Vraag

• quartex
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03-09 13:01

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Topicstarter
Goede middag allen!

Het word tijd dat ik een nieuwe GPU ga kopen voor mijn i7 4770.

Mijn huidig systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-4770 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI B85-G41 PC Mate€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 109,99€ 109,99
1MonitorenDell UltraSharp U2412M Zwart€ 189,90€ 189,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 65,70€ 65,70
1VoedingenSeasonic G-series 550 watt€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 365,59

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik doe veel photo editing (Capture One Pro, Photoshop, Lightroom) en af en toe wat video editing (1080p en af en toe wat 4k) en de games die ik voornamelijk speel zijn Anno 1800, Cities:Skylines en open world games zoals Skyrim, GTA, Mafia, The Witcher, RDR2 etc.

Ik ben totaal niet geintresseerd is super high fps games/competitive gaming etc.

Ben niet van plan mijn monitor (1080p/60) te upgraden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De gpu het liefs onder de 300euro maar ik kijk niet neer op een tientje of 2 meer.

Mijn vragen:
Ik zit te twijfelen tussen een 1660 Super zoals de pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X of een 2060 zoals de pricewatch: EVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming

De 1660 Super ziet er erg goed uit, perfect voor 1080p, zeer stil, lage temps onder load en een 'redelijke' prijs.
Maar ik zag dus ook een EVGA 2060 voor net over the 300euro en ben benieuwd of ik een CPU bottleneck krijg als ik deze kaart koop.

Google results geven een mix van antwoorden, de ene zegt dat het niet zoveel uitmaakt en de ander zegt dat er een 13% cpu bottleneck kan voorkomen op sommige games.

Is dat voornamelijk voor competive games of zou dat ook voorkomen in de games die ik speel?

Ik las ook dat de 2060 EVGA KO versie in feite een 2080 is die niet door de keur kwam met een veel betere workstation performance dan een 'normale' 2060, YouTube: Secret GPU: RTX 2080 in the RTX 2060 KO, Up to +47% Workstation Perf...

Ze zijn nog al vaag mbt welke applicaties een groot voordeel hebben aan deze kaart naast render programmas zoals Bender.

Zou de extra oompf van deze kaart beter zijn voor mij photo/video editing? Of maakt het totaal niet uit mbt de 1660 Super?

Vraag 2:
Mijn oude gtx 770 trekt 230W en de 1660 Super maar 125W en de 2060 KO maar 160W, klopt het dat mijn 550W PSU de nieuwe kaarten makkelijk aankan? Ik neem aan van wel maar voel me meer gerust als ik een second confirmation heb =)

Vraag 3:
Is de EVGA 2060 KO totaal overkill voor mijn behoefte en brengt het meer problemen met zich mee dan de 1660 Super mbt tot geluidsoverlast en temps?
Mis ik een andere gpu optie misschien?

Geen AMD want ik hoor alleen maar driver/bios problemen met de kaarten in mijn prijsklasse en ik kan het niet veroorloven dat mijn pc continue uitschakeld etc.

Alvast bedankt voor elk antwoord!

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16:43
Voor foto editing is cpu veel belangrijker dan gpu. Met een 2e hands 1660 super en rest in cpu ben je veel meer.

[Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 02-11-2020 18:17]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee