Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik452
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-08 01:12
Hallooo

Tijdje niet meer verdiept in het bouwen van PC's. Nu wil ik mijn oude systeem langzaam aan weer op bouwen om een beetje up to date te zijn. Ik ben opzoek naar een upgrade kit met een processor, moederbord, ram, (CPU koeler?). Zelf zat ik een beetje te denken aan het volgende.

pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16
pricewatch: MSI MPG Z490 Gaming Plus
pricewatch: Intel Core i5-10600K Boxed

Het budget is rond de 600 euro.

Overclocken is vroeger een hobby van mij geweest; dus graag met overclock mogelijkheid.

Of kan ik toch beter voor een AMD setup gaan (daar heb ik me de afgelopen jaren helemaal niet in verdiept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je al wel een videokaart? Anders houdt het bij AMD al gelijk op.

Bij de 10600K heb je overigens nog een koeler nodig. Die zit er niet bij. Als je gaat overklokken is een deftige luchtkoeler een must, of een goede AIO waterkoeler.

pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4
pricewatch: Noctua NH-D15 chromax.black
pricewatch: Corsair Hydro H100i RGB Platinum
pricewatch: NZXT Kraken X63

Als je nog wel een videokaart hebt, dan kan je beter nog even wachten tot eind deze week de Ryzen 5 5600X op de markt komt. Dan is de 10600K allicht niet meer zo sterk qua waarde.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik452
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-08 01:12
nelizmastr schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:11:
Heb je al wel een videokaart? Anders houdt het bij AMD al gelijk op.

Bij de 10600K heb je overigens nog een koeler nodig. Die zit er niet bij. Als je gaat overklokken is een deftige luchtkoeler een must, of een goede AIO waterkoeler.

pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4
pricewatch: Noctua NH-D15 chromax.black
pricewatch: Corsair Hydro H100i RGB Platinum
pricewatch: NZXT Kraken X63

Als je nog wel een videokaart hebt, dan kan je beter nog even wachten tot eind deze week de Ryzen 5 5600X op de markt komt. Dan is de 10600K allicht niet meer zo sterk qua waarde.
Ik heb inderdaad nog een videokaart. Een R9 390X van Sapphire, ik wil deze volgende maand(loon) upgraden :p even de nieuwe 5600X afwachten is het advies voor nu dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> DAA

2) DAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.