgen geen aandacht meer. De laatste die wat met HDR kon was volgens mij de 43" KS7500 uit 2016
Hier was ik al bang voor... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necoroyals
benbaba schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:27:

Is het misschien de moeite waard om naar monitoren te kijken? Deze Asus monitor lijkt alle features te hebben, afgezien van die HDMI 2.1 poort: https://www.bol.com/nl/p/...9D8Q_0_37.39.ProductTitle
Deze zal daarodoor niet de 4k120fps games kunnen draaien, maar is misschien nog steeds beter dan de TV's van 43"?
Normaal gezien brengt Asus later dit jaar nog modellen uit met HDMI 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De XH95 komt boven de 1000nits en heeft FALD met een goede aansturing. Met HDR600 ligt de helderheid van de Asus hoger dan kleine tv's, maar is nog steeds niet ideaal. Daarnaast is de local dimming matig en enkel 8 zones met als resultaat:
HDR content viewed on this panel has impressive punch at the top-end, but the weaker black and contrast levels mean HDR images lack depth in darker areas and in the mid-range. You get a slight improvement, but HDR here looks a little insipid; it’s no match for a proper HDR TV.
Een betere optie is de Acer CG7 heeft (bijna) het dubbele aan piekhelderheid. Daarnaast schijnt het contrast nog redelijk behouden te blijven i.t.t. de Asus. Het blijft wel een edge-led met een beperkt aantal zones (14/16). Dit betekent een minder goed contrast en bij donkere content sneller kans op vage kolommen/rijen.

Alternatief is de Philips Momentum met ook HDR1000. Al heeft hij min of meer hetzelfde dimming 'probleem' als de andere twee. Ondanks het 60Hz paneel is de pixel response tijd wel laag. Gezien met name de prijs het het gemis van 4K120 bij alle modellen lijkt dit me dan ook de verstandigste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:43
Ik ben ook aan het kijken voor een 43 inch TV voor op de slaapkamer voor bij de PS5.
Ik ga waarschijnlijk voor de Samsung Q60T.
Ik verwacht dat er niet veel games komen die op 4K 120 draaien.
Heb veel reviews gekeken van de de Q60T en komt er goed uit om op te gamen mede door de lage inputlag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubskie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-08 21:24
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een 43 inch tv, met ook het oog op een PS5. Conclusie is dat er geen enkele tv in dat formaat 120hz aan kan. VRR wordt vaak genoemd als echte gaming feature, maar ik betwijfel het grote impact hiervan, maar ik ben geen kenner en geen die hard gamer. Als je deze twee opties laat varen, blijft er voornamelijk beeld kwaliteit als belangrijkste over wat mij betreft.

Na een flinke zoek tocht kom ik dan uit op de Samsung Q60T & Sony XH85. Ik kom er alleen niet echt achter wat nou het verschil is qua beeld tussen deze twee. Op Rtings kan ik alleen een review van de XH80 vinden, niet van de XH85. De Q60T scoort wel goed, de XH80 niet zo.

De Q60T heeft blijkbaar een VA paneel, maar niet altijd. De Sony XH85 heeft een IPS paneel.

Het is gewoon erg jammer dat deze kleine maten zo worden uitgekleed. Ik ben er daarom ook nog niet uit, ik wil eigenlijk geen grotere TV. De 49XH95 zou ik voor zijn kwaliteit en features wel willen, maar ik vind hem denk ik te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubskie
Op de mediamarkt site vond ik nog een review, waarin onder andere iemand deze laatste twee modellen naast elkaar heeft bekeken (43XH85 vs 43Q60T):
Waarbij de meeste televisie fabrikanten zo ongeveer opgegeven hebben in het 43” segment, is sony de enige die hier nog moeite in steekt.
Ik zat heel erg te twijfelen tussen de q60 van samsung en deze, en uiteindelijk ze naast elkaar getest.

