USB Microfoon tbv Video/Conference calls

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 19:53
Thuiswerken is inmiddels dagelijkse kost geworden en ik zie het niet gebeuren dat dit op korte termijn gaat veranderen. Ik zit ongeveer 2 a 3 uur per dag in Microsoft Teams & Webex calls waarbij ik momenteel een Logitech C922 Webcam gebruik voor video en een Sennheiser SC 60 USB ML office koptelefoon inc microfoon voor geluid. Beiden functioneren goed.

Echter ....

Ik merk dat ik het irritant begin te vinden een groot deel van de dag met een koptelefoon op te zitten en heb nu het plan de gesprek partners weer te geven via de speaker van het scherm en een USB Microfoon aan te sluiten voor de opname van mijn stem.

Ik zoek een?
USB Microfoon.

Wat is je budget?
Rond de 200 euro, luistert niet erg nauw

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek dus een USB microfoon voor video/conference calls. Het is belangrijk dat de microfoon te gebruiken is ook zonder koptelefoon. Collega's hoor ik via de monitor/scherm speakers. De microfoon moet dus niet gaan "zingen" en het geluid van de speakers oppikken. Ik werk thuis in een eigen ruimte en zal dus niet veel last hebben van omgevings geluid.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf 3 kandidaten gevonden:

• Blue Yeticaster - Yeti + Compass + Radius lll (Een vrij complete set inc microfoon arm)
• Elgato Wave:3 (tafelmodel)
• Blue Yeti X (tafelmodel)

Welke vragen heb je hier nog over?
Benieuwd naar ervaringen van Tweakers met USB microfoons die worden gebruikt worden zonder koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Wordt er voor de ontvangende kant niet beter op, headset blijft er met kop en schouders bovenuit komen wat kwaliteit betreft. Misschien een fatsoenlijke headset kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 10:37
Mijn broer heeft recent een blue snowball ice aangekocht. Is aanzienlijk beter dan de ingebouwde mic van de laptop. Ik ben ook op zoek naar iets dergelijks. Mede vanwege het uiterlijk kijk ik nu ook naar de rode nt usb. Of het helemaal echo/ruis vrij wordt valt tegen in de praktijk denk ik. Ik zie sommigen ook dynamic microfoons aanraden boven condensor versies met cardioïde opvangpatroon, dat is vaak wel flink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
jadjong schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:54:
Misschien een fatsoenlijke headset kopen?
Niks mis met de huidige headset. De Sennheiser is erg licht en ik ben goed verstaanbaar ...... Ik zou het alleen prettig vinden niet constant wat op me oren te hebben.

Ik vraag me af of je de gevoeligheid van de microfoon voldoende kan instellen zodat het prima werkt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 15:33
Ik gebruik die blue yeti om lessen vanuit een klaslokaal naar leerlingen thuis te streamen. Dat gaat prima. Weet niets over vergelijkbare mics, maar ik was blij verbaasd over de kwaliteit van dit ding. Zou er bijna een podcast om beginnen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Van de microfoons die je op noemt is eentje met arm de beste, grootste verhouding tussen omgevingslawaai(speakers) en stem. Als je de microfoon op tafel zet wordt het net als met de ingebouwde laptopmicrofoon een zware kluif voor de noise canceling software.
Met headset heb je amper interactie tussen speaker en microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 11:23
Er bestaan ook van die hoofdtelefoons die het geluid via je schedel overdragen. Dan heb je niet de hele dag een hoofdtelefoon op/over je oren. Lijkt me minder beklemmend en ideaal te combineren met een losse USB microfoon. Je moet wel eens wat reviews nalezen of de geluidskwaliteit voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is er mis met de microfoon van de C922 webcam? Ik gebruik gewoon kleine speakers en de webcam op de monitor.

Dus geen koptelefoon en geen aparte microfoon. Geen klachten van de mensen in de vele meetings :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
gambieter schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:49:
Wat is er mis met de microfoon van de C922 webcam? Ik gebruik gewoon kleine speakers en de webcam op de monitor.

Dus geen koptelefoon en geen aparte microfoon. Geen klachten van de mensen in de vele meetings :)
De microfoon van de Logitech Webcam is niet slecht. Ik zou het eerder basic bestempelen, en kan wel veel beter. De microfoon van mijn koptelefoon klinkt vele malen beter .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:31

lordsnow

I know nothing

Ik gebruik zelf de Audio Technica AT2020USB+
pricewatch: Audio-Technica AT2020USB+

Kameraad gebruikt een Blue Yeti, en dat werkt ook prima.

EposVox adviseert de Samson Q2U, maar die is slecht verkrijgbaar
https://www.bax-shop.nl/u...r-recording-en-podcasting

De USB Shure SM7b wordt veel gebruikt, maar is een stukje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor videoconferencing gebruik ik een Jabra 510USB (zou echo-cancelling moeten zijn).

Mijn vriendin neemt online colleges op, voor haar heb ik een no-name cheapo USB-condensatormic gekocht: https://www.thomann.de/nl...CJsYW5ndWFnZSI6Im5sIn0%3D

Standaardje naar smaak er bij en klaar. Je loopt al heel snel aan tegen de beperkingen van de ruimte waar je in zit (akoestiek), meer geld investeren heeft niet zo veel zin omdat je alleen maar de slechte akoestiek van je ruimte iets accurater opneemt ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door TMDC op 03-11-2020 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svennos1
Gisteren de gok genomen en de Blue Yeticaster besteld, Valt me niet tegen! :-) En neem van me aan dat ik echt een zeikerd ben ......Wel even goed de gevoeligheid instellen van de microfoon.

De ontvangende partij verstaat mij goed, mooie volle stem, je moet wel redelijk dicht op de microfoon zitten (2 vuisten). Verder weg geeft meer het effect dat je in een grote ruimte zit. En ik hoor de andere domweg via de speakers van het scherm. Heerlijk! Geen koptelefoon meer nodig en goed verstaanbaar.

De Yeticaster is btw een mooie set. USB microfoon, shockmount en arm. Goed gebouwd, en ziet er strak uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tLV6sFWM-Lp1PNllqJBm04mMYk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XyrcUMBTOhgCdIynd8PCR0f4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Nog een schermpje er bij en je kan tijdens de pauze het nieuws voorlezen.
Pagina: 1