Beeldkwaliteit:
Qua functies had de sony 100hz (50hz op de samsung) en een groter kleurbereik. Ook mijn beeld via ziggo zag er veel strakker uit dan op de samsung.
Het beeld was een stuk helderder en dat terwijl de kleuren mooi natuurlijk bleven. Ook reflecties daardoor vielen mee.
Alsmede door de goede beeldprocessor en de 100hz liepen voetbalwedstrijden als een zonnetje zonder haperingen of blokjes.

Software:
Ik heb een samsung telefoon die op android draait en de sony is een android tv waar de samsung dat niet was dus installatie ging nog sneller en gemakkelijker dan ik had verwacht.
Android werkt heel snel en de ingebouwde chromecast en airplay werken makkelijk voor mijn zoon die een iphone heeft. Netflix start snel op en de afstandsbediening hoef je niet te richten wat wel prettig is.

Geluid:
Geluid is ok. Verstaanbaar bij het kijken van televisieprogrammas, maar heb uiteindelijk toch maar een soundbar gekocht (toevallig ook een sony want dat lijkt me beter werken) voor films.

Bouwkwaliteit:
Meer aansluitingen en hoofdtelefoonaansluiting

Pluspunten Beeldkwaliteit, hoge helderheid, natuurlijke kleuren, contrast, antireflectie, snel en makkelijk in gebruik, veel aansluitingen, design

Minpunten Prijs is vrij hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Misschien een pc scherm een optie?

[ Voor 71% gewijzigd door DoubleDutch op 10-11-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubskie
Gister even naar de winkel geweest. Hier stonden de 43XH85 (links) en 43Q60T (rechts) naast elkaar. Ik zag niet erg veel verschil, de Sony sprak me iets meer aan. Dit kan uiteraard ook aan kleur instellingen liggen, dat kon ik niet zien. Ook heb ik even naar de 49XH95 gekeken, die was toch echt wel mooier maar toch echt te groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EY9JHkFg695-09mdzP8iDyowi9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6KRdsv9cuji9GH2jY9YB4NG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrtIqnsH3IMa-kvP6jjjfTKu8Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LebEb9okEEYynwNCFgb8sR8C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tioS2NQudX3GYeUSNKakqTrevbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ol7LcHTlj3PQqprpqhxupuzk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Rubskie op 10-11-2020 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Necoroyals
Rubskie schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:34:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een 43 inch tv, met ook het oog op een PS5. Conclusie is dat er geen enkele tv in dat formaat 120hz aan kan. VRR wordt vaak genoemd als echte gaming feature, maar ik betwijfel het grote impact hiervan, maar ik ben geen kenner en geen die hard gamer. Als je deze twee opties laat varen, blijft er voornamelijk beeld kwaliteit als belangrijkste over wat mij betreft.

Na een flinke zoek tocht kom ik dan uit op de Samsung Q60T & Sony XH85. Ik kom er alleen niet echt achter wat nou het verschil is qua beeld tussen deze twee. Op Rtings kan ik alleen een review van de XH80 vinden, niet van de XH85. De Q60T scoort wel goed, de XH80 niet zo.

De Q60T heeft blijkbaar een VA paneel, maar niet altijd. De Sony XH85 heeft een IPS paneel.

Het is gewoon erg jammer dat deze kleine maten zo worden uitgekleed. Ik ben er daarom ook nog niet uit, ik wil eigenlijk geen grotere TV. De 49XH95 zou ik voor zijn kwaliteit en features wel willen, maar ik vind hem denk ik te groot.
Zelf heb ik de 49XH95 uitgeprobeerd en qua beeld was die echt schitterend, maar helaas net iets te groot (volgens mijn vriendin), dus toch maar teruggebracht. Waarschijnlijk ga ik de XH85 kopen. Die werd mij door verschillende bedrijven aangeraden. Op rtings lees je wel dat de Q60T de HDR minder tot uiting brengt en het is natuurlijk 50Hz ipv 100Hz. Helaas zijn er inderdaad minder reviews over de XH85, maar ik waag m'n kans en zal proberen later hier terug te posten. Dit ook omdat je in de winkels algemeen merkt dat Sony een nadruk legt op mooie, heldere kleuren. Veel games zullen inderdaad niet draaien op 4K120, maar dit is sowieso geen optie in 43" aangezien die de juiste HDMI 2.1 poort niet ondersteunen. Daarom ligt voor ons de nadruk op mooi, vloeiend beeld en HDR.
Een belangrijke notie bij dit soort vergelijkingen is misschien ook wel dat je soms verschillen ziet als je ze naast elkaar ziet, maar eens je 1 van de 2 apart in huis hebt, ben je gewoon tevreden, je mist niet wat je niet ziet/kent!

[ Voor 7% gewijzigd door Necoroyals op 12-11-2020 12:50 ]

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Necoroyals schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:47:
[...]

Zelf heb ik de 49XH95 uitgeprobeerd en qua beeld was die echt schitterend, maar helaas net iets te groot (volgens mijn vriendin), dus toch maar teruggebracht. Waarschijnlijk ga ik de XH85 kopen. Die werd mij door verschillende bedrijven aangeraden. Op rtings lees je wel dat de Q60T de HDR minder tot uiting brengt en het is natuurlijk 50Hz ipv 100Hz. Helaas zijn er inderdaad minder reviews over de XH85, maar ik waag m'n kans en zal proberen later hier terug te posten. Dit ook omdat je in de winkels algemeen merkt dat Sony een nadruk legt op mooie, heldere kleuren. Veel games zullen inderdaad niet draaien op 4K120, maar dit is sowieso geen optie in 43" aangezien die de juiste HDMI 2.1 poort niet ondersteunen. Daarom ligt voor ons de nadruk op mooi, vloeiend beeld en HDR.
Een belangrijke notie bij dit soort vergelijkingen is misschien ook wel dat je soms verschillen ziet als je ze naast elkaar ziet, maar eens je 1 van de 2 apart in huis hebt, ben je gewoon tevreden, je mist niet wat je niet ziet/kent!
Maar ik ben er wel zeker van dat je het verschil zal zien tussen de XH85 en 95 hoor. Gewoon wat harder op de tafel kloppen bij de vriendin😉. Wie vind een 49” tv de dag van vandaag nu nog te groot🤦🏻‍♂️😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Necoroyals schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:47:
[...]

Waarschijnlijk ga ik de XH85 kopen. Die werd mij door verschillende bedrijven aangeraden. Op rtings lees je wel dat de Q60T de HDR minder tot uiting brengt en het is natuurlijk 50Hz ipv 100Hz. Daarom ligt voor ons de nadruk op mooi, vloeiend beeld en HDR.
Ik vraag me af of in jouw geval het 120Hz paneel van de Sony XG83/XH85 een meerwaarde biedt t.o.v. het 60Hz paneel van de XG80/81 of XH80/81. De pixel reactietijd van het 120Hz paneel van de XG85 is nagenoeg gelijk aan die van de 60Hz XG80 en ook de XH80. De beeldprocessor is ook gelijk. Het enige wat je dan wint is geen judder bij 24p-content en krachtigere motion interpolatie. Mogelijk ben je voor het eerste niet gevoelig en maak je geen gebruik van het tweede.

Uiteindelijk kies je een 43'' Sony voor minder motion blur + evt. het laatst genoemde hierboven. Je levert dan in op contrast, zwartwaarde en ook hdr-prestaties. Als we de Panasonic GX830/GXW804 pakken lever je in op motion blur, maar win je op zwartwaarde en hdr-prestaties. Voor de Q60T, mits in VA, geldt in principe hetzelfde maar die zal meer problemen hebben met hdr door het gemis van Dolby Vision (Netflix) en het unieke Dynamisch HDR Effect van de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubskie
benbaba schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:22:
[...]
Ik vraag me af of in jouw geval het 120Hz paneel van de Sony XG83/XH85 een meerwaarde biedt t.o.v. het 60Hz paneel van de XG80/81 of XH80/81. De pixel reactietijd van het 120Hz paneel van de XG85 is nagenoeg gelijk aan die van de 60Hz XG80 en ook de XH80. De beeldprocessor is ook gelijk. Het enige wat je dan wint is geen judder bij 24p-content en krachtigere motion interpolatie. Mogelijk ben je voor het eerste niet gevoelig en maak je geen gebruik van het tweede.
Is de X850G op Rtings vergelijkbaar met de Europese XH85? Op Rtigns staat dat dit model vanaf 55” en groter beschikbaar is, terwijl de XH85 enkel in 43” en 49” beschikbaar is. Het is mij dus niet duidelijk of dit dezelfde type panelen zijn. In hun model comparison staat dit niet in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Rubskie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:49:
[...]
Is de X850G op Rtings vergelijkbaar met de Europese XH85? Op Rtigns staat dat dit model vanaf 55” en groter beschikbaar is, terwijl de XH85 enkel in 43” en 49” beschikbaar is. Het is mij dus niet duidelijk of dit dezelfde type panelen zijn. In hun model comparison staat dit niet in ieder geval.
Dat is de XG85 hier en die is weer vergelijkbaar met de 43" XH85 van dit jaar of de 43" XG83 van 2019. De 49" XH85 is een VA tv en de opvolger van de 49" XG83 (VA). Er is dit jaar geen 120Hz IPS Sony tv in 55" of groter (dat was de XG85). Die is min of meer vervangen door de XH90.

Maar goed het punt was dat er wat response tijd betreft amper verschil zit tussen de 60Hz en 120Hz (IPS) panelen die ze gebruiken. Een verschil met een 60Hz VA paneel van de Q60T of GX830/804 is er wel.

[ Voor 12% gewijzigd door benbaba op 13-11-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necoroyals
benbaba schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:22:
[...]

Uiteindelijk kies je een 43'' Sony voor minder motion blur + evt. het laatst genoemde hierboven. Je levert dan in op contrast, zwartwaarde en ook hdr-prestaties. Als we de Panasonic GX830/GXW804 pakken lever je in op motion blur, maar win je op zwartwaarde en hdr-prestaties. Voor de Q60T, mits in VA, geldt in principe hetzelfde maar die zal meer problemen hebben met hdr door het gemis van Dolby Vision (Netflix) en het unieke Dynamisch HDR Effect van de Panasonic.
Ik zal niet doen alsof ik alles begrijp wat je hier allemaal vertelt, maar ik denk dat het neerkomt op dat geen enkel model alle doosjes afvinkt?
Ik heb maandag de xh85 en donderdag de ps5, dan zullen we zien hoe het bevalt... Zoals je zelf ook zei, niet iedereen is overal even gevoelig voor of merkt alles op. Het zal sowieso wel een mooie sprong omhoog zijn van m'n huidige 1080p panasonic uit 2010 😂

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:58
Necoroyals schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:19:
[...]

Ik zal niet doen alsof ik alles begrijp wat je hier allemaal vertelt, maar ik denk dat het neerkomt op dat geen enkel model alle doosjes afvinkt?
Ik heb maandag de xh85 en donderdag de ps5, dan zullen we zien hoe het bevalt... Zoals je zelf ook zei, niet iedereen is overal even gevoelig voor of merkt alles op. Het zal sowieso wel een mooie sprong omhoog zijn van m'n huidige 1080p panasonic uit 2010 😂
Ik ben hevig in dubio over de door jou genoemde Samsung en Sony. Het beeld van Sony sprak mij veel meer aan tov de Samsung die er naast stond. Ik vroeg me af wat je ervaringen tot nu toe zijn.
Pagina: 1